پس حتما در هنگام استفاده از وسایل و مجله خبری دیزل مرکزی آلاتی که هر دو نوع موتور بنزینی و دیزلی آن ها موجود است، به حجم کار و سرعت مورد نیاز باید توجه داشته باشید. مثلا برای تصیمیم در مورد اینکه آیا پمپ آب بنزینی بخرید یا دیزلی، اگر حجم کار بالاست و برای کاری مداوم ، طولانی و سنگین قرار از آن استفاده شود، طبیعتا موتور دیزل گزینه صحیح است. ما می دانیم که وسایل نقلیه سبک تر مانند موتور سیکلت، اسکوتر و اتومبیل ها، معمولا از بنزین در موتورهای خود استفاده می کنند در حالی که دیزل در ماشین آلات بسیار سنگین تر مانند تراکتورها، کامیون ها و اتوبوس ها استفاده می شود. بنابراین، نوع سوخت مورد استفاده نیز نقش عمده ای در تعیین تفاوت عمده بین موتورهای بنزینی و دیزلی ایفا می کند. / امروزه خودروها از نظر سوخت مصرفي و کارکرد موتور، تنوع بالايي پيدا کردهاند و انواع موتورها مزيتهاي خاص خود را دارند.
- میزان تولید حرارت یک موتور بنزینی حدوداً 25 درصد و میزان حرارت تولید شده توسط یک موتور دیزلی حدوداً 39 درصد است.
- بنابراین، نوع سوخت مورد استفاده نیز نقش عمده ای در تعیین تفاوت عمده بین موتورهای بنزینی و دیزلی ایفا می کند.
- طیف وسیعی از خودروها و ماشین آلات، قدرت خود را از موتور دیزلی دریافت میکنند.
- پمپ خنککننده برای به حرکت درآوردن مایع خنککننده در درون موتور و همچنین از یک دستگاهی به نام رادیاتور برای خنک کردن مایع و انتقال حرارت آب به هوای اطراف استفاده میشود.
- موتوردیزل نوعی از موتورهای درونسوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود.
مخلوط سوخت و هوا به طور خود به خودی مشتعل می شود و سبب ضربه زدن می شود . شلنگ آب و واتر پمپ که وظیفه انتقال حرارت موتور دیزل به بیرون را دارا می باشند. این لوله ها مسئولیت رساندن سوخت از باک به موتور می باشد که باید از مقاومت در برابر فشار وارده سوخت و حرارت را داشته باشد.
همه چیز درباره خودروهای دیزلی
با استفاده از میزان دمای هوا، موتور را در هوای سرد برای پاشش صحیح سوخت، تنظیم میکند. در این حالت، هوا در سیلندر بیشتر فشرده میشود و دمای بیشتری را ایجاد میکند که میتواند به استارت خودرو کمک کند. دلیل این تفاوت قیمت این است که دیزل های مدرن موتور پیچیده تر از خودروهای بنزینی دارند. در نوعی دیگر از موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور به صورت پرده دار طراحی شده که مسقتیم در ارتباط با هوای خنک است و موتور را خنک نگه میدارد. موتورهای دیزل براساس طرز کارکردشان به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم میشودند.
از نظر برخی خریداران تهیه این ماشین ها مشکلی ندارد اما نباید تصور کنید هزینه سوخت شما کمتر از بنزین می شود. اگر این نوع خودرو را برای مسافت های طولانی و جاده های باز می خواهید شاید به صرفه باشد. اما اگر قرار است هر روز پشت ترافیک های سنگین داخل شهر فقط چند کیلومتر را طی کنید، این نوع خودرو به هیچ وجه مناسب و به صرفه نیست. خودروهای دیزلی مدرن در تلاش هستند تا جای خودروهای بنزینی که سالیان سال است در دنیا طراحی و تولید می شوند را بگیرند.
از این موتور ها در بخش دریای بسیار استفاده های گوناگونی شه به طوری که موتور های زیر دریایی های غیر هسته ای عمدتا از دیزل ساخته شده و می تواند در عمل 3000 متری با فشار بسیار زیاد و با جریانات بسیار قوی نیز حرکت کرده و تولید قدرت کند . همچنین آلایندگی تولید شده بنزین نسبت به سوخت گازوئیل به شدت بیشتر بوده و از این جهت سوخت بنزینی را کثیف تر از گازوئیلی می شناسند . تانک هایی با وزن 2000 تن را با سرعت های حتی 60 کیلومتر بر ساهت جابه جا می کرد و این شد که استفاده از موتور های بسیار پر قدرت دیزلی در این صنعت نیز جا افتاد و تا امروز از پیشرفته ترین موتور های دیزلی رو نمایی شد . اما یک روز مایکل ویلِتانژ طرحی مبنی بر استفاده موتور های دیزلی در صنعت خودرو و ارتش داد که بلافاصله مورد تحلیل قرار گرفته و محصولات بسیار زیادی ساخته شد .