ترکیبی از گذشته و آینده؛ مفهوم الکترومود پلیموث GTX با موتور الکتریکی

تلفیقی از گذشته و آینده ؛ کانسپت پلیموث GTX الکتروماد با پیشرانه برقی

ترکیبی از گذشته و آینده؛ مفهوم الکترومود پلیموث GTX با موتور الکتریکی

SEMA امسال میزبان یک پروژه بسیار جذاب و هیجان انگیز از موپار خواهد بود. این پروژه یک Plymouth GTX 1967 است که از یک پیشرانه تمام الکتریکی به جای موتور بنزینی V8 استفاده می کند. موپار این خودرو را Plymouth GTX Electromod نامید.

مشخصات فنی کانسپت Plymouth GTX Electromod

شاید بدانید که موپار قبلا یکی از زیرمجموعه های کرایسلر بود، اما اکنون یکی از اعضای گروه Stellantis است. قبل از تعویض موتور، پلیموث GTX یک کرایسلر V8 زیر کاپوت داشت. این موتور 7.2 لیتری می تواند 375 اسب بخار قدرت تولید کند. در کانسپت الکترومد، این موتور با یک موتور الکتریکی جایگزین شد. این موتور که با نام e-Crate شناخته می شود، از شارژر برقی به عاریت گرفته شده و ظرفیتی معادل 250 کیلووات یا 335 اسب بخار دارد. اگرچه این عدد در مقایسه با قدرت یک موتور بنزینی کمتر است، اما موپار می گوید که هیچ اسب بخاری در فرآیند انتقال نیرو به چرخ ها هدر نمی رود. متاسفانه جزئیاتی در مورد عواملی مانند شتاب و سرعت وجود ندارد.

ترکیبی از گذشته و آینده؛ مفهوم الکترومود پلیموث GTX با موتور الکتریکی

وظیفه تامین نیرو در پلیموث GTX Electromod به چهار مجموعه باتری سپرده شده است. از این میان سه بسته در صندوق عقب و بسته چهارم در پشت جلو پنجره تعبیه شده است تا وزن را بهتر تقسیم کند. ناگفته نماند که وزن هر بسته تقریباً 105 کیلوگرم است. ظرفیت کل این پک ها 73 کیلووات ساعت و مسافت طی شده 250 مایل یا 402 کیلومتر است.

ترکیبی از گذشته و آینده؛ مفهوم الکترومود پلیموث GTX با موتور الکتریکی

تغییرات بیرونی و کابین

موپار در کنار موتور، ظاهر کانسپت پلیموث GTX Electromod را نیز ارتقا داد. این کانسپت فاصله کمتری از سطح زمین نسبت به نسخه اصلی دارد و بر روی چرخ های زیبای 18 اینچی سوار می شود. سیستم ترمز اکنون Wilwood است و کاپوت استاندارد با کاپوت فیبر کربنی جایگزین شده است. سپرهای بازطراحی شده و استفاده از گلگیرهای برآمده بیشتر در عقب از دیگر تغییرات قابل توجه در طراحی بیرونی است.

ترکیبی از گذشته و آینده؛ مفهوم الکترومود پلیموث GTX با موتور الکتریکی

همانند نمای بیرونی، آبی تیره در داخل کابین حاکم است و تقریباً تمامی روکش ها در این رنگ جذاب هستند. موپار از صندلی‌های جدید و کنسول مرکزی جدید در پلی‌موث GTX Electromod استفاده کرد و این شرکت همچنین گیج‌ها و تقویت‌کننده‌های استاندارد را با نمایشگرهای دیجیتال گرد جایگزین کرد. برای مطابقت با ماهیت کلاسیک خودرو، این پنل ها دارای گرافیک ساده هستند. دستور استاندارد با یک دستور جدید جایگزین شده است.

منبع: https://akharinkhodro.ir/car-news/foreign-car/%D8%AA%D9%84%D9%81%DB%8C%D9%82%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%88-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%9B-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%BE%D8%AA-%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%85%D9%88%D8%AB/