تزریق سوخت در موتورهای دیزلی بنگاه دناما | centraldiesel

پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا (تا نقطه مرگ بالا) حرکت می‌کند و در حالیکه هر دو سوپاپ بسته‌اند (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم می‌گردد و نسبت تراکم به ۱۵ تا ۲۰ برابر می‌رسد. فشار داخل سیلندر تا حدود ۴۰ اتمسفر بالا می‌رود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود ۶۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. در موتورهای بنزینی، سوخت با هوا مخلوط شده و وارد سیلندر می­شود و اشتعال بر اثر یک جرقه الکتریکی توسط شمع ایجاد می­گردد. در موتورهای دیزل، سوخت به شکل پودر شده و به درون سیلندر تزریق شده و اشتعال در اثر درجه حرارت بالای داخل سیلندرها حاصل می­شود. در موتورهای بنزینی، سوخت با هوا مخلوط شده و وارد سیلندر می شود و اشتعال بر اثر یک جرقه الکتریکی توسط شمع ایجاد می گردد.

http://digitalmags.ir

این پمپ که نیروی خود را ازمیل سوپاپ می­گیرد فشار سوخت را بسیار بالا می­برد و به درون ریل سوخت­رسانی فشرده می­کند. این پمپ که نیروی خود را ازمیل سوپاپ می گیرد فشار سوخت را بسیار بالا می برد و به درون ریل سوخت-رسانی فشرده می کند. با افزایش دور موتور دیزلی بیش از این حد میزان مصرف سوخت افزایش یافته و توان و گشتاور نیز کاهش می یابد . در موتورهای دیزلی چون شمع برای جرقه زنی وجود ندارد و اساس کاری موتور بر طبق فشرده سازی بالای هوا استوار است، حساسیت بسیار کمی به آب دارند. به همین دلیل بسیاری از خودروهای نظامی با موتورهای دیزل، به راحتی می توانند از مسیرهای آبی با عمق بالا عبور کنند.

کلمه مجله خبری دیزل مرکزی نام یک مخترع و مهندس آلمانی به نام رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ پس از چهارده سال کار شبانه‌روزی، نوع خاصی از موتورهای درون‌سوز را به ثبت رساند، به احترام این مخترع این‌گونه موتورها را موتورهای دیزل می‌نامند. موتور های کوچک و موتورهای که کنترل کامپیوتری پیشرفته ندارند از گرمکن برای حل این مشکل(روشن شدن در هوای سرد) استفاده می کنند . سوپاپ ندارد ، در نتيجه شروع و پايان سوخت پاشي را پمپ كنترل مي كند. يكي از محدوديتهاي اين نوع سوخت پاش اين است كه سوخت از آن چكه مي كند و سبب احتراق زود هنگام و تلف شدن سوخت مي شود. شبيه پمپ مركب است ، با اين تفاوت كه سوخت پاش هاي آن جدا هستند، اما پمپ ها در يك محفظه قرار دارند.

راهنمای انتخاب دیزل ژنراتور و موتور برق مناسب

پس هزینه های اولیه و نگهداری موتورهای دیزلی در حالت کلی بالا می باشد و هزینه اولیه و هزینه نگهداری موتورهای بنزینی نسبتا پایین می باشند. پس حتما در هنگام استفاده از وسایل و ماشین آلاتی که هر دو نوع موتور بنزینی و دیزلی آن ها موجود است، به حجم کار و سرعت مورد نیاز باید توجه داشته باشید. مثلا برای تصیمیم در مورد اینکه آیا پمپ آب بنزینی بخرید یا دیزلی، اگر حجم کار بالاست و برای کاری مداوم ، طولانی و سنگین قرار از آن استفاده شود، طبیعتا موتور دیزل گزینه صحیح است.

مقاله با موضوع طراحي، ساخت و ارزيابي يك كودپاش مایع نرخ متغیر با استفاده از روش مديريت موضعی در کشاورزي دقيق

موتور های بنزینی در سال ۱۸۷۶ اختراع شد، که اتفاقا در آن موقع بازده بالایی نداشتند. اين نوع پمپ روي موتورهاي متوسط وكوچك مدرن و دور بالا نصب مي شود. در موتور هاي ديزل مدرن ،گازوئيل معمولاً به وسيله سوخت رساني كه موتور آن را به خطر مي اندازد و صافي گازوئيل هم دارد، در سيستم سوخت رساني به حركت در مي آيد . در بعضي از پمپ هاي گازوئيل ، اهرمي براي پركردن پمپ و هوا گيري نيز در نظر گرفته شده است كه با دست كار مي كند.

  • به طور کلی قیمت گازوئیل قبل و بعد از افزایش قیمت بنزین با تغییر روبرو نشده است.
  • هنگامی که آب از نقطه اشباع خود بیشتر شود، آب نمی‌تواند دز آن حل شود و به شکل امولوسیون و یا اشباع در خواهد آمد.
  • طول همه لوله­هايي كه گازوئيل را از پمپ سوخت پاش به سوخت پاشها مي­رسانند، برابر است.