دیزل ژنراتور چیست؟ 11 بخش تشکیل دهنده و کاربرد diesel generator | centraldiesel

نوع مجله خبری دیزل مرکزی و ساختار درونی موتوربرق­ های دیزلی، آنها را از سایر موتورها متمایز می­کند. موتور برق ­های دیزلی به خاطر نوع سوخت و روش اشتعال آن سر و صدای بیشتری به نسبت موتور برق­ های بنزینی دارند؛ لذا مهندسان برای کاهش این اصوات، راهکارهایی ارائه کردند. در یکی از روش­ ها آنها برای این نوع موتور عایق صدایی از جنس فلز طراحی کردند.

  • البته امروزه برای زیر دریایی های فوق پیشرفته از موتورهای هسته ای و درونسوز و یا موتور های عظیم برقی استفاده می شود که در این صورت نویز را تا حد بسیار زیادی از بین برده و دشمنان متوجه حضور زیر دریایی ها نمی شود .
  • که جریان محدود شود و در این حالت است که گازوئیل جاری شده و باعث ایجاد فشار درون سیستم می شود.
  • دیزل خواهان راندمان احتراقی بالاتر و مصرف سوخت پایین تر در موتورهای درون سوز بود.
  • با توجه به این امر که این موتور با اتکا به تنها یک دستگاه توربوچارجر ۳۷۶ پوند فوت گشتاور تولید می کند، با بکار گیری سه دستگاه توربوچارجر حتماً بیش از ۴۴۰ پوند فوت گشتاور خواهد داشت.
  • اینکه از چه نوع سوختی برای دستگاه خود استفاده می‌کنید، بستگی به نوع دستگاه و نظر سازنده دارد.

درست است که قیمت خودروی دیزلی به دلیل سنگین‌تر و مقاوم‌تر بودن موتور از خودروی بنزینی بیشتر است ولی مصرف سوخت پایین‌تر موتور دیزلی در درازمدت این اختلاف قیمت را توجیه می‌کند. گشتاور است که باعث حرکت خودرو می‌شود و فرق ماشین دیزلی با بنزینی در این است که موتور دیزل با داشتن گشتاور بالا برای جابجایی بارهای سنگین استفاده می‌شود. دکتر رودلف دیزل آلمانی در سال 1892 امیتاز موتور طراحی شده ای را ثبت کرد که در آن بلافاصله بعد از تزریق سوخت، اشتعال ماده سوختنی به داخل سیلندر انجام میگرفت. عامل اصلی این اشتعال حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به وجود می آمد. موتور طراحی شده ابتدا پودر زغال سنگ را میسوزاند اما به سرعت به نفت روی آورد و نتایج عالی بدست آورد. موتور دیزلی دارای بهترین راندمان حرارتی است یعنی هنگام کار نسبت به موتور بنزینی و گازی گرمای موتور را بهتر دفع می‌کند.

http://digitalmags.ir

بنز به دلیل اولین استفاده کننده عمده از موتور دیزل در جهان به عنوان بهترین در میان رقبا شناخته می شود . که در این صورت در موتور 2 زمانه شما مکش و تراکم را در یک سیکل و قدرت و تخلیه را در سیکل دوم و یا سیکل آخر مشاهده می کنید . گازوئیل در یک دمای خاص مشتعل می شود و به گمان من بر اساس یک حساب سرانگشتی قدیمی این دما حدود 4850 درجه فارنهایت است.

خودرو رنو ال نود 90 را بیشتر بشناسید

در واقع میل بادامک ها دریچه ها را باز و بسته کرده و امکان احتراق را فراهم می کنند. در واقع موتورهای توربو شارژر، هوای احتراق را فشرده کرده تا موتور دارای عملکردی قوی تری باشد. در ابتدا سوخت وارد موتور شده و سپس به وسیله پیستون بالا رفته و فشرده می شود و سپس سوخت به وسیله جرقه شمع منفجر شده و قدرت ایجاد شده از انفجار پیستون را به حرکت در می آورد . اما در موتور های دیزلی روند کار بسیار فرق می کند ( بالا تر توضی داده ایم ) . در این مرحله پیستون از بالا به پایین‌ترین نقطه داخل سیلندر حرکت می‌کند که به آن نقطه پایین مرگ می‌گویند.

مضرات سوخت گازوئیلی

هر پوند تراکم بر حسب psi دمای هوا را 2 درجه فارنهایت بالا می برد و بنابراین، پیستون دیزل مخلوط سوخت و هوا را متراکم می کند تا زمانی که به طور خودبخود مشتعل شود. در شکل زیر، طرحی از سیستم سوخت رسانی گرانشی موتورهای دیزل مشاهده می کنید. بیشترین موتورهای دیزل در جاده ها شهرها و برروی مولد های برق دیزل ژنراتور استفاده می‌شود. در این حالت علاوه بر شمع‌ها، قطعات موتور مانند سیلندر و پیستون نیز باید حتما تعویض شوند. عمر شمع‌ها به طور معمول حدود یک سال است، اما اگر درست استفاده شود می‌تواند تا ۳ سال یا حتی ببشتر هم کار کند، اما به طور کلی عمر استاندارد شمع‌ها یک سال است. مهم‌ترین مراکز تولید بیو دیزل، در حال حاضر کشور‌های اروپایی و آمریکایی هستند.