سیستم سوخت رسانی موتور دیزل ماه نیرو | centraldiesel

خرید وسیله نقلیه با موتور بنزینی یا دیزلی بستگی به استفاده شما دارد. وقتی صحبت از حمل و نقل سنگین و سفرهای طولانی می شود، ممکن است نظرات و ایده ها به سمت استحکام و دوام یک موتور دیزلی تغییر کند. برای استفاده‌ های روزمره‌، مانند سفرهای کوتاه به محل کار یا دانشگاه، کم هزینه بودن، کاربردی بودن و سرعت بالاتر، طبیعتا موتورهای بنزینی برای شما بسیار بهتر است. این فشرده سازی بالا باعث می‌شود که درجه حرارت هوا افزایش یابد سپس سوخت مستقیم به هوای فشرده شده در محفظه احتراق وارد می‌شود. البته تنها تفاوت بین موتور های دیزلی و موتور های بنزینی دلایل مکانیکی نیست ،بلکه از لحاظ سوخت مصرفی شان نیز دارای تفاوت هستند . پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل، تا توسعه سامانه‌های پیشرفته تزریق سوخت در دهه ۱۹۳۰ طول کشید.

عیب یابی و رفع مشکلات موتور دیزل

انفجار در مجله خبری دیزل مرکزیهای بنزینی با شمع انجام می‌شود اما در موتورهای دیزلی اصلا شمع نداریم و با فشردگی بسیار زیاد هوا و در نتیجه داغ شدن آن، به محض پاشش گازوییل در سیلندر، شاهد انفجار و آزاد شدن انرژی سوخت هستیم. سوخت دیزلی بیشتر تجهیزات مزرعه‌ای و ساخت‌وسازی را روشن می‌کند. موتورهای دیزلی می‌توانند کارهای سنگین ساخت‌وساز را با امنیت و بازده بالا انجام دهند، کارهایی مانند جابجایی تیرآهن، حفر گودال فونداسیون، دریل کردن چاه، صاف کردن جاده‌ها و انتقال خاک. فیلترهای سوخت بخش مهمی از سیستم تزریق سوخت در موتورهای دیزل هستند.

http://digitalmags.ir

مصرف سوخت موتور دیزلی ، میزان سوختی است که توسط موتوردر مدت ساعت کاری و دور مشخص آن مصرف میشود. میزان مصرف سوخت یک موتور دیزل در مقیاس یک ساعت سنجیده می شود . مصرف ساعتی سوخت ،میزان سوختی است که در یک ساعت توسط موتور جذب می شود تا میزان مشخصی از نیرو و گشتاور را تولید کند .

  • پس پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا حرکت می‌کند و تمام گازهای سوخته را بیرون از سیلندر می‌راند.
  • این بدان معنا است که در دمایی ثابت، مولکول‌های بنزین به نسبت بیشتری از مولکول‌های گازوئیل تبخیر می‌شوند که یعنی بنزین سریع‌تر آتش خواهد گرفت.
  • دمای بالای هوا در سیلندر به دلیل تراکم آدیاباتیک است (فرایند آدیاباتیک، فرایندی است که در طول مدت زمان واکنش، گرما بین سیستم و محیط مبادله نمی‌شود.).
  • یک موتور بنزینی با ترکیب هوا و بنزین در بیرون از سیلندر آن را به‌طور مستقیم به داخل سیلندر تزریق می‌کند و با جرقه زدن یک شمع، عمل احتراق انجام می‌شود.
  • اما یک روز مایکل ویلِتانژ طرحی مبنی بر استفاده موتور های دیزلی در صنعت خودرو و ارتش داد که بلافاصله مورد تحلیل قرار گرفته و محصولات بسیار زیادی ساخته شد .

نام اشتعال بر اثر فشار بالا بر اساس عملکرد موتور انتخاب شده است. موتورهای دیزل بر مبنای نسبت فشار بالا طراحی شدهاند که در نتیجه فشار بالا، درجه حرارت هوای فشرده شده داخل محفظه احتراق، بالا میرود. درجه حرارت به قدر کافی بالا بوده تا پس از تزریق سوخت به داخل محفظه احتراق، اشتعال رخ دهد.

موتور دیزل پمپ تزریق سوخت استفاده شده 6D125 برای بیل مکانیکی PC450-7 وزن 15 کیلوگرم

بطور معمول این اشکال بخاطر آسیب رسیدن به قطعات داخلی پمپ و آلودگی سوخت ایجاد می شود. وظیفه تنظیم میزان سوخت وارد شده و فشار مورد نیاز جهت اسپری و تزریق سوخت را عهده دار می باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال راجع به موتور دیزل ژنراتور میتوانید از طریق تماس با ما یا نظر گذاشتن در این مطلب از ما مشاوره رایگان بگیرید.

تاریخچه دیزل