سه سال برای طراحی تایرهای مرسدس AMG GT. وقتی جزئیات مهم است

سه سال زمان برای طراحی تایرهای مرسدس آ ام گ GT ؛ وقتی جزئیات خیلی مهم است

تاریخ انتشار 15 شهریور 1403 ساعت 18:00


سه سال برای طراحی تایرهای مرسدس AMG GT. وقتی جزئیات مهم است

لاستیک ها ممکن است جذاب ترین قسمت یک خودرو نباشند، اما نقشی حیاتی در بهبود هندلینگ دارند. اخیراً، سازندگان خودرو با شرکت‌های تایر کار کرده‌اند تا لاستیک‌های سفارشی تولید کنند تا به بهترین نحو با سیستم تعلیق، فرمان و ترمز خودروهای تایر خاصی مطابقت داشته باشند. کانال YouTube Tire Review از مراکز تست میشلین در فرانسه بازدید کرد تا روند طراحی پیچیده لاستیک های Michelin Pilot Sport S 5 را که به طور خاص برای مرسدس-AMG GT ساخته شده است، بررسی کند. اگرچه این تایرها نامی مشابه با همتایان تجاری خود دارند، اما ترکیبات به کار رفته در آنها کاملاً متفاوت است.

ترکیب سه گانه برای اجراهای مختلف

طبق جدیدترین خودروها در طراحی این لاستیک ها از سه ست مختلف لاستیک استفاده شده است. بخش داخلی تایرهای جلو برای بهبود چسبندگی در شرایط مرطوب تنظیم شده است، در حالی که بخش میانی برای عملکرد بهینه در سطوح خشک طراحی شده است. نمای بیرونی از یک ترکیب بسیار بادوام و مناسب برای استفاده در مسیر ساخته شده است. در لاستیک های عقب، دو بخش برای شرایط مرطوب و یک بخش میانی برای عملکرد در سطوح خشک در نظر گرفته شده است. در بیرون، بخشی برای حفظ عملکرد در هنگام استفاده برای رانندگی هیجان انگیز طراحی شده است.

سه سال تلاش برای تکمیل ترکیب نهایی

میشلن سه سال را صرف طراحی این لاستیک ها کرد و در این مدت 25 مجموعه مختلف از لاستیک های جلو و 20 مجموعه لاستیک های عقب مورد آزمایش قرار گرفتند. تمام این تلاش ها برای طراحی لاستیکی انجام شده است که مطابق با انتظارات مرسدس برای AMG GT باشد.

پیر آنتوان گرگور، مدیر توسعه پروژه، گفت که بیشتر وقت خود را صرف بهبود “هندلینگ نرم” تایرها کرده است. این بیانیه شامل جزئیاتی است که ممکن است کمتر آشکار باشد. نحوه حرکت خودرو در یک خط مستقیم، مقدار فضای مرده ای که فرمان ایجاد می کند، واکنش لاستیک در پیچ ها و عملکرد دیواره های لاستیک در تغییرات سریع از جمله مواردی است که آقای گرگور به عنوان هندلینگ نرم توصیف می کند.

همانطور که آقای گرگور اضافه کرد، بزرگترین چالش پیش روی تیم میشلن یافتن تعادل مناسب بین عملکرد در شرایط خشک و مرطوب است. مرسدس انتظار دارد که تایرها در هر دو سناریو به بهترین شکل ممکن عمل کنند، که یک نیاز بسیار پیچیده و دشوار برای هر لاستیک است. به همین دلیل، تیم توسعه به طور مداوم در حال ادغام و آزمایش ترکیبات مختلف برای برآورده کردن انتظارات مرسدس است.

منبع: https://akharinkhodro.ir/car-news/foreign-car/%D8%B3%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A2-%D8%A7/