سیستم سوخت رسانی موتور دیزلی | centraldiesel

موتور های ملخی , موتور های به شدت قوی و کشنده اولین هواپیمای آلمانی را می توان از بهترین نمونه های استفاده از موتور دیزل نام برد . موتور دیزل 2 زمانه که استفاده از آن منسوخ شده بیشتر در موتور های زمان جنگ جهانی دوم استفاده می شد که در یک سیکل عادی تولید قدرت , 2 سیکل را انجام می دهد . اگر دو سیلندر که دیوار به دیوار هم هستند دارای کمپرس زیاد باشند، احتمالا متوجه ضربه و خرابی واشر در بین این دو سیلندر خواهید بود. اگر فشار هر چند خانه اول پایین و به مرور فشار خانه های دیگر افزایش یافته باشد تا به سطح نرمال برسد ، نشان دهنده این است که یک سوپاپ قفل کرده است.

http://digitalmags.ir

در این مقاله تعریفی از دو موتور، کاربردهای آن ها و بیان برخی تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی خواهیم داشت. ۲٫موتور دیزل سوخت را مستقیم به داخل محفظه احتراق تزریق میکند و هیچگونه هوا اضافی جدا از فیلتر هوا و لوله های ورودی نمی‌گیرد . پمپ انژکتور کارش این است تا سوخت را به قطرات کوچکتر تبدیل کند و به محفظه احتراق ارسال کند ، گرمای بالای هوای فشرده شده باعث میشود تا بخار سوخت در سرتاسر محفظه احتراق ایجاد شود. موتور دیزلی دارای بهترین راندمان حرارتی است یعنی هنگام کار نسبت به موتور بنزینی و گازی گرمای موتور را بهتر دفع می‌کند. دمای بالای هوا در سیلندر که فشرده سازی مکانیکی نام دارد باعث شده تا موتور های دیزلی تنها با روش فشرده سازی کار کنند. سامانه سوخت رسانی سامانه سوخت شامل پمپ تزریق سوخت، پمپ بالابر، انژکتورها و تمام لوله‌های سوخت است.

اجزای تشکیل دهنده موتور دیزل

اما در مجله خبری دیزل مرکزی ۱۹۳۰ موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده‌بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. لیکن از آن تاریخ تاکنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم. ۷٫سیم پیچ ، سیستم های جرقه زنی و غیره که باعث ایجاد حذف و ایجاد نویز می‌شود در موتور دیزل وجود ندارد .

فرق موتور دیزلی و بنزینی چیست ؟

دیزل حاوی مواد افزودنی کمتری نسبت به بنزین بوده و در نتیجه گازهای گلخانه‌ای کمتری آزاد می‌کند. با این حال، گازوئیل هنگام سوختن، گوگرد بیشتری تولید می‌کند که به افزایش احتمال بارش باران اسیدی کمک می‌کند. بعد از آن که عملیات مکش در داخل موتور دیزل چهار زمانه انجام شد، پیستون شروع به حرکت از BDC به TDC می کند. سوخت مورد نیاز برای تامین انرژی موتور به محفظه احتراق انتقال می یابد. سیستم روغن کاری موتور، برای کاهش اصطکاک و سایش هایی است که در موتور به وجود می آید. گرما و حرارت موتور را کاهش میدهد، مواد اضافی را از موتور خارج می کند و رینگ و سیلندرهای پیستون را از یکدیگر جداسازی میکند.

  • میزان مصرف سوخت در دیزل ژنراتورها وابسته به نوع دیزل، و همچنین شرایط محیطی کارکرد آن می باشد.
  • ECM دمای هوای محفظه را حس می کند و تایمینگ موتور را در هوای سرد ریتارد می کند ، بنابراین انژکتور سوخت را دیرتر تزریق می کند.
  • لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام می‌گردد که عبارتند از مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه دود اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا یا به صورت توأم انجام گیرند.
  • فشرده سازی و کمپرس کم باعث می شود که حرارت کافی برای احتراق ایجاد نشود و موتور بسختی روشن شود.برای انجام تست فشرده سازی دیزل، از مراحل زیر استفاده کنید.
در سال ۱۸۹۳، او در مقاله ای به توصیف یک موتور با احتراق درون سیلندر (موتور احتراق داخلی) پرداخت. هدف از به كارگيري سيستم سوخت رساني در موتور ديزل ،انتقال سوخت از باك به موتور است تا آنجا به داخل محفظه احتراق پاشيده شود و بسوزد. 4- بیشتر موتورهای دیزلی در هنگام روشن بودن، سر و صدای زیادی تولید می کنند.