
بروزرسانی: 01 اردیبهشت 1404
سیستم سوخت رسانی موتور دیزلی | centraldiesel
در نتیجه گرمای حاصل از متراکم شدن هوا، موجب انفجار سوخت در یک موتور دیزلمی شود. در بخش بعدی مقاله موتورهای دیزل چگونه کار می کند، ما مرحله تزریق سوخت دیزل را بررسی خواهیم کرد. در موتور هایی با پاشش غیر مستقیم سوخت رو در یک محفظه که به محفظه احتراق اولیه معروف میباشد پاشیده میشود.(این محفظه در سر سیلندر قرار دارد که در امتداد آن محفظه اصلی قرار دارد). در حین مرحله تراکم هوای داغ که متراکم شده به محفظه احتراق اولیه هدایت میشود. اما این موتورها دارای معایبی نیز هستند که از جمله آن ها می توان به بازده کمتر نسبت به موتورهای با پاشش مستقیم و نیاز به مرحله طولانی تر پیش گرمایی در زمان استارت اولیه (استارت سرد) نام برد. اما این موتورها دارای معایبی نیز هستند که از جمله آن ها می توان به بازده کمتر نسبت به موتورهای با پاشش مستقیم و نیاز به مرحله طولانی تر پیش گرمایی در زمان استارت اولیه (استارت سرد) نام برد.
انژکتورها
البته تنها تفاوت بین موتور های دیزلی و موتور های بنزینی دلایل مکانیکی نیست، بلکه از لحاظ سوخت مصرفی شان نیز متفاوت هستند. در سال ۱۸۹۴، او اختراع جدید خود را موتور دیزل نام گذاری کرد و بعدا بر اثر انفجار موتور دیزلی کشته شد. با این حال، ثابت شد که موتور دیزل سوخت را بدون نیاز به جرقه قابل اشتعال می کند.
http://digitalmags.irاما وجود مقداری آب در مسیر سیستم جرقه زنی موتورهای بنزینی، می تواند کارکرد آنها را دچار اختلال کند. بنابراین در موتورهای دیزلی، هوا در سیلندر به شدت فشرده می شود (معمولا حدود 14 تا 23 برابر حجم اولیه خود). در موتورهای بنزینی، نسبت تراکم به طور کلی بسیار پایین تر است، زیرا آنها برای شروع فاز احتراق بیشتر به شمع متکی هستند. در مورد نسبت تراکم استفاده شده در موتورهای بنزینی می توان گفت که در حالت عادی بین 7 تا 10 می باشد و در خودروهای با عملکرد بالا این نسبت تراکم کمی بالاتر بوده و تا 13 می رسد. در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودر شده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می شود و ذرات سوخت محترق می گردد.
اجزای اصلی موتور دیزل[ویرایش]
فروش مجله خبری دیزل مرکزی باتری در سایت الو باتری، فروش آنلاین باتری سمند و باتری رانا در صفحه محصولات الو باتری. پس در یک موتور خودرو، همه سوخت در داخل سیلندر در طی مرحله مکش بارگذاری و سپس متراکم می شود. اگر موتور هوا را بیش از اندازه متراکم کند، مخلوط سوخت و هوا بهطور خود به خودی مشتعل و سبب ضربه زدن می شود. موتور های دیزل تنها هوا را متراکم می کنند، بنابراین نسبت تراکم می تواند خیلی بالا باشد. همه وظایف در موتور های جدید توسط ارتباط ECM با مجموعه از سنسور های پیچیده ای که هر چیزی را از دور موتور تا دمای روغن و مایع خنک کننده را اندازه گیری می کنند ، حتی وضعیت موتور(i.e. T.D.C.) کنترل می شود .
- این می تواند به دلیل فیلتر هوای کثیف و معیوب شما و یا مسدود شدن جنت های هوا باشد.
- اکثر موتور خودرو ها از دریچه تزریق (انژکتور) یا یک کاربراتور استفاده می کنند که نسبت به تزریق مستقیم ارجحیت دارد .
- در حالی که در موتورهای دیزلی، هوا به تنهایی به مقدار بسیاری زیادی متراکم شده و در لحظه ای که در موتورهای بنزینی شمع جرقه می زند، در موتورهای دیزلی پاشش گازوییل انجام می شود و در نتیجه انفجار رخ می دهد.
- اين سوخت ها معمولاً ناخالصي دارند و بعضي از قطعات پمپ هاي سوخت پاش چنان دقيق ساخته شده اند كه ذرات بسيار ريز هم به آنها آسيب مي رسانند.
- با این حال، از آنجایی که بیودیزل تمایل دارد تا کثیفی و سایر مواد را در خطوط سوخت حل کند، فیلترهای سوخت می توانند به سرعت مسدود شوند و باید اغلب تعویض شوند.
بیشتر روستاهای دورافتاده هم از ژنراتورهای دیزلی به عنوان منبع اصلی برق استفاده می کنند. اگر در سیستم سوخت خود آلودگی داشته باشید و یا دیزل انژکتور یا پمپ دیزل خود را تعمیر کرده اید باید مطمئن شوید که سیستم سوخت دیزل خود را کامل تمیز کرده و فیلتر سوخت خود را بصورت مرتب و با کیفیت بالا تهیه کنید. بنا به چند دلیل گفته می شود که موتور دیزل از موتور بنزین ایمن تر هستند. گازوئیل بخار کمتری دارد و برخلاف بنزین که خیلی شعله ور است، گازوئیل این حالت را ندارد. ۱۳٫موتور های دیزلی اگر طراحی اجزای موتور مانند فشار ، سرعت و بار انجام شده باشد میتوانند فشار فوق العاده یا توربو شارژ را بدون هیچ محدودیتی بپذیرند.
نویسنده: تیم تحریریه دیزل بان