بعد از تصادف، تعمیر خودروهای برقی یا بنزینی هزینه بیشتری دارد؟

پس از تصادف هزینه تعمیرات خودروهای برقی بیشتر است یا خودروهای بنزینی ؟

تاریخ انتشار 18 شهریور 1403 ساعت 10:00


بعد از تصادف، تعمیر خودروهای برقی یا بنزینی هزینه بیشتری دارد؟

اگرچه فروش خودروهای الکتریکی در آمریکای شمالی رو به کاهش است، اما تعداد تصادفات مربوط به این نوع مدل ها به تدریج در حال افزایش است. اگرچه بدنه خودروهای برقی در برابر ضربه و آسیب مقاومت بیشتری دارد، اما داده های موجود نشان می دهد که تعمیر این نوع خودروها پس از تصادف هزینه بسیار بیشتری نسبت به مدل های بنزینی برای صاحبان آنها خواهد داشت.

طبق آخرین گزارش میچل، در سه ماهه دوم سال 2024، تعداد مراجعات خودروهای الکتریکی برای تعمیر پس از تصادف در ایالات متحده 2.5 درصد و در کانادا 3.95 درصد افزایش یافته است. در همین حال، سهم بازار خودروهای الکتریکی از 10.2 درصد در سه ماهه سوم سال 2023 به 9.3 درصد در سه ماهه اول سال 2024 در ایالات متحده به دلیل فروش کمتر کاهش یافت.

هزینه های تعمیر بالاست

گزارش میچل نشان می دهد که میانگین هزینه تعمیرات تصادفی خودروهای الکتریکی در سه ماهه دوم سال 2024، 5753 دلار کانادا در ایالات متحده و 6534 دلار کانادا در کانادا بوده است. در مقایسه، در همین دوره، متوسط ​​هزینه تعمیرات اتفاقی خودروهای بنزینی 4806 دلار در ایالات متحده و 4958 دلار در کانادا بود. این نشان می دهد که هزینه تعمیر خودروهای برقی پس از تصادف در ایالات متحده 20 درصد و در کانادا 31 درصد بیشتر از خودروهای بنزینی است.

تسلا مدل 3 و مدل Y در بالا

در بین برندها و مدل های الکتریکی، تسلا مدل 3 و مدل Y بیشترین تعداد تصادف را در ایالات متحده و کانادا به ثبت رساندند. اگر بخواهیم دقیق تر باشیم باید بگوییم که این دو مدل بیش از نیمی از موارد را شامل می شوند. چنین اتفاقی اصلا تعجب آور نیست چرا که با توجه به تعداد زیاد این دو مدل در خیابان ها و جاده ها، طبیعی است که نسبت به سایر خودروها در معرض تصادفات بیشتری قرار می گیرند.

ماشین های هیبریدی و عوارض تعمیر

علاوه بر خودروهای برقی، رویه های مشتریان برای دریافت غرامت برای خودروهای هیبریدی نیز افزایش یافته است. هزینه تعمیر هیبریدهای نرم تقریباً به اندازه مدل های بنزینی است، اما هیبریدهای پلاگین به دلیل پیچیدگی بیشتر، 12.5 درصد بیشتر هزینه دارند.

اگرچه تعمیرکاران عموماً نیاز به صرف زمان بیشتری برای تعمیر خودروهای برقی دارند، اما برخلاف شاسی این خودروها، در صورت تصادف به تعمیر کمتری نیاز دارند (21/5 درصد در مقابل 18/8 درصد). این احتمال قوی وجود دارد که استحکام ساختاری بالاتر خودروهای الکتریکی بر این امر تأثیر بگذارد، اگرچه برای تأیید آن به تحقیقات و داده‌های بیشتری نیاز است.

با این حال، داده‌های موجود نشان می‌دهد که با پیچیده‌تر شدن خودروهای مدرن، هزینه‌های تعمیرات پس از تصادف به‌طور چشمگیری افزایش یافته است و خودروهای الکتریکی، به‌ویژه در این زمینه، چالش‌های بیشتری را ایجاد می‌کنند.

منبع: https://akharinkhodro.ir/car-news/foreign-car/%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82/