
بروزرسانی: 06 اردیبهشت 1404
صفر تا صد خودروهای دیزلی خودرو 45 | centraldiesel
طرز کار این قسمت به این گونه است که باعث اسپری و پودر شدن سوخت و به بهبود ترکیب آن و سوخت با هوا کمک می کند. که در این صورت در موتور 2 زمانه شما مکش و تراکم را در یک سیکل و قدرت و تخلیه را در سیکل دوم و یا سیکل آخر مشاهده می کنید . پس نتیجه می گیریم که این موضوع که شما کدام خودرو را انتخاب کنید بستگی به این دارد که چه توقعی از ماشینتان داشته باشید و یا چه کارهایی بخواهید با آن انجام بدید. اما موضوع دیگری که وجود دارد مربوط به سر و صدای موتور است که در اکثر ماشین های دیزل این موضوع بیشتر احساس می شود.
- مثلا در برخی کشورهای اروپایی و کشورهایی همچون هند، گازوئیل بسیار ارزان تر از بنزین است.
- بنابراین اگر قصد دارید مسافت زیادی را با خودرو طی کنید، بهتر است هزینه بیشتری بپردازید و خودرو دیزلی تهیه کنید ولی اگر بیشتر استفاده شما از خودرو برای مسافت های کوتاه و داخل شهری است، خودروی بنزینی بهتر جوابگوی نیاز شما خواهد بود.
- اما در ادامه برخی دیگر از ویژگی ها را بیان می کنیم که با در نظر گرفتن آن ها می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.
- در طول بحران بزرگ نفت در دهه 1970، کمپانی های خودروساز اروپایی شروع به تبلیغات تجاری در خصوص استفاده از موتورهای دیزلی به عنوان جایگزینی برای موتورهای بنزینی کردند.
در این موتورها ها 4 عامل اصلی مکش یا تنفس - تراکم یا فشار - کار یا انفجار و تخلیه یا دود انجام میشود. موتور های دیزلی را به تعریف ساده می توان یک موتور احتراقی درون سوز تعریف کرد، این موتور ها در طول سالیان بلند پیشرفت بالایی داشته اند که مورد استفاده برای انواع سیستم ها و دستگاه های مختلف اعم از دستگاه چمن زنی، اتومبیل ها، موتور برق ها و دیزل ژنراتور ها و غیره در صعنت می باشند. بنا به چند دلیل گفته می شود که موتور دیزل از موتور بنزین ایمن تر هستند. گازوئیل بخار کمتری دارد و برخلاف بنزین که خیلی شعله ور است، گازوئیل این حالت را ندارد. موتور ديزل در هزينه سوخت صرفه جويي مي کند زيرا با توجه به اينکه قيمت هر ليتر بنزين و گازوئيل در کشورهاي مختلف، تقريبا نزديک است، موتور ديزلي مي تواند مسافت بيشتري را با مصرف گازوئيل به نسبت موتورهاي بنزيني طي کند.
http://digitalmags.irالبته با پیشرفت علم و تکنولوژی، مشکلات یاد شده برطرف و پیشرانه های دیزلی بهبود پیدا کردند و به این صورت بود که بعدها از آن ها در سیستم اتومبیل های تولید شده که توسط شرکت های بزرگ خودروسازی همچون مرسدس بنز ساخته می شدند، استفاده شد . خودروهای دارای موتور کوچک تر و آنهایی که از چنین سیستم کامپیوتری بی بهره هستند، از شمع گرمکن برای حل مشکل استارت سرد استفاده می کنند. وظیفه تنظیم میزان سوخت وارد شده و فشار مورد نیاز جهت اسپری و تزریق سوخت را عهده دار می باشد.
هزینه سوخت
این وب سایت به هیچ گروه یا حزبی تعلق ندارد و تنها از طریق علاقه مندان به صنعت خودروسازی کشور اداره می شود. همچنین در تمامی زمینه ها صمیمانه پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم. خانه | تعرفه تبلیغات | همکاری با ما | تماس با ما فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
تفاوت موترهای دیزلی و موتورها بنزینی
همان گونه که گفتیم در مجله خبری دیزل مرکزیهای بنزینی میزان متراکم سازی مخلوط بنزین و هوا کمتر از موتورهای دیزلی است و علت این امر هم وجود شمع در موتورهای بنزینی است. در حقیقت با میزان کمی از فشرده سازی و ایجاد یک جرقه به راحتی انفجار صورت می گیرد اما در موتورهای دیزلی این میزان حدود 15 الی 25 برابر بیشتر از موتورهای بنزینی است، برای همین دیگر نیاز به سیستم جرقه زنی وجود ندارد. موتوردیزل نوعی از موتورهای درون سوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود.