دود موتورهای دیزلی بینش ابتکار خاورمیانه | centraldiesel

در نتیجه این عوامل، میزان استهلاک و هزینه‌های تعمیر و نگهداری موتورهای دیزل نسبت به بنچمارک‌های موجود در دنیا فاصله قابل توجهی دارد. همچنین استفاده موثر از نگهداشت مبتنی بر پایش وضعیت، که عموماً در حد آنالیز روغن دوره‌ای در برخی موارد به اجرا در می‌آید، از جایگاه اثربخشی که می‌تواند داشته باشد فاصله دارد. پیاده‌سازی موثر ترکیبی بهینه از روش‌های پیش‌گیرانه و پیش‌بینانه می‌تواند نقش جدی در کاهش هزینه‌های نگهداشت و افزایش بهره وری استفاده از این تجهیزات داشته باشد. مشکل انژکتور، مشکل زمان بندی یا پاک شدن نادرست سوپاپ می تواند باعث ایجاد دود سیاه شود. انژکتورهای موتور سوخت را در ذرات بسیار ریز به داخل سیلندرهای موتور اسپری می کنند. این ذرات کوچک سوخت به راحتی اکسیژن را پیدا کرده و احتراق می کنند.

  • هم چنان چه در بالا نیز اشاره شد، هر چه نسبت تراکم بیشتر، توان تولیدی نیز بیشتر خواهد بود.
  • به همین دلیل است که موتورهای دیزلی از شمع های جرقه ای و شمع های تراکمی استفاده می کنند که در صورت سرد بودن موتور می توانند به احتراق گازوئیل کمک کنند.
  • ۷٫سیم پیچ ، سیستم های جرقه زنی و غیره که باعث ایجاد حذف و ایجاد نویز می‌شود در موتور دیزل وجود ندارد .
  • با توجه به شافت خروجی آن که تک خار و قطر 25 میلیمتر می باشد قابل استفاده برای مصارف مختلفی می باشد.
  • انژکتورهای موتور سوخت را در ذرات بسیار ریز به داخل سیلندرهای موتور اسپری می کنند.

این عوامل عبارتند از هزینه، شرایط مکانی، فضای مورد نیاز برای زیر کاپوت، نسبت توان به وزن، امکاناتی که برای تولید در دسترس است و … ساختار چهار سوپاپ و طرح های بهینه شده نسبت جریان جرقه هوا و سوخت اجازه می دهد تا راندمان مکش هوا بالاتر باشد. با استفاده از پمپ تزریق P7100، جانمایی عمودی و میانی انژکتور و فن آوری جدید مخلوط کردن سوخت اتمیزه، مصرف سوخت موتور 8 تا 10 درصد کاهش می یابد.

تفاوت موترهای دیزلی و موتورها بنزینی

اگر فاصله باك تا مجله خبری دیزل مرکزی گازوئيل زياد باشد، سوخت تحت فشار منفي ، يا در معرض مكش است. سوختي كه در لوله بين پمپ گازوئيل و پمپ سوخت پاش جريان دارد تحت فشار متوسط (170تاkpa240يا 25 تاpsi35)است. فشار سوخت در لوله هايي كه به سوخت پاشها منتهي مي شوند بسيار زياد است (35تاMpa140 يا5000تا psi20000). لوله هاي گازوئيل را بايد با احتياط باز و بسته كرد تا صدمه نبينند، زيرا هر نوع آسيب ديدگي اين لوله ها ممكن است سبب گرفتگي مسير سوخت رساني شود . در صورتي كه بخواهيد لوله اي را باز كنيد ، يا اتصالي را كه نشتي دارد سفت كنيد بايد دقت كنيد كه لوله نتابد يا چين نخورد . طول همه لوله هايي كه گازوئيل را از پمپ سوخت پاش به سوخت پاشها مي رسانند، برابر است.

موتور تک دیزلی استارتی کاما 9.5 اسب مدل KAMA KM186FE

احتراق در موتور دیزل برخلاف موتور بنزینی بدون شمع انجام می‌شود. طراحی موتور دیزل خطی که در آن سیلندرها به صورت خطی و در یک ردیف قرار دارند. از آنجایی که خودروهای دیزلی هنوز در کشوری مانند ایران محبوبیت چندانی ندارند، به ویژه در مناطق شهری، یافتن پمپ بنزینی که گازوئیل عرضه می کند می تواند چالش بزرگی باشد. همچنین کیفیت پایین گازوئیل موجود در ایران یکی دیگر از مشکلات عمده استفاده از خودروهای دیزلی در کشورمان است.

همه موتور های لیفتراک، لودرها، غلطک و بیل مکانیکی بر روی موتور دیزل است. موتور دیزل سوخت را از طریق انژکتور به داخل موتور می کشد در حالی که موتور بنزینی از طریق کاربراتور این عمل را انجام می دهد که موتور دیزل تنها هوا را متراکم می سازد در حالی که موتور بنزینی ترکیب هوا و سوخت را تراکم می سازد. موتور های تک سیلندر که معمولا برای توان های پایین مورد استفاده قرار می گیرد که ساختاری ساده تر و ابعاد کوچکتری را دارا می باشند. موتورهای دیزل، به انواع گسترده‌ای از موتورها گفته می‌شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می‌توانند ماده سوختنی را شعله‌ور سازند. در این موتورها برای شعله‌ور ساختن سوخت از حرارت‌های بالا استفاده می‌شود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می‌برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می‌کنند.

http://digitalmags.ir