درباره نحوه کار موتورهای دیزلی چه می دانید؟ | centraldiesel

در طول این مجله خبری دیزل مرکزی، پیستون هوا را برای ایجاد فشار بیشتر در داخل سیلندر فشرده سازی می کند. میزان مصرف سوخت در دیزل ژنراتورها وابسته به نوع دیزل، و همچنین شرایط محیطی کارکرد آن می باشد. شاید برای برخی قابل باور نباشد که راندمان حرارتی موتورهای دیزل از نمونه‌های بنزینی بالاتر است. هرچند که امروزه به طور خیلی محدود و خاص، حتی موتورهای بنزینی با راندمان نزدیک به ۵۰ درصد نیز ساخته شده است اما به طور کلی، این موتورها در حدود ۲۰ تا ۳۵ درصد بازدهی دارند.

  • علت این مشکلات می تواند اورینک انژکتور معیوب ، نازل معیوب و یا والوو معیوب باشد.
  • توسعه پمپ‌های سوخت‌پاش (پمپ‌های انژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودروها مناسب بودند متعادل شد.
  • جالب است بدانید موتور دیزلی در تانک‌ها هم استفاده می‌شوند و به دلیل قدرت بسیار زیاد می‌توانند تانک‌هایی با وزن بیش از ۴۰ تن را با سرعتی در حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت جابجا کنند.
  • بازه جوش بنزین حدود 20 تا 150 درجه سانتیگراد و بازه جوش گازوئیل حدود 37 الی 450 درجه سانتیگراد می‌باشد.
  • گازوئيل نيز مانند بنزين يكي از فرآورده هاي تقطير نفت خام است.
  • در سال ۱۸۹۳، او در مقاله ای به توصیف یک موتور با احتراق درون سیلندر (موتور احتراق داخلی) پرداخت.

در موتورهای دیزل، سوخت به شکل پودر شده و به درون سیلندر تزریق شده و اشتعال در اثر درجه حرارت بالای داخل سیلندرها حاصل میشود. در موتورهای بنزینی، احتراق به کمک شمع صورت می گیرد، اما در موتورهای دیزلی این پروسه متفاوت است، آنها قطعه ای به نام شمع ندارند و بر اساس پروسه ی فشرده سازی کار می کنند. اگر سوخت دیزلی در معرض شعله یا جرقه ی شمع قرار گیرد نمی سوزد ولی در هنگام فشرده سازی می تواند به راحتی بسوزد و قدرت بسیار زیادی آزاد کند. در فاز دوم، سوپاپ‌ها بسته می‌شوند و پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند تا سوخت را در داخل محفظه احتراق فشرده کند. در موتورهای دیزلی فشارهایی که در این مرحله به وجود می‌آید بیشتر از فشارهای موتورهای جرقه زن است. این کار به‌این‌علت انجام می‌شود تا امکان خود اشتعالی مخلوط فراهم شود.

فرآیند آغاز کار موتور

فيلترهاي ديگر يك وسيله جدا كننده آب دارند كه در از فيلتر مستقل است. فيلتر بعدي ،كه گاهي فيلتر اوليه ناميده مي شود، بيشتر ذرات ريز را مي گيرد. فيلتر هاي اوليه و ثانويه را مي توان در يك محفظه ،يا در محفظه هاي جداگانه قرار دارد. طراح موتور اندازه باك را طوري تعيين مي كند كه بتواند سوخت كافي را براي كار موتور براي مدتي معقول را در خود جاي دهد ، بدون آنكه نيازي به سوخت گيري مجدد داشته باشد . EPA افزودنی‌های سوخت را به عنوان محصولاتی که برای افزایش کیفیت و کارایی سوخت‌ها فرموله شده‌اند، تعریف می‌کند.

موتور دیزل چگونه کار میکند؟

از طرفی در موتورهای بنزینی آنچه وارد محفظه احتراق می شود مخلوطی از هوا و بنزین است که با جرقه ای فعال می شود. انژکتوری که در موتورهای دیزلی بکار می رود، باید این خاصیت را دارا باشد که بتواند دما و فشار داخلی موتور را تحمل کند و سوخت را به قطعات ریز تبدیل کند. موتورهای دیزلی دارای دو پمپ سوخت هستند، وظیفه ی یکی از آنها انتقال سوخت از باک به محفظه ی موتور است و دیگری که فشار داخل محفظه ی احتراق را زیاد می کند. موتورهای دیزلی، گستره ای از موتورها را شامل می شوند که بدون نیاز به ایجاد جرقه ی الکتریکی، ماده ی سوختی را که همان گازوئیل است را شعله ور می کنند. در این گونه موتورها برای احتراق سوخت، از حرارت های بالا استفاده می کنند. به این شکل که در ابتدا دمای اتاقک احتراق را بالا می برند و پس از اینکه دمای آن به دمای مورد نظر رسید، سوخت را با هوای متراکم مخلوط می کنند تا عمل احتراق انجام شود.

http://digitalmags.irبه همین دلیل این نوع موتورها را اشتعال بر اثر فشار بالا نامیده اند. تفاوت اصلی بین موتورهای دیزلی و بنزینی این است که احتراق مخلوط هوا و سوخت با استفاده از شمع در موتورهای بنزینی انجام می شود، در حالی که موتورهای دیزلی فقط به هوای بسیار فشرده متکی هستند. دمای هوا، در صورتی که به شدت متراکم و فشرده شود این قابلیت را خواهد داشت که به اندازه کافی افزایش یابد. یعنی دما به حدی بالا می رود که می تواند باعث اشتعال سوخت دیزل شود. موتور دیزل سنگین تک سیلندر تحت مطالعه برای عملکرد در محدوده بار میانی و در فشار موثر متوسط اندیکاتوری ناخالصمعادل 9/4 بار تنظیم شده است. میزان پاشش سوخت دیزل به محفظه احتراق ثابت بوده و با فرض ثابت بودن محتوای کلی انرژی سوخت ها، گاز مصنوعی بهمراه بازگردانی گازهای خروجی موتور به تدریج به گاز طبیعی اضافه می گردد.