سیستم سوخت رسانی موتور دیزل ماه نیرو | centraldiesel

همچنین چون مجله خبری دیزل مرکزیکرد پیشرانه‌ دیزل به داغ شدن هوا در سیلندر وابسته است، روشن شدن این پیشرانه‌ در سرمای زیاد ممکن است کمی به سختی انجام شود. ضمن اینکه ضریب تراکم بالای این پیشرانه‌ها نیز منجر به استارت سخت‌تر آنها می‌شود. بسیاری از محصولاتی که ما استفاده می‌کنیم، به‌وسیله کامیون‌ها و قطارها حمل‌ونقل می‌شوند که موتور دیزلی دارند و بیشتر تجهیزات ساخت‌وساز و کشاورزی هم موتور دیزلی دارند. به‌عنوان یک سوخت حمل‌ونقلی، سوخت دیزل یک طیف گسترده از عملکردها، بازده‌ها و ویژگی‌های امنیتی ارائه می‌دهد. سوخت دیزل چگالی انرژی بالاتری هم نسبت به سایر سوخت‌های مایع دارد پس برای هر واحد حجم، انرژی بیشتری فراهم می‌کند.

8- در طول فصل سرما برای استارت موتورهای دیزلی، باید از هیتر استفاده کرد. در هنگام انجام این فرآیند در داخل موتور دیزل چهار زمانه، فقط سوپاپ اگزوز باز است و در پایان، دریچه اگزوز بسته می شود و دریچه ورودی برای مکش هوای تازه باز می شود. این قطعات، گاز دیزل را به سمت محفظه اتراق هدایت کرده و در نتیجه احتراق حاصل از سوخت و هوا وسیله نقلیه روشن میشود. موتورهای دیزل به دلیل داشتن ضریب تراکم بالاتر، دارای بدنه محکم تر و در نتیجه سنگین تری هستند. این ضریب تراکم بالاتر یکی از دلایل پرصداتر بودن این پیشرانه ها نیز هست.

سیستم الکتریکی موتور دیزل

لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام می‌گردد که عبارتند از مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه دود اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا یا به صورت توأم انجام گیرند. اين سوخت ها معمولاً ناخالصي دارند و بعضي از قطعات پمپ هاي سوخت پاش چنان دقيق ساخته شده اند كه ذرات بسيار ريز هم به آنها آسيب مي­رسانند. هم فيلتر اوليه و هم فيلتر ثانويه ، به تدريج ،دچار گرفتگي مي شود؛ دراين حالت موتور با قدرت كمتري كار مي كند . در صورت گرفتگي فيلترها ، عقربه اين نشانگر از وضعيت «عادي»KPa200، جابه جا مي شود و وضعيت «غير عادي» يا گسترهKPa1600را نشان مي دهد . اگر موتور ديزل چنين نشانگر يا درجه داشته باشد، علت كاهش قدرت موتور را به متصدي نشان مي دهد . اين سوخت ها معمولاً ناخالصي دارند و بعضي از قطعات پمپ هاي سوخت پاش چنان دقيق ساخته شده اند كه ذرات بسيار ريز هم به آنها آسيب مي رسانند.

  • پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین‌ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می‌کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته است و سوپاپ هوا باز است.
  • در مقاله تفاوت موتور دیزلی با بنزینی به مقایسه این دو نوع موتور خودرو با یکدیگر پرداختیم.
  • به منظور فراهم سازي چنين شرايطي ميزان گوگرد موجود در سوخت نبايد بيشتر از0/5 درصد باشد.
  • قوی ترین هلی کوتر موجود در آمریکا که توانایی حمل 8000 تن را دارد از موتور سیکل دایره ای 24 سیلند دیزلی استفاده می کند ک به صورت تاندون عمل می کند اما اکثرا ستاره ای می گویند .
موتور دیزل یک موتور احتراق داخلی است که در آن سوخت به محفظه احتراق تزریق می‌شود. در فاز اول، دریچه‌های ورودی به طور کامل باز می‌شوند تا هوا وارد آن‌ها شود. در طی این اتفاق، شاتون یک ضربه وارد می‌کند و میل‌لنگ ۱۸۰ درجه به چرخش در می‌آید و فرورفتگی بسیار شدیدی در محفظه احتراق به وجود می‌آید. به واسطه این فرورفتگی و وارد شدن سوخت توسط انژکتور، محفظه پر می‌شود.

انژکتورها

و برای مشتعل ساختن سوخت تزریق شده از یک لامپ الکتریکی و یا روشهای دیگر در خارج از سیلندر استفاده می‌شد. همانطور که پیش تر اشاره شد، بهتر است در هنگام انتخاب یک دستگاه، به نوع و حجم کار، موقعیت مکانی، و بررسی مولفه ای مانند سرعت، توجه کرده تا مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. مثلا هیچوقت برای مناطق سردسیر از موتور دیزلی استفاده نکنید چرا راندمان کاری آن در هوای سرد پایین می آید.

http://digitalmags.ir