تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی + مزایا ، معایب و کاربرد هرکدام | centraldiesel

موتورهای دیزلی گونه ای از موتورهای درون سوز هستند که در آن ها به جای عمل انفجار سوخت، احتراق در اثر تراکم صورت می گیرد. به این صورت که مخلوطی از سوخت و هوا بر اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن متراکم می شوند و احتراق ایجاد می شود. موتورهای دیزلی اولین بار توسط دانشمند آلمانی به نام رودلف دیزل در سال 1892 اختراع شده است. موقعی که یک موتور دیزل سرد است، مرحله کمپرس ممکن است دمای هوا را به اندازه کافی برای مشتعل کردن سوخت بالا نبرد.

  • انژکتور در موتور های دیزل از اجزای بسیار پیچیده ای تشکیل شده است و موضوع تحقیق بسیاری از آزمایشات بزرگ بوده است .
  • موتور تا زمانی که دمای خنک کننده افزایش یابد، باید گرم شود، بین 75 تا 85 درجه سانیگراد.
  • ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با برخی از مهم ترین بخش های موتور اشنا کنیم.
  • در این سیستم، قطعات موتور تحت حالت فشار روغن کاری میشوند تا موتور عملکرد روان تری داشته باشد.

اما ضریب تراکم در موتورهای دیزلی از حدود ۱۴ تا بالای ۲۵ دیده می‌شود. این شمع وظیفه دارد تا هوا را در موتور دیزل گرم کند و همچنین سوخت در لحظه ورود به سیلندر، با پاشیده شدن روی این شمع حرارتی، راحت‌تر منفجر شود. موتورهای دیزل نیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقه‌بندی هستند. مثلاً می‌توان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه و یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیم‌بندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان می‌گردد.

این امر به هنگام استفاده در کشتی ها و هواپیما ها که از برنامه های رادیویی ، ناوبری و تجهیزات ارتباطی زیادی استفاده می‌کنند بسیار اهمیت دارد. جالب است بدانید موتور دیزلی در تانک‌ها هم استفاده می‌شوند و به دلیل قدرت بسیار زیاد می‌توانند تانک‌هایی با وزن بیش از ۴۰ تن را با سرعتی در حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت جابجا کنند. لیکن از آن تاریخ تاکنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده‌است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم.

http://digitalmags.ir

در مجله خبری دیزل مرکزیهای بنزینی، هوا و بنزین معمولا قبل از وارد شدن به سیلندر در کاربراتور مخلوط می شوند و هنگامی که هوا و بنزین متراکم می شوند، سوخت از طریق جرقه مشتعل می شود. يونيت سوخت پاش زمان پاشيدن سوخت و مقدار سوخت پاشيده شده را تنظيم مي­كند، فشار سوخت را افزايش مي دهد و آن را پودر مي كند و به داخل محفظه احتراق مي پاشد. يونيت سوخت پاش زمان پاشيدن سوخت و مقدار سوخت پاشيده شده را تنظيم مي كند، فشار سوخت را افزايش مي دهد و آن را پودر مي كند و به داخل محفظه احتراق مي پاشد. همواره میزان مصرف سوخت برای کاربران و خریداران دستگاههای صنعتی نظیر دیزل ژنراتورها، تراکتورها ،ماشین ها ، کامیون ها و …..

موتور دیزلی کدام کمپانی بهتر است ؟ ( بی ام دبلیو و یا بنز )

۱٫سوخت دیزل دارای تراکم انرژی بیشتری است و حجم سوخت کمتری برای انجام یک مقدار مشخص از کار لازم است . این سوختن و احتراق باعث انرژی زیادی می‌شود و موجب آن است تا پیستون به سمت پایین حرکت کند و باعث حرکت میل لنگ میشود . در موتور های دیزلی در هنگام سرما بهتر است از هیتر ها یا گرمکن های مخصوص گرم کردن گازوئیل استفاده شود ، زیرا احتمال یخ زدن سوخت در زمستان و روشن نشدن موتور وجود دارد.

مقاله با موضوع سیستمی بر پایه دانش جهت تشخیص عیوب موتور تراکتور MF-285 با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی