تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی + مزایا ، معایب و کاربرد هرکدام | centraldiesel

تمامی دوره ها برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، کودکان کار و نیازمندان رایگان می باشد. فلایویل هایی که دارای لبه های دندانه ای هستند نیز در صورت نیاز به چرخش نیز کمک می کنند. تمام حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت حمل و نقل کرخه ترابر سپاهان می‌باشد. سلام جناب رحمانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

http://digitalmags.irهوا باید از جریان سوخت درون لوله ها و حفره های متصل به پمپ انژکتور حذف شود. این روش گرانشی در واقع نیاز به پمپ مجزا که گازوئیل را از باک به پمپ انژکتور منتقل سازد، برطرف می کند. شروع به حرکت می کند) سوپاپ انژکتور باز شده و سیال با فشار بالا درون سیلندر تزریق می شود. این سوخت در رینگ های آب بندی مسی که روی دریچه های خروجی پمپ انژکتور و خود انژکتورها پیچ شده اند، شکافته، شکسته، چرخیده و پاشیده می شود.

تفاوت موتور دیزلی با موتور بنزینی

موتورهای دیزل مدرن مسیر طولانی را برای رسیدن به تکنولوژی امروزی خود پیموده اند. سیستم‌های تزریق مستقیم سوخت و استفاده از توربوشارژر که در موتورهای دیزل به کار رفته است، سرعت پیشرفت این نوع موتورها را در مقابل موتورهای بنزینی به رخ کشیده است. ماشین آلات مورد استفاده کشاورزی، تراکتورها، پمپ‌های آبیاری، ماشین‌های خرمن­کوب و دیگر تجهیزات، اغلب دارای موتور دیزلی هستند.

مجله خبری دیزل مرکزیهای با اندازه متوسط نیز دارای قدرت خروجی 188 تا 750 کیلووات هستند که در کامیون های سنگین استفاده می شوند. این موتورها نیز از نوع تزریق مستقیم، شش سیلندر توربوشارژ و … هستند. مخترع موتور دیزل رودولف دیزل است که اولین موتور دیزلی را در سال 1893 میلادی ساخته و به نام او نیز ثبت شده است.

  • باید بدانید که سوخت دیزل به نسبت بنزین متراکم‌تر بوده و به همین دلیل پمپ بنزین نمی‌تواند مخلوط این سوخت را در دستگاه حرکت دهد که در نتیجه آن سیستم با مشکلاتی روبرو می‌شود.
  • در صنعت کشتیرانی هم موتورهای کشتی‌های تجاری عمدتاً از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی استفاده می‌شود.
  • شمع گرمکن یک گرمکن الکتریکی کوچک است که در محفظه احتراق موتورهای دیزل نصب می‌شود تا محفظه احتراق را قبل از انجام فرآیند احتراق گرم کند.
  • اکثر کامیون‌های باربری و حمل و نقل و همچنین قطارها، اتوبوس‌ها، قایق‌ها و وسایل نقلیه مزرعه، ساختمانی و نظامی و برخی خودروها و کامیون‌های سبک دارای موتورهای دیزلی هستند.

حرکت پیستون به سمت پایین باعث به حرکت در آمدن میل‌لنگ و در نتیجه به کار افتادن موتور می‌شود؛ بنابراین به طور خلاصه شمع گرمکن در موتور دیزل نقش اشتعال و ایجاد انفجار را ایفا می‌کند. در واقع هنگامی‌که به ماشین خود بنزین می‌زنید و سپس استارت می‌زنید سوخت ماشین شما به وسیله مکش پمپ وارد موتور می‌شود. هوای ورودی از مرکز محفظه کمپرسور تحت فشار قرار می‌گیرد که بواسطه سرعت بسیار بالای گردش کمپرسور و نیروی گریز از مرکز ایجاد شده به درون موتور و سیلندرها هدایت می‌شود. افزایش میزان سوخت به داخل سیلندرها موجب افزایش انرژی گازهای خروجی و در نتیجه افزایش سرعت چرخش توربوشارژ می شود. موتور بنزینی برخلاف موتورهای دیزلی که برای راه اندازی به انرژی الکتریکی نیاز دارند، به مصرف باتری کمتری نیاز دارد.

ماشین دیزلی بهتر است یا بنزینی؟