سیستم سوخت رسانی موتور دیزل ماه نیرو | centraldiesel

اگر موتور با دور rpm1000، يعني 1000 دور در دقيقه ،كار كند، عمل سوخت پاشي بايد در300 را ثانيه انجام شود و شروع سوخت پاشي نبايد به مدتي بيش از زمان لازم براي يك درجه چرخش ميل لنگ به تعويق بيفتد . هم فيلتر اوليه و هم فيلتر ثانويه ، به تدريج ،دچار گرفتگي مي شود؛ دراين حالت موتور با قدرت كمتري كار مي كند . در صورت گرفتگي فيلترها ، عقربه اين نشانگر از وضعيت «عادي»KPa200، جابه جا مي شود و وضعيت «غير عادي» يا گسترهKPa1600را نشان مي دهد . اگر موتور ديزل چنين نشانگر يا درجه داشته باشد، علت كاهش قدرت موتور را به متصدي نشان مي دهد .

  • با رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین در مرحله قدرت، سوپاپ تخلیه باز می‌شود و به گازهای سوخته تحت فشار اولیه اجازه می‌دهد سیلندر را ترک کند.
  • با پایین آمدن پیستون یک خلأ نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد.
  • این موضوع می‌تواند به این دلیل باشد که پمپ تقویت‌کننده، داخل پمپ سوخت دچار نقص شده است.
  • در واقع با طراحی این سیستم ها و قطعات است که موتور شروع به کار کرده و می تواند انرژی شیمیایی انجام عمل احتراق را به انرژی مکانیکی تبدیل کند و در نهایت گشتار و نیروی مکانیکی مورد نیاز را ارائه دهد.

موتور بنزینی مخلوطی از گاز و هوا را می گیرد، فشرده می کند و با جرقه ای ترکیب حاصل را مشتعل می کند ولی موتور دیزلی هوا را می گیرد، آن را فشرده کرده و سپس سوخت به هوای فشرده تزریق می شود. موتورهای دیزلی شمع ندارند و گرمای هوای فشرده، سوخت را خود به خود مشتعل می کند. فشار زیاد گازهای منبسط شده (به علت احتراق) پیستون را به طرف پایین و تا نقطه مرگ پایین می‌راند.

ویژگی های موتور دیزلی

یکی از مشکلات مجله خبری دیزل مرکزی های بخار که با استفاده از زغال سنگ کار می‌کردند اتلاف انرژی بسیار زیاد ( در حدود 90 درصد) بود. این وضعیت در موتور های احتراقی با سوخت بنزین هم به همین شکل بود. در واقع برای تبدیل انرژی سوخت دو مرتبه حرکت رفت و برگشت پیستون لازم است در هربار چرخش میلنگ این امر اتفاق می افتد. درست است که کارتر روغن شاید به عنوان ظرفی برای روغن موتور استفاده شود، اما این جزء نیز نمی تواند بی دقت ساخته شود.

موتور بنزینی 7 اسب هواسدان

موتروهای دیزل همانند دیگر موتورهای احتراق داخلی بر اساس مجموعه ای فاکتورهای مختلف طبقه بندی می شوند. مثلا طبقه بندی بر اساس مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دو زمانه یا چهار زمانه. و یا اینکه موتور دیزل بر اساس تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری آنها به دو نوع موتورهای خورجینی و خطی تقسیم می شوند. فناوری های جدید در بازار، از جمله تزریق سوخت دیزل CRD و فیلترهای ذرات دیزل، به این معنی است که موتورهای دیزلی مدرن ساکت تر و تمیزتر از همیشه هستند. بوی بد و صدای بلند تولید شده توسط موتورهای دیزلی قدیمی در هنگام کار به فراموشی سپرده شده و مصرف سوخت عالی این موتورها باعث محبوبیت مجدد آنها شده است. در این مدت شاتون برخورد می کند و میل لنگ ۱۸۰ درجه می چرخد و فرورفتگی شدیدی در محفظه احتراق ایجاد می کند.

آدرس کارخانه

در این حالت تغییر حلقه های پیستون کمکی نخواهد کرد و در نهایت با شکاف باقی خواهد ماند و روغن از حلقه پیستون به محفظه احتراق نشت کرده و در آنجا می سوزد که باعث تولید دود آبی می شود. خروج دود سفید از اگزوز دیزل ژنراتور ـ نشان می دهد که سوخت در محفظه احتراق سیلندر به درستی نمی سوزد. دود سفید دیزل ژنراتور ـ نشان می دهد که سوخت در محفظه احتراق سیلندر به درستی نمی سوزد. این دو قطعه با دقت بالا و بدون داشتن وسیله آبندی کننده ای مانند رینگ، فشار سوخت را تا 1000بار یا بیشتر افزایش میدهند. بنابراین لازم است سوختی که به مدارات خصوصاً فشار قوی وارد میگردد عاری از هرگونه مواد جامد و شناور و خالص باشد.

http://digitalmags.ir