دیزل چیست و چند نوع موتور دیزل داریم؟ ابزارینو | centraldiesel

مشعل شما طوری تنظیم شده که آب را دقیقا برای یک مدت زمان معین گرم کند. جریان گاز را برای گرم کردن آب طوری تنظیم می کنید که دمای آن در حالت عادی حدود 60 درجه برای یک دوش 60 ثانیه ای باشد و جریان آن به همان میزان حفظ شود تا آب گرم کافی برای دوش گرفتن داشته باشید. موتورهای بنزینی برای نشان دادن حداکثر قدرت خود نیاز به دور موتور دارند. ولی امروزه خودروسازان بزرگ از موتورهای توربو در محصولات خود استفاده می کنند تا قدرت بیشتر در دور موتورهای پایین در دسترس باشد. به عقیده مرسدس بنز موتورهای دیزل برای کلاس SL گزینه مناسبی نیستند ولی همان طور که گفته شد مصرف کم، تورک فوق العاده و هزینه نگهداری مقرون به صرفه مرسدس بنز را وادار به معرفی یک مدل مطالعاتی SL با موتور دیزل کرده است. اگر با این SL به پشت یک چراغ قرمز رسیدید، گیربکس را در دنده یک قرار داده و دور موتور را به هزار دور در دقیقه برسانید.

دیزل ژنراتور چیست (همراه با عکس طرز کار اجزای آن)

عملکرد افترکولر به این شکل می‌باشد که در آن محفظه‌ای تعبیه شده است که در جداره‌های آن تعدادی لوله‌هایی جهت جریان آب قرار گرفته‌است. آب استفاده شده آبی است که در رادیاتور جهت خنک‌کردن دیزل استفاده می‌شود. دیزل ژنراتور نقش منبع اصلی برق را ایفا می کند دیزل ژنراتورها بصورت پیوسته مورد استفاده قرار می گیرند. همانطور که گفته شد، سوخت دیزل جهت تأمین برق مورد نیاز، بوسیله ژنراتورها به انرژی الکتریسیته تبدیل می شود.

http://digitalmags.irتوان این موتور ۲۸۲ اسب بخار خواهد بود ولی از گشتاور آن اطلاعی در دست نیست. با توجه به این امر که این موتور با اتکا به تنها یک دستگاه توربوچارجر ۳۷۶ پوند فوت گشتاور تولید می کند، با بکار گیری سه دستگاه توربوچارجر حتماً بیش از ۴۴۰ پوند فوت گشتاور خواهد داشت. همین نکته مهندسین صنعت دیزل را نسبت به آینده اتومبیل های اسپرت دیزل خوش بین تر کرده چرا که با کاستن از وزن اتومبیل های دیزل می توان به بهترین رکوردها دست یافت. تولید انبوه این رودستر هنوز قطعی نشده ولی می توان از تولید انبوه مرسدس بنز ML دیزل با یک موتور شش سیلندر دیزل اطمینان کامل داشت.

توان و بازده در موتور دیزل

طرز مجله خبری دیزل مرکزی این قسمت به این گونه است که باعث اسپری و پودر شدن سوخت و به بهبود ترکیب آن و سوخت با هوا کمک می کند. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بده باشد و با موتور دیزل اشنا شده باشید. یک دانشمند آلمانی به نام رودولف دیزل، مخترع این نوع سوخت بوده است. قبل از شروع به تصفیه گازوئیل توسط صنعت نفت، رودولف آزمایشات بیودیزل و غبار و گرد زغال سنگ را نیز انجام داد.

انژکتور سوخت رسان در موتورهای دیزلی

همه ماشین های بتن ریزی، ماشین آلات حفاری، غلتک‌ها، ترنچرها و با موتور دیزل کار می­کنند. باید گفت در موتورهای دیزلی سوخت، نقش شمع را ایجاد می‌کند؛ بنابراین در این موتورها شمع کاربردی ندارد. به طور خلاصه اگر بخواهیم این موضوع را توضیح دهیم می‌توان گفت در موتورهای دیزلی هنگامی‌که پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند، هوای داخل سیلندر به شدت متراکم می‌شود. در این حالت سوخت متراکم شده، به‌ سرعت انفجار پیدا می‌کند که این اتفاق به وسیله انژکتورها انجام می‌شود و هیچ نیازی به شمع نیست. در موتورهای بنزینی مخلوط فشرده شده هوا و بنزین توسط جرقه شمع محترق می شود.

  • سیستم خنک کننده در اجزای موتورهای دیزل، مایع خنک‌کننده موتور را کنترل می ‌کند.
  • سوخت دیزل حاوی اجزای غیرفرار بیشتری نسبت به بنزین است و محدوده جوش بالاتری دارد (بین 160 درجه سانتیگراد تا 371 درجه سانتیگراد).
  • در غیر اینصورت موتور متوقف شده و تا زمان خارج شدن هوا، شروع به کار نخواهد کرد.
  • ما می دانیم که وسایل نقلیه سبک تر مانند موتور سیکلت، اسکوتر و اتومبیل ها، معمولا از بنزین در موتورهای خود استفاده می کنند در حالی که دیزل در ماشین آلات بسیار سنگین تر مانند تراکتورها، کامیون ها و اتوبوس ها استفاده می شود.
  • در این پیشرانه ها عمل احتراق صورت نمیگیرد بلکه در اثر تراکم بسیار بالا مخلوط سوخت و هوا بدون جرقه زدن متراکم می شوند.