تفاوت موتورهای دیزل و بنزین سوز خودرو 45 | centraldiesel

به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می‌برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می‌کنند. مقدار سوختي كه به موتور ديزل مي رسد و تنظيم زماني آن تأثير بسزايي در افزايش قدرت موتور وكاهش مصرف سوخت آن دارد. نكته ديگري كه به همين اندازه اهميت دارد آن است كه سوخت بايد در محفظه احتراق پاشيده شود تا به طور كامل بسوزد و موتور دود نكند. بنابراين وظيفه سوخت پاش يا انژكتور پاشيدن يا پودر كردن سوخت و توزيع آن در محفظه احتراق است .

هوا در مسیر سوخت-مسیر مسدود :

این آلودگی‌ها می‌توانند باعث بیماری قلبی و ریوی و طیف وسیعی از اثرات مضر برای سلامتی شوند. همچنین می‌توانند به گیاهان، حیوانات، محصولات کشاورزی و منابع آبی آسیب برسانند. از مضرات گازوئیل این است که میزان آلاینده‌های بیشتر و دی اکسید کربن بیشتری تولید می‌کند.

خرابی پمپ فشار :

موتورهای بنزینی دارای سرعت خیلی بیشتری نسبت به موتورهای دیزل هستند. در واقع موتورهای دیزل بیشتر برای کارهای قدرتی ، سنگین و آهسته مناسبند مانند کامیون ها، اتوبوس ها، تراکتورها، بولدوزرها و ماشین آلاتی از این دست. در مقایسه ای مشابه گفته می شود موتورهای بنزینی برای کارهای سبک ترکه سرعت مد نظر است، گزینه بسیار خوبی هستند.

موتورهای دیزلی و بنزینی چه تفاوت هایی دارند؟

بعضي از سازندگان از مجله خبری دیزل مرکزی دنده اي جابه جايي مثبت به عنوان پمپ گازوئيل استفاده مي كنند. برای مثال لقی بین پلانجر و بارل حدود یک میکرون است (یک هزارم میلی متر). از سال 2010، این نوع سوخت ممکن است حاوی 7 درصد حجمی اسید چرب متیل استر باشد تا دستورالعمل‌های سوخت‌های زیستی را رعایت کند. اگر همچنان مطمئن نیستید که بهترین گزینه برای شما این نوع سوخت می‌باشد یا خیر، با دشت نور تماس بگیرید و از مشاوره رایگان با متخصصان و کارشناسان مجرب ما بهره مند شوید.

http://digitalmags.irدر موتورهای احتراق داخلی، چهار فاز به صورت چرخه ای وجود دارند که عبارتند از مکش، تراکم، احتراق و تخلیه. اگر سوخت دیزل حاوی آب باشد، می تواند تاثیر زیادی روی عملکرد آن داشته باشد و سوخت به خوبی شعله ور نشود، این کار می تواند باعث پایین آمدن راندمان موتور های دیزلی شود. موتورهای دیزلی مجهز به فیلتری به نام جدا کننده ی آب و سوخت هستند که در صورت وجود آب در سوخت آن را جدا می کند. موتور های کوچک و موتورهایی که کنترل کامپیوتری پیشرفته ندارند از گرمکن برای حل این مشکل (روشن شدن در هوای سرد) استفاده می کنند.

  • فشار مورد نیاز از پمپ پر فشار به ریل سوخت و انژکتورها در حالت ایده ال باید 300 بار باشد اما وقتی موتور روشن می شود و زیر بار میرود این عدد از 1200 تا 2000 بار تغییر میکند.
  • موتورهای دیزلی جدید دارای سیستم های تزریق سوخت CRD و فیلترهای ذرات دیزل هستند که باعث بی سروصدا کار کردن و پاکیزه تر شدن این موتورها شده است.
  • با این حال، یک موتور گازسوز هوا و سوخت را قبل از تزریق به سیلندر مخلوط می کند.
  • موتور بنزینی برخلاف موتورهای دیزلی که برای راه اندازی به انرژی الکتریکی نیاز دارند، به مصرف باتری کمتری نیاز دارد.