دیزل ژنراتور چیست؟ 11 بخش تشکیل دهنده و کاربرد diesel generator | centraldiesel

برای دانستن تمام نکات لازم در فرق ماشین دیزلی با بنزینی این مطلب را تا انتها دنبال کنید. یک موتور دیزلی فقط هوا را میگیرد و آنرا متراکم میکند و سپس سوخت را به داخل هوای متراکم انتقال میدهد اما موتورهای بنزینی مخلوط هوا و گاز را مکش میکند و آن را متراکم میکند و سپس مخلوط را با جرقه مشتعل میکند. فشرده سازی باعث میشود دمای هوای داخل سیلندر تا حد زیادی افزایش یابد تا سوخت دیزل پخته شده به داخل اتاق احتراق تزریق شود و باعث ایجاد جرقه خود به خودی می‌شود. بنابراین، فشار تراکم درون سیلندر مخلوط گازوئیل و هوا را تا دمای اشتعال گرم می کند.

دیزل در صنعت برق

موتور دیزل یک موتور احتراق داخلی است که در آن سوخت به محفظه احتراق تزریق می‌شود. سامانه خنک‌کننده موتورها سامانه خنک‌کننده برای قرار دادن موتور در بهترین دما برای کار کردن می‌باشد – معمولاً مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استفاده می‌شود. همچنین ممکن است یک فیلتر خنک‌کننده در برخی موتورها و یک پمپ آب وجود داشته باشد که در واقع یک پمپ خنک‌کننده است.

  • تانک هایی با وزن 2000 تن را با سرعت های حتی 60 کیلومتر بر ساهت جابه جا می کرد و این شد که استفاده از موتور های بسیار پر قدرت دیزلی در این صنعت نیز جا افتاد و تا امروز از پیشرفته ترین موتور های دیزلی رو نمایی شد .
  • عمل احتراق در موتورهای دیزل به واسطه پاشش گازوئیل داغ بر روی توده هوای فشرده شده صورت می گیرد بنابراین نیاز به دینام، کوئل، دلکو، وایر و شمع منتنفی است .
  • تسمه تایم یا زنجیر تایمینگ در سیستم مکانیزم سوپاپ قرار داده شده است.
  • سیستم سوخت رسانی دیزل مکشی در اصل از نظر کارکرد با سیستم گرانشی یکسان است.
  • این موتورها دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهار زمانه بودند.
در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می‌گردد. پمپ انژکتور یک موتور دیزل به لحاظ قدرتی که می تواند تولید کند ، و سادگی از این نظر که برای کار نیاز به سیستم جرقه زنی و برقی ندارد ، و طول عمر زیاد تجهیزات، بسیار کارآمد است. درست است که موتورهای دیزل نیازی به شمع ندارند، اما شمع گرمکن در موتورهای دیزل کاربردهای زیادی دارد. بنابراین در ادامه می‌خواهیم درباره شمع گرمکن در موتور دیزل صحبت کنیم و کاربرد آن در موتورهای دیزل را بررسی کنیم، اما قبل از اینکه با شمع گرمکن‌ و وظایف آن‌ آشنا شویم بهتر است توضیح کوتاهی درباره موتورهای دیزلی بدهیم.

شمع گرمکن در موتور دیزل

اگر همچنان مطمئن نیستید که بهترین گزینه برای شما این نوع مجله خبری دیزل مرکزی می‌باشد یا خیر، با دشت نور تماس بگیرید و از مشاوره رایگان با متخصصان و کارشناسان مجرب ما بهره مند شوید. هنگامی که گازوئیل در موتورها سوزانده می‌شود، انتشار گازهای گلخانه‌ای منجر به آلودگی هوا شده که اثرات جدی بر سلامت انسان و محیط زیست دارد. EPA افزودنی‌های سوخت را به عنوان محصولاتی که برای افزایش کیفیت و کارایی سوخت‌ها فرموله شده‌اند، تعریف می‌کند. EPA مواد افزودنی را تنظیم می‌کند، زیرا بر انتشار گازهای گلخانه‌ای تأثیر می‌گذارد. تا زمانی که گازوئیل به نقطه اشباع نرسیده باشد، آب قادر به محلول شدن در آن خواهد بود.

http://digitalmags.ir

کاری که این شمع‌ها انجام می‌دهند این است که سرعت اشتعال را ۴ برابر می‌کنند و مقدار خام‌سوزی را به صفر می‌رسانند. شمع گرمکن یک گرمکن الکتریکی کوچک است که در محفظه احتراق موتورهای دیزل نصب می‌شود تا محفظه احتراق را قبل از انجام فرآیند احتراق گرم کند. گرم شدن محفظه احتراق باعث می‌شود تا موتور بتواند در هوای سرد به‌راحتی روشن شود. هریک از پیستون های موتورهای دیزلی، دارای سه تا چهار رینگ کمپرسی و یک تا دو عدد رینگ روغنی است که استحکام آن ها نسبت به رینگ های موتورهای بنزینی به مراتب بالاتر است. این رودستر کوچولو به تنها موتور دیزلی مجهز شده که رسماً از سه دستگاه توروبوچارجر کمک می گیرد! موتور شش سیلندر خورجینی این رودستر ۲/۳ لیتر حجم دارد و دارای سه توربوچارجر است که دو عدد آن در سمت چپ و راست و یکی در فضای میان بلوک های سیلندر جا خوش کرده است.

هزینه نگه داری موتور های دیزلی بیشتر است و یا بنزینی ؟