تزریق سوخت در موتورهای دیزلی بنگاه دناما | centraldiesel

فيلتر اول، كه مي تواند صافي هم باشد ،كه در باك يا در پمپ گازوئيل قرار دارد و طوري طراحي شده كه ذرات درشت را بگيرد. قبل از سال 2006، بیشتر سوخت های دیزلی، حاوی مقادیر زیادی گوگرد بودند. گوگرد سبب انتشار آلودگی در هوا می‌گردد که برای سلامتی انسان مضر می‌باشد. مولکول‌های بنزین سبک‌تر بوده که به همین دلیل به نسبت گازوئیل دارای فراریت بیشتری می‌باشند. این بدان معنا است که در دمایی ثابت، مولکول‌های بنزین به نسبت بیشتری از مولکول‌های گازوئیل تبخیر می‌شوند که یعنی بنزین سریع‌تر آتش خواهد گرفت. گازوئیل در هر مولکول خود دارای درصد بیشتری اتم کربن است که می‌توان آن را حدود 13 درصد بیشتر از بنزین در نظر گرفت.

نحوه احتراق

دیزل ژنراتور چیست؟ دیزل ژنراتور در واقع یکی از پرکاربردترین محصولاتی است که موتور دیزل در آن به‌کار گرفته می‌شود و می‌تواند برق اضطراری مناطقی که محروم از برق هستند یا مناطقی که قطعی و وصلی زیادی دارند، تامین کند. موتورهای دیزل برای رسیدن به قدرت و پیشرفت امروزی خود مسیر بسیار طولانی از گذشته تا به امروز طی کرده‌اند. پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین‌ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می‌کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته‌است و سوپاپ هوا باز است. با پایین آمدن پیستون یک خلأ نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد.

سیستم خنک کننده

سوخت دیزل یک نوع سوخت تقطیری است و استفاده از بیودیزل هم بسیار متداول است. آلودگی و لجن موجود در گازوییل، آب یا سایر مواد خارجی در داخل سیستم سوخت باعث می شود پمپ سوخت دیزل و انژکتورهای دیزلی با مشکل مواجه شوند. این بدان معنی است که از نظر مکانیکی هر دو موتور دیزلی و بنزینی معماری مشترکی دارند و می توان در خطوط مونتاژ یکسانی تولید شوند. به همین دلیل است که اکثر اتوبوس ‌ها و تاکسی ‌ها در کشورهای مختلف، موتورهای دیزلی دارند. موتور های تک سیلندر که معمولا برای توان های پایین مورد استفاده قرار می گیرد که ساختاری ساده تر و ابعاد کوچکتری را دارا می باشند.

http://digitalmags.ir

به جز این تفاوت ها ، تفاوت های شیمیایی بسیاری وجود دارد از جمله اینکه ، سوخت دیزل (گازوئیل) سنگین تر و روغنی تر است و گازوئیل نسبت به بنزین دیرتر تبخیر می شود، در واقع نقطه جوش آن نسبت به آب بالاتر است. اگر شما سوخت دیزل را (گازوئیل) با بنزین مقایسه کنید، خواهید دید که آنها متفاوت هستند، آنها مطمئنا بوی متفاوتی دارند، سوخت دیزل (گازوئیل) سنگین‌تر و چگالی‌ زیادی دارد . گازوئیل نسبت به بنزین دیرتر تبخیر می شود، در واقع نقطه جوش آن نسبت به آب بالاتر است. معمولاً وقتی صحبت از سوخت دیزل می‌شود تمام توجهات به‌سمت گازوئیل می‌رود.

تفاوت ایمنی در موتور بنزینی و دیزلی

بوی بسیار بد و صداهای مجله خبری دیزل مرکزی که در هنگام کار موتورهای دیزلی قدیمی تولید می شد، در موتورهای دیزلی جدید وجود ندارد. در موتور دیزلی واقعی ، در ابتدا فقط هوا به داخل محفظه احتراق وارد می‌شود سپس هوا با نسبت فشرده سازی به طور معمول بین ۱٫۱۵ تا ۱٫۲۳ توسط پیستون فشرده می‌شود. فشرده سازی باعث میشود دمای هوای داخل سیلندر تا حد زیادی افزایش یابد تا سوخت دیزل پخته شده به داخل اتاق احتراق تزریق شود و باعث ایجاد جرقه خود به خودی می‌شود.

  • گوگرد موجود در سوخت بايد به اندازه اي کم باشد که موجب سايش زود هنگام رينگهاي پيستون و جداره سيلندر نشود و حداقل مقدار دي اکسيد گوگرد را هم از طريق اگزوز دفع کند.
  • اما چرا و چطور؟ در ادامه درباره سازوکار کروز، اجزا، مزایا و معایبش خواهید خواند.
  • معمولاً وقتی صحبت از سوخت دیزل می‌شود تمام توجهات به‌سمت گازوئیل می‌رود.
  • در بعضي از كشورها انواع مختلف گازوئيل را براي مصارف مختلف ، مثلاً در موتور خودرو ، یا در موتور خانه کشتی ، یا مخصوص فصل سرما و غیره تولید می کنند.
  • گازوئیل در هر مولکول خود دارای درصد بیشتری اتم کربن است که می‌توان آن را حدود 13 درصد بیشتر از بنزین در نظر گرفت.
  • موتور های کوچک و موتورهای که کنترل کامپیوتری پیشرفته ندارند از گرمکن برای حل این مشکل(روشن شدن در هوای سرد) استفاده می کنند .