شرکت کیا ژنراتور پویا انواع موتور دیزل 6 زمانه | centraldiesel

به همین دلیل است که تقریبا تمام شرکت‌های ارتباطی و مخابراتی، به ژنراتورهای دیزلی برای تأمین برق پشتیبان اصلی مراجعه می‌کنند. این مراکز به علت مسؤلیتی که در قبال افراد بسیاری دارند، چاره ای به جز داشتن برق پشتیبان مطمئنی هم به خاطر تجارت و هم به خاطر مشتریان ندارند. کار در معدن و استخراج مواد معدنی در سراسر دنیا بستگی زیادی به انرژی دیزل برای بهره‌برداری از منابع طبیعی مانند ترکیبات، فلزات گران‌بها، سنگ آهن ، نفت، گاز، و ذغال‌سنگ دارد.

چهار عمل اصلی در موتور دیزل

طرح های جدید تر تفاوت های بین بنزین و وسایل نقلیه دیزلی در این مناطق را به طور قابل توجهی محدود کرده اند. با این حال، در بعضی از کشورها، آنها در خودروهای مسافری تقریبا به همان اندازه محبوب نیستند؛ چرا که آنها سنگین تر، پر سر و صدا هستند، ویژگی های عملکردی دارند که باعث می شود سرعت آنها افزایش یابد. در صنایع، در طول فرایندهای بحرانی، ژنراتورها می توانند قدرت اضطراری را به تمام بارهای حیاتی و انتخابی که مورد نظر است، عرضه کنند. این واحدها به طور مداوم جریان الکتریکی را کنترل می کنند و به طور خودکار شروع به کار می کنند در صورتی که برق خاتمه می یابد و خاموش می شود. با این وجود، ژنراتورهای دیزلی خطر ابتلا به خاموشی را از بین می برند . شرکت های تجاری در هنگام قطعی ناگهانی برق و تعطیلی، متضرر می‌شوند.

  • در حقیقت فشرده کردن هوا باعث بالا رفتن دمای آن شده و در نتیجه حرارت لازم برای تزریق خود به خودی سوخت ( بدون نیاز به جرقه ) تامین می‌شود.
  • در این نوع موتور سرسیلندر وجود ندارد و هر پیستون از مقابل دیگری به‌عنوان سریلندر عمل می‌کند.
  • یکی دیگر از انواع موتور دیزل بر اساس کاربرد که می توانید در کارگاه های خود و در مصارف با انرژی متوسط تا بالا استفاده کنید.
  • در این صورت میل لنگ چرخیده و فلایویل را می چرخاند ( در این لحظه خودرو شروع به حرکت کردن می کند ) .
  • تأمین جریان برق برای یک ژنراتور و استفاده از یک موتور کوچک بنزینی که به‌صورت مشابهی به چرخ لنگر موتور متصل هستند هم متدهای دیگری برای روشن کردن موتور دیزلی هستند.
  • در این مرحله سوپاپ تخلیه باز شده، دوباره پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند درحالی‌که سوپاپ هوا بسته و سوپاپ تخلیه باز است، گازهای ناشی از انفجار سوخت دیزل خارج شده و مراحل چهارگانه موتور دیزل چهار زمانه به پایان می‌رسد.
در برخی کشورها که نرخ مالیات، سوخت دیزل را بسیار ارزان‌تر از بنزین می‌کند، خودروهای دیزلی بسیار محبوب هستند. در این نواحی، طرح‌های جدید تفاوت‌های بین خودروهای دیزلی و بنزینی را به اندازه چشم‌گیری کاهش داده است. آزمایشگاه دیزل BWM در اتریش، به عنوان برترین تولیدکننده موتورهای دیزل خودروها در سراسر جهان شناخته شده است. پس از وقفه‌ای طولانی با داشتن تعداد کمی خودروی دیزلی در صف تولید، شرکت مرسدس بنز در قرن 21 به تولید خودروهای دیزلی با تأکید برروی عملکرد بالا بازگشته است. در واقع واژه «دیزل» از نام رودولف دیزل مخترع نامدار آلمانی برگرفته شده است که ایده ساخت نوعی پیشرانه در سال 1986 در ذهنش شکل گرفت و توانست به این ایده در سال 1982 جامه عمل بپوشاند.

مقاله پیشنهادی : هزینه گواهینامه رانندگی در سال جدید چقدر است ؟

به همین منظور خالی از لطف نیست اگر اندکی از مطالب خود را به شرح مزایای استفاده از دیزل پرکینز اختصاص دهیم. همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد تمامی موتورهای تولید شده با این برند با پایه گاز سوز به منظور مصارف صنعتی، کشاورزی، ساخت و ساز، دریایی، تولید برق و … طراحی وارد بازار شده اند. تولید کنندگان سری ۴۰۰ این نوع موتورها معتقد هستند که تمامی آن ها به واسطه راندمان و قابلیت های منحصر به فرد و متفاوتی که دارند به آسانی می توانند به بازارهای مهندسی ماشین آلات و ساختمانی نیز وارد شوند.

http://digitalmags.irگرچه پیشرفت در این مجله خبری دیزل مرکزیها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم کاهشی بود اما از آن تاریخ تاکنون شاهد پیشرفت چشم گیری در طراحی و تولید این موتور ها هستیم. موتورهای دیزلی مدرن آرام هستند و به طور کلی نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر از واحد های گاز طبیعی (گاز طبیعی یا پروپان) دارند.

کارایی موتور دیزل چگونه است ؟