سوخت گازوئیل یا دیزل چیست؟ تفاوت با بنزین + مزایا و معایب | centraldiesel

آداپتور اندازه گیری مجله خبری دیزل مرکزیی باید بر روی سوراخ انژکتور نصب شود و سپس ابزار اندازه گیری کمپرسور را وصل کنید. در ابتدا از شارژ بودن کامل باتری و سالم بودن استارت موتور خود اطمینان حاصل کنید. اگر شیر EGR شما گیر کرده یا نتواند عملکردی داشته باشد، دیزل شما علائم مانند خستگی خفیف، قدرت کم و دود سیاه یا سفید از اگزوز خود را تجربه خواهد کرد.

سیستم سوخت رسانی موتور دیزل

در مدار فشار ضعیف بین باک و فیلتر قرار دارد و وظیفه آن کشیدن سوخت از باک و رساندن به مجرای مشترک پمپ انژکتور است. پمپ اولیه به دو صورت پیستون دار و دیافراگمی که نوع پیستون دار متداول پر مصرف تر است. این پمپ به دو صورت ساده و دوبل که در موتورهای بزرگ پر مصرف دیزلی نوع دوبل استفاده میگردد. بعد از فشرده سازی هوا در داخل موتور دیزل چهار زمانه، انژکتور سوخت به داخل سیلندر سوخت می پاشد و بنابراین سوخت داخل موتور مشتعل می شود.

  • دیزل حاوی مواد افزودنی کمتری نسبت به بنزین بوده و در نتیجه گازهای گلخانه‌ای کمتری آزاد می‌کند.
  • و در نتیجه به جای حرکت سوخت با فشار بالا ، مقداری از آن وارد مسیر برگشت به سمت باک شده و انژکتورها خوب پاشش نکرده و چکه می کنند.
  • گوگرد سبب انتشار آلودگی در هوا می‌گردد که برای سلامتی انسان مضر می‌باشد.
  • دیزل ژنراتور چیست؟ دیزل ژنراتور در واقع یکی از پرکاربردترین محصولاتی است که موتور دیزل در آن به‌کار گرفته می‌شود و می‌تواند برق اضطراری مناطقی که محروم از برق هستند یا مناطقی که قطعی و وصلی زیادی دارند، تامین کند.

اکثر موتور خودرو ها از دریچه تزریق (انژکتور) یا یک کاربراتور استفاده می کنند که نسبت به تزریق مستقیم ارجحیت دارد . بنابراین در یک موتور خودرو، همه سوخت در داخل سیلندر در طی مرحله مکش بارگذاری شده و سپس متراکم می شود . اگر موتور هوا را بیش از اندازه فشرده کند، مخلوط سوخت و هوا به طور خود به خودی مشتعل می شود و سبب ضربه زدن و ایجاد تنش در میلنگ می شود. موتور های دیزل تنها هوا را متراکم می کنند، بنابراین نسبت تراکم می تواند خیلی بالا باشد. انژکتور در موتور های دیزل از اجزای بسیار پیچیده ای تشکیل شده است و موضوع بسیاری از آزمایشات بزرگ بوده است .

باید بدانید که سوخت دیزل به نسبت بنزین متراکم‌تر بوده و به همین دلیل پمپ بنزین نمی‌تواند مخلوط این سوخت را در دستگاه حرکت دهد که در نتیجه آن سیستم با مشکلاتی روبرو می‌شود. در آغاز کار، وقتی پیستون از TDC به BDC حرکت می کند، پیستون در داخل سیلندر خلاء ایجاد می کند؛ از این رو به دلیل اختلاف فشار بین ورودی موتور و سیلندر، هوا وارد سیلندر می شود. برخلاف تصور عموم مردم که موتورهای دیزل را فقط برای خودروهای سنگین و تجاری مناسب می‌دانند، در مناطقی مثل کشورهای اروپایی و حتی آمریکا از این پیشرانه‌ها به شکل وسیعی برای خودروهای سواری نیز استفاده می‌شود.

سوخت دیزل برای اقتصاد مهم است.

از آنجایی که فقط هوا در تراکم موتور دیزل دخیل است، می توان نسبت تراکم خوبی را بدون خطر اشتعال به دست آورد. در یک موتور بنزینی، چنین نسبت تراکم بالایی بدون انفجار امکان پذیر نیست. ما می دانیم که وسایل نقلیه سبک تر مانند موتور سیکلت، اسکوتر و اتومبیل ها، معمولا از بنزین در موتورهای خود استفاده می کنند در حالی که دیزل در ماشین آلات بسیار سنگین تر مانند تراکتورها، کامیون ها و اتوبوس ها استفاده می شود.

http://digitalmags.ir