تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی + مزایا ، معایب و کاربرد هرکدام | centraldiesel

در این مرحله سوپاپ تخلیه باز شده، دوباره پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند درحالی‌که سوپاپ هوا بسته و سوپاپ تخلیه باز است، گازهای ناشی از انفجار سوخت دیزل خارج شده و مراحل چهارگانه موتور دیزل چهار زمانه به پایان می‌رسد. با خارج شدن دود از موتور، وارد قسمت اول توربوشارژ شده و با چرخاندن پروانه، دود از توربو شارژر خارج می‌شود. اصطلاحاً یک انرژی مکانیکی از آن گرفته‌شده و از این انرژی جهت چرخاندن پروانه دیگری در قسمت دوم که معمولا آلومینیوم می‌باشد استفاده می‌شود. گردش پروانه در قسمت دوم باعث مکیدن هوای تازه از هواکش و راندن آن با فشار مضاعف‌تری داخل موتور می‌گردد. در نتیجه موتورهایی که داری توربوشارژر هستند، بعلت فشرده شدن هوا در محفظه احتراق، قدرت بیشتری دارند و حجم آنها نسبت به موتورهای بدون توربو شارژر کمتر است.

مزایای موتور بنزینی

بالاخره تلاش های وی در 5 اوت 1895 مجله خبری دیزل مرکزیادی به ثمر نشست و اختراع او باعث شتابی در انقلاب صنعتی شد. درصورتیکه نیاز به مشاوره دارید میتوانید از طریق لینک زیر در واتس‌آپ با کارشناسان در ارتباط باشید. از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید. ۲- در صورتی که از روغن‌های پسماند به عنوان ماده‌ی اولیه استفاده شود، پاکیزگی محیط زیست از این پسماند‌ها را نیز باید به مزایای بیو دیزل افزود.

http://digitalmags.ir

یکی از تفاوت‌های اصلی بین این دو موتور، در سوخت مصرفی آن‌ها می‌باشد. در نظر داشته باشید که ماشین آلات سنگین مانند اتوبوس، تراکتور و… برای حرکت نیاز به سوخت دیزل دارند. این در حالی است که خودروهای سبک‌تر برای حرکت کردن از بنزین به عنوان سوخت استفاده می‌کنند. ورود هوا با فشار بالا به داخل سیلندر بالا رفتن راندمان یک دیزل را پیش رو دارد.

فرق موتور دیزلی و بنزینی چیست ؟

بنابراین، این نوع سوخت باید پاشیده شود و نمی‌توان آن را در هوا تبخیر کرد. موتور های بنزینی نیز مانند موتورها دیزلی دارای چهار بخش ( مکش و تراکم و قدرت و تخلیه ) هستنند . سامانه روغن کاری سامانه روغن کاری باعث می‌شود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک می‌شود. سامانه روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن می‌باشد.

  • بررسی دقیق مزایای و معایب موتورهای بنزینی و دیزلی به شما در گرفتن تصمیم درست و خرید دستگاه مناسب کمک می کند.
  • محور پمپ انژکتور توسط چرخ دنده با استفاده از چرخ دنده های تایمینگ موتور به گردش در می آید.
  • موتور دیزل دو زمانه به دلیل طراحی متفاوت مراحل فوق را به جای 4 مرحله، در 2 مرحله طی می‌کند.
  • آکروید استورات در سال 1890 میلادی امتیاز ساخت موتوری را بدست آورد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم میشد و سپس به منظور جلوگیری از اشتعال، سوخت داخل هوای متراکم شده تزریق می شد، فشار این موتورها بسیار پایین بوده است.
در ایالات متحده آمریکا از دهه ۱۹۳۰ آرام آرام شروع به استفاده در چند خودرو کرده اند و از دهه ۱۹۷۰ خودرو های دیزلی نقش بزرگی در صنعت حمل و نقل و تجهیزات این کشور بازی می‌کردند. در سال ۱۸۹۳ اولین موتور دیزل توسط رودولف دیزل ساخته شد و در سال ۱۸۹۵ در آمریکا ثبت اختراع شد. بهترین راهکار برای جداسازی آب از گازوئیل، استفاده از دستگاه تصفیه گازوئیل می‌باشد. بازه جوش بنزین حدود 20 تا 150 درجه سانتیگراد و بازه جوش گازوئیل حدود 37 الی 450 درجه سانتیگراد می‌باشد.

استوری‌های برق نیوز/سند افتخار ۴ دهه صنعت برق، برق عشایری، بازار برق تجدیدپذیر‌ها