دود موتورهای دیزلی بینش ابتکار خاورمیانه | centraldiesel

سامانه روغن کاری سامانه روغن کاری باعث می‌شود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک می‌شود. سامانه روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن می‌باشد. متاسفانه هرچه گرانروی بیشتر باشد، ممانعت از حرکت روغن در لوله‌ها و مجاری بیشتر می‌شود، بنابراین باید گرانروی مناسب با در نظر گرفتن این دو مورد انتخاب شود. همچنین این انتخاب وقتی پیچیده‌تر می‌شود که بدانیم گرانروی روغن با تغییر دما تغییر می‌کند و برای عملکرد مناسب موتور در هوای گرمتر نیاز به روغن با گرانروی بیشتری است.

  • این عوامل عبارتند از هزینه، شرایط مکانی، فضای مورد نیاز برای زیر کاپوت، نسبت توان به وزن، امکاناتی که برای تولید در دسترس است و …
  • ساخت‌وساز، یک بخش دیگر است که به‌شدت بر توان سوخت دیزل متکی است.
  • در حدود 36% فرآورده هاي حاصل از تقطير نفت خام را گازوئيل تشكيل مي دهد.
  • در انتهای زمان تراکم در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بسته‌اند و پیستون به نقطه مرگ بالا می‌رسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق می‌گردند.

یا بر حسب تعداد سیلندر یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به فقط یک نوع Vشکل است. موتور دیزل، گونه‌ای موتور درون‌سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می‌شود. تفاوت اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است. در این گونه پیشرانه‌ها عمل انفجار صورت نمی‌گیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه‌زدن متراکم می‌شوند و دور اصلی این پیشرانه‌ها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰۰ دور در دقیقه محسوب می‌گردند. موتور دیزلی KD192F/FE کوپ یک موتور دیزل تک سیلندر 4 زمانه شفت عمودی و خنک شونده ب…

موتور دیزل چیست؟

در این گونه پیشرانه‌ها عمل انفجار صورت نمی‌گیرد، بلکه مخلوط مجله خبری دیزل مرکزی و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن متراکم می‌شوند ودور اصلی این پیشرانه‌ها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰ دور/دقیقه محسوب می‌گردند. برای این کار باید پمپ را به طور کامل جدا کنید و سپس اقدام به تعمیر آن کنید. گاهی اوقات نشت کردن هوا نیز می‌تواند به همین دلیل باشد که برای تعمیر کردن آن نیاز است شیلنگ مکش را از فیلتر سوخت جدا کنید و موتور را به طور جداگانه با سوخت دیزل تغذیه کنید. پس از انجام این کار اگر موتور شروع به کار کرد باید به دنبال مکانی که باعث نشت کردن هوا می‌شود باشید در غیر این صورت لازم است تا پمپ تزریق را تعمیر کنید. در خودروهای شاسی‌بلند ژاپنی معمولاً محل نشت هوا، پمپ دستی روی محفظه فیلتر است.

موتور تک سیلندر چانگفا SPC مدل R185

سیستم سوخت رسانی در موتور دیزل به این ترتیب عمل می کند که ابتدا گازوییل از باک توسط پمپ برقی گرفته شده و پس از عبور از فیلتر وارد پمپ فشار بالا می شود. این پمپ که نیروی خود را ازمیل سوپاپ می گیرد فشار سوخت را بسیار بالا می برد و به درون ریل سوخت-رسانی فشرده می کند. این ریل مشترک بین تمام سیلندرها است و تمام انژکتورها به این ریل انشعاب دارند. انژکتورها مکانیکی- الکترومغناطیسی بوده و به فرمان واحد کنترل موتور عمل می کنند.

در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده‌ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله بعد از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می‌گرفت. این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا بوجود می‌آمد. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت.

http://digitalmags.ir