در موتور دیزلی واقعی ، در ابتدا فقط هوا به داخل محفظه احتراق وارد میشود سپس هوا با نسبت فشرده سازی به طور معمول بین ۱٫۱۵ تا ۱٫۲۳ توسط پیستون فشرده میشود. شاید به نظر این تبدیل دوباره نیرو عجیب باشد اما این مسئله یک علت مهم دارد و آن عدم امکان کنترل و انتقال قدرت و به ویژه گشتاور بسیار بالای موتورهای دیزل این وسایل است. در موتور دیزل زمان تزریق یا پاشیدن سوخت به محفظه احتراق ادامه دار میباشد. این امر موجب ادامه دار بودن تولید قدرت در سیلندر و تولید بالای گشتاور گردیده است. همانطور که میدانید موتور دیزل به موتورهای فشار ثابت نیز معروف اند. موجود است.همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کار کردن به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم میشوند.
موتور های دیزلی بیشتر اوقات مطابق چرخه های ۲ زمانه یا ۴ زمانه طراحی شوند ، در اصل این موتور ها جایگزین مناسب و کار آمد برای موتور های بخار هستند. در موتور های دیزلی در هنگام سرما بهتر است از هیتر ها یا گرمکن های مخصوص گرم کردن گازوئیل استفاده شود ، زیرا احتمال یخ زدن سوخت در زمستان و روشن نشدن موتور وجود دارد. اما یک روز مایکل ویلِتانژ طرحی مبنی بر استفاده موتور های دیزلی در صنعت خودرو و ارتش داد که بلافاصله مورد تحلیل قرار گرفته و محصولات بسیار زیادی ساخته شد . موتورهای دیزل ترکیبی از دوام بالا و مصرف سوخت پایین را عرضه میکنند و به این ترتیب میتوانند بخشی از ضعفهای خود در زمینه دورگیری سریع را بپوشانند. دوام بالا به معنای راحتی خیال راننده و تیم مکانیک او در یک رقابت 24 ساعته مانند لمانز است و مصرف سوخت پایین نیز به معنای آن است که خودرو کمتر نیاز به سوختگیری خواهد داشت و به این ترتیب کمتر زمانی در پیست استاپ تلف میشود.
- با چرخش موتور ، تسمه را حرکت می دهد که شافت روتور را می چرخاند.
- درواقع شما میتوانید با انجام سرویسهای دوره ای و نگهداری از آنها، از موتورهای دیزلی برای یک مدت طولانی استفاده کنید.
- با توجه به این که موتور دیزل فقط هوا را فشرده می کند، نسبت تراکم می تواند بالاتر باشد.
- عامل اصلی این اشتعال حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به وجود می آمد.
- نحوه عملکرد موتورهای دیزلی بر خلاف موتورهای بنزینی بر مبنای هواست.
در این مرحله فرآیند سوختن به سرعت انجام شده و نیرو جهت حرکت پیستون تولید می شود. هنگامیکه پیستون حرکت میکند، مسیر ورود هوا باز شده و هوای تازه وارد سیلندر میگردد. گفته میشود و فیلتر ها جز دسته قطعات مصرفی قرار میگیرد.باید توجه داشت استفاده از قطعات با کیفیت و اورجینال (اصلی ) موجوب بهبود کارکرد دیزل ژنراتور و استهلاک کمتر قطعات می گردد. در این ضمینه میتوانید از مشاوره و راهنمایی ما جهت خرید قطعات با کیفیت و مرغوبیت بالا استفاده نمایید. موتور دیزل، گونهای موتور درونسوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده میشود. تفاوت اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است.
اجزای موتورهای دیزلی
مجله خبری دیزل مرکزیهای احتراق داخلی کارآمدتر از موتور بخار هستند و به طور گسترده در زمینه حمل و نقل استفاده می شوند. غبار گازوئیل، از طریق سیستم تزریق سوخت به سیلندر اضافه می شود و چون هوای داخل آن بسیار گرم است. سوخت دیزل بلافاصله روشن می شود تا به چرخش شافت موتور کمک کند. مجموعه دیزل ژنراتورها سیستم های ژنراتوری کاملی هستند که برای کار با سوخت دیزل طراحی شده اند ، که برای مکان های دور از دسترس بسیار مناسب است.
یک موضوع مهم در ارتباط با موتورهای دیزلی این است که به دلیل قدرت بالا، همچنان در صنعت امروز پابهپای موتورهای جدید در صحنه رقابت حضور دارند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و با انواع موتور دیزل، نحوه کار، کاربردها و تفاوت آن با موتورهای بنزینی آشنا شوید. اجزای موتورهای دیزلی مجموعه قسمت هایی هستن که در یک موتور دیزلی به جهت تبدیل انرژی شیمیاییئ سوخت به انرژی مکانیکی کار می کنند.این اجزا را می توان به چند سیستم دسته بندی کرد که در ادامه هر سیستم به طور مجزا مورد بررسی قرار می گیرد. موتور دیزلنیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقه بندی هستند. مثلا می توانموتور دیزلی را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتور دیزل دو زمانه و یا موتور دیزل چهار زمانه تقسیم بندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان می گردد.
سیستم الکتریکی در موتورهای دیزلی