دیزل خودرو | centraldiesel
انتشار: خرداد 05، 1403
بروزرسانی: 28 خرداد 1404

دیزل خودرو | centraldiesel

این انفجار است که مجله خبری دیزل مرکزی می شود پیستون به سمت پایین حرکت کند و میل لنگ را به حرکت درآورد. فاز آخر تخلیه از طریق اگزوز است که در آن مخلوط هوا و سوخت مصرف شده از طریق دریچه خروجی باز شده از سیلندر خارج می شود تا یک چرخه جدید شروع شود. بسیاری از مردم اتومبیل های دیزلی را به عنوان اتومبیل های پر سر و صدا ، ناگهانی ، بد بو و کثیف تصور می کنند. از طریق مهندسی و توسعه بهتر فناوری ، خودروهای دیزلی تولید سواری نرم و آرام را بهبود بخشیده اند. علی رغم این پیشرفتهای پیشگامانه ، موتورهای دیزلی مانند موتورهای بنزینی ساکت و روان نیستند.

  • دانستن فرق ماشين ديزلي با بنزيني به شما براي انتخاب مناسب ترين خودرو براي خريدي موفق، کمک مي کند.
  • همچنین همیشه حجم ورودی هوا در موتورهای دیزلی ثابت است و تنها از طریق یک دریچه وارد می شود و این در حالی است که در خودروهایی که با بنزین کار می کنند، با توجه به وضعیت گاز، حجم هوایی که وارد سیلندر می شود، متفاوت است.
  • این موتور از اصول احتراق چهار زمانه معروف به "چرخه اتو" استفاده می کرد و اکنون به یکی از موتورهای پرکاربرد در خودروهای امروزی تبدیل شده است.
  • استفاده از این خودرو ها دراروپا بیشتر از امریکا و خاورمیانه است، این مقدار به حدی است که در اروپا پنجاه درصد خودرو هایی که به فروش می رسد از نوع دیزلی می باشد.
  • در واقع موتورهای دیزل بیشتر برای کارهای قدرتی ، سنگین و آهسته مناسبند مانند کامیون ها، اتوبوس ها، تراکتورها، بولدوزرها و ماشین آلاتی از این دست.

لذا این شرکت با مدیریت کلان بر کلیه ی کارکنان مستقیم و غیر مستقیم، نهایت سعی خود را در برآورده کردن خواسته های مشتریان خود و ایجاد فضای آرامش ذهنی از شروع فرآیند بارگیری گرفته تا ارسال و تحویل برای صاحبان بار، صحه می گذارد. گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم کاهشی بود اما از آن تاریخ تاکنون شاهد پیشرفت چشم گیری در طراحی و تولید این موتور ها هستیم. این وسیله اکسیژن وارده به سیلندر را افزایش می دهد و از انجایی که وجود اکسیژن بیشتر باعث بهبود احتراق می شود در نتیجه راندمان موتور دیزلی را افزایش می دهد.

فرق ماشین دیزلی با بنزینی در چیست؟

ماشین های هیبرید برای رانندگی داخل شهر بسیار عالی هستند و ماشین های دیزل بیشتر برای جاده و بزرگراه مناسب هستند. این خودروها در بزرگراه بدون اینکه گردش موتور زیاد شود یا به آن فشار بیاید، قدرت و گشتاور بالایی تولید می کنند. ماشین های دوگانه سوز و دیزل هر دو مصرف سوخت بسیار پایینی دارند و دلیل شهرت آنها همین مصرف پایین است.

سوخت دیزلی

وقتی صحبت از حمل و نقل سنگین و سفرهای طولانی می شود، ممکن است نظرات و ایده ها به سمت استحکام و دوام یک موتور دیزلی تغییر کند. برای استفاده های روزمره ، مانند سفرهای کوتاه به محل کار یا دانشگاه، کم هزینه بودن، کاربردی بودن و سرعت بالاتر، طبیعتا موتورهای بنزینی برای شما بسیار بهتر است. یکی از تفاوت های موتورهای دیزلی و بنزینی این است که موتورهای دیزلی با فشرده سازی هوا کار می کنند و موتورهای بنزینی با جرقه تولید شده توسط شمع، کار می کند. موتورهای دیزلی نیز مانند موتورهای بنزینی، موتور احتراق داخلی هستند که به عنوان موتور احتراق تراکمی نیز شناخته می شود. در این موتورها، سوخت به داخل محفظه احتراق تزریق می شود و سپس با دمای بالای هوا در محفظه مشتعل می شود. بدین معنا که سوخت به هنگام ورود به موتور با هوا مخلوط می شود و در درون سیلندرها فشرده می شود.

http://digitalmags.irهمچنین در این سامانه امکان وجود فیلتر سوخت و جداکننده آب از سوخت وجود دارد که مانع از آسیب رساندن سوخت بی کیفیت به موتور دیزل می شود. موتور دیزل 2 زمانه که استفاده از آن منسوخ شده بیشتر در موتور های زمان جنگ جهانی دوم استفاده می شد که در یک سیکل عادی تولید قدرت , 2 سیکل را انجام می دهد . مدیرعامل ایران خودرو دیزل از شکسته شدن رکورد تولید ماهانه این شرکت در آذرماه امسال خبر داد. مورد دیگری که وجود دارد این است که اگر شما خودرو های دیزلی را برای مسافت های طولانی و بین شهری انتخاب کنید کاملا هزینه آن ارزش دارد و نباید به خاطر قیمت آن در انتخاب خود شک کنید. فعلا در این زمان هزینه گازوئیل از بنزین بسیار کم تر است، اما ممکن است در آینده تغییراتی بر روی قیمت های گازوئیل ایجاد شود و این روند بهم بریزد.