درباره نحوه کار موتورهای دیزلی چه می دانید؟ | centraldiesel

در طول این زمان سوپاپ تخلیه که در قسمت فوقانی سیلندر و در داخل سرسیلندر قرار دارد کماکان بسته مانده‌است. فشار زیاد گازهای منبسط شده (به علت احتراق) پیستون را به طرف پایین و تا نقطه مرگ پایین می‌راند. حرکت پیستون از طریق شاتون به میل‌لنگ منتقل می‌شود و موجب گردش میل‌لنگ می‌گردد. در این مرحله حرارت گازهای مشتعل شده به ۲۰۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و فشار داخل سیلندر تا حدود ۸۰ اتمسفر افزایش می‌یابد.

یک پاسخ به “تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی”

پیشرانه‌های دیزلی به دلیل جنس خاص سوخت و سیکل کاری نسبتا متفاوت، دارای گشتاور تولیدی بالایی هستند. گشتاور بالای موتورهای دیزلی در دورهای پایین موتور به دست می‌آید که استفاده از این پیشرانه‌ها را برای خودروهای تجاری، بسیار مناسب می‌کند. در حالی که در موتورهای بنزینی، بیشترین گشتاور و بالاترین اسب‌بخار در دورهای میانی به بالا به دست می‌آیند. به صورت کلی، هر دو موتور آلایندگی مختص خود را دارند و هر دو نوع سوخت، اثرات مخرب بر لایه ازون و محیط زیست به همراه دارند. اما به عنوان یک تفاوت، موتور دیزلی به خاطر نوع سوخت خود ، که گازوئیل است، آلایندگی بیشتری دارد؛ چرا که دوده های نسوخته و بوی بسیار بدی تولید می کند که برای سلامتی ضرر زیادی دارد. همچنین به خاطر پروسه انفجار و تراکم بسیار بالا در داخل سیلندر، این موتورهای آلودگی صوتی زیادی نسبت به موتور بنزینی، ایجاد می کنند.

  • 1- تولید گشتاور بالاتر؛ به دلیل نسبت تراکم بالاتر، موتور دیزل می تواند گشتاور بیشتری تولید کند.
  • همچنین ممکن است یک فیلتر خنک‌کننده در برخی موتورها و یک پمپ آب وجود داشته باشد که در واقع یک پمپ خنک‌کننده است.
  • همچنین به خاطر پروسه انفجار و تراکم بسیار بالا در داخل سیلندر، این موتورهای آلودگی صوتی زیادی نسبت به موتور بنزینی، ایجاد می کنند.
  • میلنگ موتور باید 3-4 ثانیه چرخانده شود، میزان فشرده سازی را پس از نگهداری 200 تا 300 دور در دقیقه بنویسید.
  • پس هزینه های اولیه و نگهداری موتورهای دیزلی در حالت کلی بالا می باشد و هزینه اولیه و هزینه نگهداری موتورهای بنزینی نسبتا پایین می باشند.
در حالی که در موتورهای دیزلی، هوا به تنهایی به مقدار بسیاری زیادی متراکم شده و در لحظه‌ای که در موتورهای بنزینی شمع جرقه می زند، در موتورهای دیزلی پاشش گازوییل انجام می‌شود و در نتیجه انفجار رخ می‌دهد. در این مقاله سعی کردیم در رابطه با سیستم تزریق سوخت موتورهای بنزینی و دیزلی و تفاوت آنها بپردازیم. هر کدام از این موتورها کاربردهای مختلفی دارند که براساس نیازمان می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

نسبت سوخت به هوا در موتور دیزل

استفاده از روغنهای صنعتی نا مرغوب و تعمیر و نگهداری ضعیف باعث بروز مشکل در سوپر است. تمامی دوره ها برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، کودکان کار و نیازمندان رایگان می باشد. در همین حین سوپاپ بعدی که سوپاپ تخلیه است گاز سوخته شده را خارج میکند و پیستون دوباره به حالت قبلی برمی‌گردد. محل نگهداري سوخت و مخزن سوخت را بايد مرتب مورد بازرسي قرار داد تا عاري از قطرات آب و ذرات آلاينده و رسوبات باشد. آشنایی و اطلاعات کامل درباره مینی بیل مکانیکیمینی بیل مکانیکی دارای قابلیت های مشابه یک بیل مکانیکی است ، با مزیت اضافی این… سلام خب پیمان جان انواع اقسام نیروگاه داریم حرارتی، دیزل ژنر…

http://digitalmags.ir

طول همه لوله هايي كه مجله خبری دیزل مرکزی را از پمپ سوخت پاش به سوخت پاشها مي رسانند، برابر است. موتور دیزل چهار زمانه به عنوان موتور احتراق فشرده نیز شناخته می شود؛ زیرا در این نوع موتورها احتراق به دلیل فشرده شدن هوا بیشتر از دمای خود اشتعال سوخت رخ می دهد. برای تامین فشار مورد نیاز برای تزریق سوخت به محفظه احتراق موتور، به سمت پمپ تزریق هدایت میشود. یخ زدن این آب می‌تواند در زمستان اثر منفی در کارکرد و روشن شدن پیشرانه دیزل داشته باشد. از این‌رو از روش‌هایی مثل ضدیخ گازوییل یا گرم‌کن سوخت و… برای این پیشرانه‌ها استفاده می‌شود.

مونتاژ موتور کارکرده