دیزل چیست و چند نوع موتور دیزل داریم؟ ابزارینو | centraldiesel

یکی از مزایای هیجان انگیز دیزل نسبت به بنزین، امکان حذف کامل مصرف بنزین است. در بیشتر موتورهای دیزلی می‌توان از روغن گیاهی به جای دیزل بدون تلفات عمر یا بهره وری استفاده نمود. با تولید و خدمات دیزل، جست‌و‌جو برای ژنراتور یا موتور دیزل مؤثر و مقرون به صرفه پایان می‌یابد.

  • در سیستم های انژکتوری نیز تزریق سوخت درست قبل از مکش و خارج از سیلندر انجام می شود.
  • در ابتدا، سوخت در یک فرآیند حجم ثابت سوخته می‌شود؛ در حالی که پیستون در بالای نقطه مرگ قرار دارد.
  • این وسیله اکسیژن وارده به سیلندر را افزایش می دهد و از انجایی که وجود اکسیژن بیشتر باعث بهبود احتراق می شود در نتیجه راندمان موتور دیزلی را افزایش می دهد.
  • سایر روش‌های راه‌اندازی شامل تجهیزات کمکی و پذیرش انفجار هوای فشرده به یک موتور فعال با هوا است که برای چرخاندن چرخ لنگر موتور بزرگ طراحی شده است.
موتور های ملخی , موتور های به شدت قوی و کشنده اولین هواپیمای آلمانی را می توان از بهترین نمونه های استفاده از موتور دیزل نام برد . سیستم کارکرد هواپیما ها و در کل موتور های صنعت هواپیمایی به شدت ا موتور های زمینی و دریایی متفاوت است . شرکـت دانـا تجـارت توانا با نمـاد اختصاری “DTT”، تشـکیل شده از دو شـرکت ثبتی می باشد که به صورت کاملا خصوصی فعالیت حرفه ایی را در زمینه تولید- واردات- صادرات قطعات یدکی خودروهای سنگین صورت می دهد. برای خرید قطعات موتور دیزل به صفحه قطعات یدکی موتور دیزل مراجعه کنید.

پمپ صنعتی

با فشرده سازی هوا به جای استفاده از مخلوط هوا و سوخت، موتور تک دیزل توسط به مشکلات پیش اشتعال که گریبان موتورهای جرقه ای با فشرده سازی بالا را می گیرد محدود نمی شود. با این حال، بر خلاف موتور تک بنزینی احتراق جرقه ای، موتور دیزلی تنها هوا را در مرحله مکش به محفظه احتراق وارد می کند. موتور تک دیزلی بر اساس یک چرخه دو زمانه یا چهار زمانه کار می کند. تفاوت عمده این دو موتور در نحوه ایجاد احتراق است که در موتور دیزل بدون جرقه و توسط متراکم کردن هوا انجام می‌شود. موتور دیزلی نسبت به موتور بنزینی قدرت بیش‌تری دارد، سوخت کم‌تری مصرف و آلودگی کم‌تری تولید می‌کند.

مزایا و معایب موتورهای دیزلی

مجله خبری دیزل مرکزی از نقطه مرگ پایین به طرف بالا (نقطه مرگ بالا) حرکت می‌کند و در حالیکه هر دو سوپاپ بسته‌اند (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم می‌گردد و نسبت تراکم به 15 تا 20 برابر می‌رسد. فشار داخل سیلندر تا حدود 40 اتمسفر بالا می‌رود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود 600 درجه سانتیگراد می‌رسد. یک موتور دیزلی با دریافت انرژی از نوعی منبع خارجی روشن می‌شود تا زمانی که شرایطی به وجود بیاید که موتور بتواند با انرژی خود کار کند. ساده‌ترین متد روشن کردن موتور، اجازه ورود هوا از یک منبع فشار بالا (تقریباً 1.7 تا 2.4 مگا پاسکال) به هر یک از سیلندرها در زمانه احتراق نرمال آن‌هاست.

http://digitalmags.ir

اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر می‌شود و سپس بوسیله پیستون فشرده می‌گردد. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا می‌گردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می‌شود که در نتیجه آن سوخت شعله‌ور می‌شود. موتورهای کوچک در خودروها، کامیون‌ های سبک، ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی (ژنراتورهای برق) و… استفاده می‌ شوند که معمولا تزریق مستقیم، چهار یا شش سیلندر و… هستند. بزرگترین موتورهای دیزلی برای تامین نیروی دریایی و خلبان در دریاهای آزاد استفاده می شود.

تقسیم‌بندی نیمه سنگین – سبک