برنامه فیزیکی مجتمع تجاری تفریحی با رویکرد معماری پایدار فروشگاه معماری سازه کد | memarinavaz

برنامه فیزیکی مجتمع تجاری تفریحی با رویکرد معماری پایدار فروشگاه معماری سازه کد | memarinavaz اما در سایتهای بزرگ که ساختمانهای متعدد و پارکینگ توزیع شده وجود دارد ، اتصال نقاط کمی حیاتی است. اما می توان با ارائه چیدمان ساده جاده ها و مسیرهای گردش ، خدمات اتوبوس شاتل یا کارتینگ در محل ، علائم روشن و اتصالات پیاده رو را حل کرد. که در آن حداقل 50 درصد از فضای طبقه آن برای فعالیت های تجاری مانند خرده فروشی، ارائه خدمات یا خدمات غذایی استفاده می شود. صنعتی به هر تجارتی که با تولید کالا سر و کار دارد اطلاق می شود. “تجاری” به هر تجارتی اطلاق می شود که تنها با انگیزه کسب سود انجام می شود.

  • پاورپوینت برنامه فیزیکی مجتمع تجاری ارائه شده در این مقاله تمامی اطلاعات برای طراحی مجتمعات تجاری را در خود دارد که بصورت فایلی کامل 250 اسلایدی در این مقاله تقدیم حضورتان میگردد .
  • این مجتمع تجاری در زمینی به مساحت بیش از 8 هزار متر مربع و در 4 طبقه بنا شده است.
  • وجود سایبان ها ستون های دارای علائم هدایت کننده یا یک طرح دیواری ویژه در ورودی ها و چشم اندازهایی که دارای درخت، آب نما و عناصر هنری هستند در ارائه محیطی زنده و جذاب بسیار موثر می باشند.
  • طراحی سایت
    طراحی سایت عمدتا شامل جهت و چیدمان ساختمانها ، چرخه گردش و چیدمان پارکینگ ، محوطه سازی ، تامین آب ، نگهداری زهکشی و عناصر مختلف دیگر است.
در حین ورود به مجتمع با یک سالن بسیار بزرگ و باشکوه روبرو می شوید. در این نمونه موردی مجتمع تجاری بخش های مختلفی از جمله شهر بازی، فست فود، رستوران، طبقه مخصوص کودکان و … جای داده شده است. مجتمع تجاری تیراژه تهران، واقع در خیابان اشرفی اصفهانی، با قدمتی در حدود دو دهه، یکی از موفق‌ترین نمونه‌های یک مجتمع تجاری استاندارد به شمار می‌رود که توانسته است خود را به عنوان یک صاحب سبک در سطح شهر تهران مطرح کند. این مجتمع تجاری که در ۴ طبقه متقارن و نامتقارن طراحی و اجرا شده است، سوای طراحی فوق‌العاده خود، به سبب برخورداری از پارکینگ مناسب و شهربازی، یکی از قطب‌های تجاری تهران به شمار می‌رود. دیاگرام یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی است که رعایت آن حتی در برنامه فیزیکی مجتمع تجاری نیز اهمیت بسیاری دارد.

دانلود جزوه درس تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها

در دوران گوناگون تیمچه‌ها یا گذرهای، با جای دادن حجره ها و مغازه ها در درون خود نقش نوعی بازارچه یا مرکز خرید را ایفا می کردند. امروزه پاساژ ها در درون یک ساختمان یا مجموعه‌ای از ساختمان‌ها قرار برنامه فیزیکی مجتمع تجاری دارند. که شامل فروشگاه‌های گوناگون هستند و با راهروهای مرتبط با هم باعث آسانی دیدار مشتریان از فروشگاه‌ها می‌شوند. راهروهای یک پاساژ می‌تواند بن بست یا مرتبط با راهروهای دیگر باشد. بزرگترین مرکز خرید جهان ، این مرکز خرید شامل بیش از 1200 مغازه ، 120 رستوران و تعداد زیادی غذاخوری کوچک است. اما دلیل اصلی شهرت این مرکز خرید به حدی که حتی گردشگران بین المللی نیز از آن دیدن می کنند ، جاذبه های موجود در مرکز خرید و موقعیت آن است.

اما نقطه کانونی مرکز خرید لوله ورودی کلیدوسکوپی آن است که جمعیت را به طبقات بالا هدایت می کند. لوله فضایی آینه ای عالی برای دیدن افراد با لباس شیک است که به طور مکرر مانند اشیاء رنگارنگ در یک کلیدوسکوپ منعکس می شوند. این دریاچه به خوبی جهت دریاچه را حفظ کرده و ارتباط بصری بین اجزای توسعه را در داخل و خارج از سایت حفظ می کند. پارکینگ بسیار خوب چیده شده است و مناطق بافر مختلف بین فضاهای ساخته شده و ساخته نشده فراهم شده است.

پروژه کامل بیمارستان عمومی با طراحی زیبا و منحصر بفرد

اگر سايت از قبل انتخاب شده باشد اقتصاددانان مطالعات خود را بر شخصيت اقتصادي محل در تلاشي متمركز مي‌كنند تامورد تصميم‌گيري قرار گيرد. ملكي خاص با اندازه و شخصيتش به عنوان پروژه مركز خريد رشد يابد اغلب در انتخاب سايت موارد زير در نظر گرفته مي‌شود. بعضي از اصول ساده انتخاب محل آن است كه بايد ديد، دسترسي، بررسي همسايگي‌ها و الگوهاي ترافيكي را موردنظر قرار داد. مهم است كه بدانيم كه اگر يك محل براي يك نوع خاص مركز خريد مناسب باشد بايد دسترسي آن براي همسايگي و نيز جمعيتي كه به اين محل مي‌آيند بدون زحمت و به آساني صورت گيرد. © تمامی حقوق برای پایگاه مبانی نظری و عملی معمار قرن محفوظ است.

فایل های پاورپوینت