دیزل معنی در دیکشنری آبادیس | centraldiesel

این محفظه فلزی کانوپی نام داشته و باعث سنگین تر شدن موتور می­ شود اما باعث می شود صدای موتور به طور قابل توجه ی کاهش پیدا کند. سوخت مورد استفاده در موتورهای دیزلی گازوئیل بوده و نحوه عملکرد این نوع از موتورها متفاوت با موتورهای بنزینی و یا گازی می باشد. همانطور که پیش تر اشاره شد، بهتر است در هنگام انتخاب یک دستگاه، به نوع و حجم کار، موقعیت مکانی، و بررسی مولفه ای مانند سرعت، توجه کرده تا مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. مثلا هیچوقت برای مناطق سردسیر از موتور دیزلی استفاده نکنید چرا راندمان کاری آن در هوای سرد پایین می آید. میل بادامک ها در موتورهای دیزلی، نزدیک بالای موتور قرار دارند و اجازه می دهند تا سوخت و هوا وارد شود و دود اگزوز را نیز به بیرون آزاد کند.

  • سپس پیستون دوباره به سمت بالای سیلندر حرکت کرده و اگزوز را از احتراق آزاد می‌کند.
  • این احتراق بسیار سریع الوقوع است ولی در موتورهای دیزلی احتراق کندتر صورت می گیرد بنابراین نیروی حاصل از احتراق مدت زمان بیشتری ( اگر چه این اختلاف زمانی در حد هزارم ثانیه است ) بر روی پیستون نیرو وارد می کند.
  • موتورهای بنزینی هوا و سوخت را قبل از ورود به داخل سیلندر مخلوط میکند که معمولا از کاربراتور استفاده میکنند اما موتورهای دیزل سوخت را مستقیم به داخل سیلندر می پاشند و گاها از ترزیق سوخت مستقیم استفاده میکنند.
مجله خبری دیزل مرکزی دیزل نوعی از موتورهای درون‌سوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود. تفاوت اصلی موتورهای دیزل با دیگر موتورها، استفاده از احتراق در اثر تراکم آن است. در این پیشرانه ها عمل احتراق صورت نمیگیرد بلکه در اثر تراکم بسیار بالا مخلوط سوخت و هوا بدون جرقه زدن متراکم می شوند. در موتورهای چهارزمانه سوپاپ‌ها بالای پیستون قرار دارند، درحالی‌که در موتور دو زمانه، سوپاپ هوا روی بدنه سیلندر و پایین‌تر از سوپاپ تخلیه قرار دارد و باز و بسته‌شدن سوپاپ هوا، توسط خود پیستون انجام می‌شود.

http://digitalmags.irدر مرحله دوم که تراکم نام دارد، سوپاپ هوا بسته شده و پیستون به سمت نقطه مرگ بالا حرکت می­ کند و هوای داخل محفظه احتراق متراکم می­ شود. در مرحله سوم یا مرحله قدرت، هنگامی که پیستون به نقطه مرگ بالا می­رسد مقداری سوخت( گازوئیل) به درون هوای متراکم شده و داغ داخل محفظه احتراق پاشیده می­ شود و باعث اشتعال سوخت می­ شود. بیشتر وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون ها ،تریلر، کمرشکن، اف هاش، انواع ولوو، ترانزیت ها و … موتورهای دیزل به دلیل داشتن قدرت زیاد برای چنین وسایل حمل و نقلی که در جابجایی بارهای سنگین و فوق سنگین نقش دارند، کاربرد بسیار موثری دارد.

موتور برق دیزل

اگر فردی هستید که سالیانه بیش از 17 کیلومتر مسافت را می پیمایید بهتر است به فکر خرید خودرو دیزلی باشید. اما اگر میزان مسافتی که گفته شد کمتر طی می کنید هزینه های ثابت و جاری این موتورها یکدیگر را خنثی می کنند و از نظر مالی شاهد تفاوت زیادی بین آن ها نخواهیم بود. البته در ایران هزینه استفاده از خودرو به صورت روزانه و کوتاه مدت بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. در مرحله تراکم، دریچه ورودی بسته می شود و هوا با سوخت فشرده یا متراکم می شود. این انفجار است که باعث می شود پیستون به سمت پایین حرکت کند و میل لنگ را به حرکت درآورد.

سوپاپ ها

در این مقاله به شکل کلی با انوع موتورها به خصوص موتور دیزل آشنا شدیم و نحوه عملکرد آن را فهمیدیم. در صورت بوجود آمدن هر گونه مشکل یا سوالی می‌توانید به راحتی با کارشناسی امداد خودرو همدان در ارتباط باشید. گازوئیل درجه اشتعال کمتری در مقایسه با بنزین دارد و راندمان موتور برق دیزل بالاتر از موتور برق بنزینی می­ باشد و به صرفه ­تر است. ] (اِ. ) دستگاه موتورهای روغنی که به وسیلة «دیزل » آلمانی اختراع گردیده و در آن ها انواع روغن و نفت را به جای بنزین به کار برند. ( اسم ) دستگاه موتورهای روغنی که بوسیله دیزل آلمانی اختراع گردیده و در آنها انواع نفت و روغن را بجای بنزین بکار برند . دیزل ژنراتور را می توان از جمله اختراعات بسیار مهم و کاربردی در صنعت برق بشمار آورد که بوجود آورنده تحولات عظیمی در این صنعت بوده است.

معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل