بررسی Ducati Multistrada V4 2025

بررسی دوکاتی مولتی‌ استرادا V4 مدل ۲۰۲۵

بررسی Ducati Multistrada V4 2025

دوکاتی مولتی استرادا V4 تغییرات بزرگی را برای سال 2025 دریافت کرده است و چندین پیشرفت کوچک به آپدیت ارزشمند آن اضافه شده است. از زمانی که Multistrada در سال 2021 از یک موتور V-twin به یک موتور V4 تغییر مکان داد، این موتور سیکلت اسپرت ماجراجویی همیشه به عنوان قوی ترین و پیشرفته ترین موتور در نوع خود شناخته شده است و همچنین به پرفروش ترین مدل دوگانه تاریخی ایتالیا تبدیل شده است. دوچرخه موتوری مارک سکته مغزی.

اگرچه این اشتباه بزرگی نبود، اما دوکاتی به جای تغییرات گسترده، مجموعه ای از به روز رسانی های ساده اما ارزشمند را برای سال 2025 معرفی کرده است. اما این پیشرفت ها در کلیت خود و تعداد آنها کم نیست، باید برای حفظ این موتور در راس کافی باشد.

بررسی Ducati Multistrada V4 2025

بررسی کلی

اگرچه Multistrada V4 جدید بسیار شبیه به نسل قبلی خود است، اما دلیلی برای دست کم گرفتن این نسخه وجود ندارد. همانطور که گفته می شود: “اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکنید”. علاوه بر این، با وجود تغییرات کوچک اما قابل توجهی که وجود دارد، می توان گفت که این نسخه جدید از فلسفه پیشرفت تدریجی برای حفظ موفقیت های قبلی پیروی می کند. چیزی که Multistrada 2025 به خوبی نشان می دهد.

به همین دلیل، V4 سوپرشارژ قبلی همچنان عملکرد بالای خود را حفظ کرده است، اما با رعایت استانداردهای جدید +Euro5، مصرف سوخت بهبود یافته و صدای بهبود یافته نیز اضافه شده است. سیستم ترمز و تعلیق نیز تغییر کرده است و ممکن است از چرخ های جدید و سبک تری استفاده شود. چراغ های جلو به روز شده اند و اکنون دارای یک چراغ مه شکن اختیاری هستند – اولین مورد برای موتورسیکلت ها. دو حالت جدید نیز به سیستم های الکترونیکی موتور اضافه شده و قسمت چمدان نیز برای افزایش راحتی سرنشین عقب جابجا شده است. به طور خلاصه، مدل برتر (و پرفروش) دوکاتی اکنون بهتر از همیشه شده است.

موقعیت رانندگی

موقعیت رانندگی راحت با فرمان عریض و وضعیت صندلی عمودی همراه با صفحه نمایش قابل تنظیم و ارتفاع تقریبا ایده آل صندلی بدون تغییر باقی می ماند. هنوز هم می توان بسته به نیاز خود صندلی با ارتفاع خیلی زیاد یا خیلی کم انتخاب کرد. بیشتر تغییرات فعلی مربوط به موقعیت بار اختیاری است که در دو نوع پلاستیکی و آلومینیومی موجود است. محفظه چمدان بالایی 12 میلی متر به عقب و کیسه های جانبی 25 میلی متر (از نوع پلاستیکی) و 30 میلی متر (از نوع فلزی) جابجا شده اند تا راحتی سرنشینان عقب افزایش یابد. همانند رقیب خود BMW R 1300 GS، دوکاتی مجهز به سیستم کاهش ارتفاع خودکار صندلی است که اکنون می تواند بین 15 تا 30 میلی متر به دلخواه در سرعت های کمتر از 10 کیلومتر در ساعت (یا حدود 6 مایل در ساعت) تنظیم شود. به طور کلی تاکنون هیچ شکایتی وجود ندارد.

بررسی Ducati Multistrada V4 2025

بررسی قابلیت اجرا

موتورسیکلت ها به ندرت به اندازه Multistrada کاربردی یا همه کاره هستند. معنی نام آن «خیابان‌های زیاد» است. اکنون، با پنج نسخه V4 مختلف و دو مدل 950 سی سی V2 دوقلو، اگر مولتی استرادا وجود نداشته باشد که نیازهای شما را برآورده کند، احتمالاً چیزی بسیار خاص را می خواهید. این بررسی بر روی محبوب ترین نسخه، V4 S تمرکز دارد. اما مدل‌های پایه V4 بدون سیستم تعلیق الکترونیکی Skyhook، مدل اسپرت‌تر Pikes Peak با رینگ‌های 17 اینچی، یک مدل رالی آماده خارج از جاده با چرخ‌های سیمی و مخزن بزرگ‌تر و یک مدل Hypersport RS با موتور قوی‌تر از مدل خروجی مدل استریت فایتر و قطعات استاندارد سوپربایک.

هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند، اما V4 S واقعاً همه این کارها را انجام می دهد و اکنون بهتر از همیشه است. بنابراین، می‌توانید با کروز کنترل، محموله و دسته‌های گرم شونده به راحتی با آن سفر کنید. می توانید از جنبه اسپرت آن با 170 اسب بخار، هندلینگ عالی و قطعات و سیستم های الکترونیکی عالی لذت ببرید. اگر بخواهید می توانید در شرایط سخت با آن سفر کنید یا به آفرود بروید.

بررسی Ducati Multistrada V4 2025

عملکرد فنی و ترمز را بررسی کنید

همانطور که مشخص است، اگرچه پیشرفت های زیادی نسبت به V4 S قدیمی وجود ندارد، اما دوکاتی آن را بهبود بخشیده است. موتور سری Granturismo بدون تغییر باقی می‌ماند و 170 اسب بخار قدرت با یک میان رده قوی، کاراکتر V-twin مانند و الکترونیک عالی از جمله کنترل پرتاب، کنترل کشش، تعویض سریع، و سیستمی طراحی شده برای کمک به مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌ها و خاموش کردن هر دوی آن‌ها است. سیلندرهای عقب در هنگام پارک

ویژگی‌های جدید شامل سازگاری با +Euro5، اگزوز جدید با صدای بهتر، دو حالت جدید (تر و آفرود) و محدوده غیرفعال کردن سیلندر عقب افزایش یافته است که اکنون در سرعت‌های پایین فعال می‌شود و گفته می‌شود مصرف سوخت را تا شش کاهش می‌دهد. درصد بهبود از نظر ترمز، دیسک های دوگانه برمبو جلو بدون تغییر باقی می مانند، اما دیسک عقب از 260 به 285 میلی متر افزایش یافته و به کالیپر و سیلندر اصلی جدید مجهز شده است. این سیستم اکنون با سیستم ترمز الکترونیکی دوکاتی کارآمدتر عمل می کند، جایی که ترمز عقب بسته به موقعیت و تنظیمات به طور خودکار جلوی موتور را نیز فعال می کند.

موتور:
1158 سی سی V4، مایع خنک شده
قدرت:
170 اسب بخار در 10750 دور در دقیقه
نسبت قدرت به وزن:
69 اسب بخار در هر 100 کیلوگرم
گشتاور:
124 نیوتن متر در 9000 دور در دقیقه
نسبت گشتاور به وزن:
50 نیوتن متر در 100 کیلوگرم
انتقال انرژی:
– کلاچ چند صفحه ای هیدرولیک خیس 6 سرعته با عملکرد لغزش/دستیار
– درایو نهایی زنجیر شده
– سیستم تغییر سرعت سریع

ظرفیت سوخت:
22 لیتر

طول:
2291 میلی متر (تخمین زده شده)

یک پیشنهاد:
990 میلی متر (فرمان)

بلند شدن:
1458 میلی متر

وزن:
– 246 کیلوگرم با سوخت
– حداکثر بار: 224 کیلوگرم

ارتفاع صندلی:
840/860mm (قابل تنظیم، اختیاری: 810/830، 855/875، 870/890)

نظر:
جلو: دوشاخه معکوس 50 میلی متری، کاملاً قابل تنظیم، سفر 170 میلی متری
– عقب: تک ضربه گیر، کاملا قابل تنظیم (تنظیم پیش بارگیری از راه دور)، سفر 180 میلی متری

لاستیک:
– رابط: 120/70-19
– پیشینه: 17-60/170

ترمز:
– جلو: دیسک های نیمه تعلیق 320 میلی متری، کالیپرهای شعاعی تک پیستون برمبو
– عقب: دیسک 280 میلی متری، کولیس شناور دو پیستون برمبو
– ABS در گوشه های قابل دسترس (قابل تنظیم و غیر فعال کردن)

استخر:
– صفحه نمایش 5 اینچی TFT با سرعت سنج، کیلومتر شمار، کیلومتر شمار، نشانگر دنده، نشانگر سوخت، دو متر سفر، برد سوخت، دمای محیط، دمای موتور و ساعت
– اختیاری: به تلفن هوشمند متصل شوید

سایر ویژگی ها:
– چراغ های LED، چراغ های پیچ، سوئیچ های روشن، چراغ های ترمز اضطراری
– حالت های رانندگی، کنترل کشش در پیچ (قابل تنظیم و غیرفعال)، حالت های قدرت، کنترل چرخ
– کنترل سرعت، نگهداری شیب. اختیاری: جک مرکزی، صندلی‌ها و دسته‌های گرم شونده، سیستم نظارت بر فشار باد تایر (TPMS)

بررسی و برخورد با رهبری

تغییرات ظریف در این بخش شامل 1 میلی متر افست محور عقب بالاتر برای کاهش نوسان تعلیق در هنگام شتاب گیری و واحد تعلیق عقب جدید با طیف وسیع تری از تنظیمات پیش بارگذاری است. این چنگال همچنین دارای یک سنسور موقعیت به روز شده است که با سیستم نیمه فعال کار می کند و چرخ های سبک تر جدید به عنوان یک آپشن در دسترس هستند. تشخیص تفاوت‌ها حتی در تست‌های پشت سر هم سخت است، اما سواری در هر حالتی عالی است، فرمان دقیق و طبیعی است و تعداد کمی از دوچرخه‌های ماجراجویی می‌توانند ترکیبی از اسپرت بودن و راحتی عملی را ارائه دهند. اگر فوکوس اسپرت تری می خواهید، گزینه های Pikes Peak یا RS همچنان در دسترس هستند.

بررسی Ducati Multistrada V4 2025

استحکام فنی و قابلیت اطمینان را بررسی کنید

دلیل خاصی برای شک در قابلیت اطمینان و دوام فنی Multistrada V4 S جدید نداریم، زیرا نسخه قبلی عملکرد خوبی داشت. اما با توجه به آپدیت های گسترده و فناوری های جدید در این نسخه، باید کمی مراقب آن باشیم.

بررسی Ducati Multistrada V4 2025

تجهیزات و امکانات را بررسی کنید

جایی برای توصیف همه تجهیزات وجود ندارد، اما می توان به برخی از آنها اشاره کرد: شش حالت استاندارد و قابل تنظیم، صفحه نمایش بزرگ TFT کیلومتر با سوئیچ های روشن، سیستم راداری برای هشدار سرعت و برخورد، سیستم تعلیق نیمه فعال در این نسخه S. غیرفعال کردن سیلندر عقب و کاهش خودکار ارتفاع صندلی، کنترل کشش، راه اندازی تک چرخ، تعویض سریع دنده، ترمز الکترونیکی مداوم و غیره.

به طور طبیعی، تجهیزات اختیاری شامل دستگیره ها و صندلی های گرم شونده، دو مجموعه مختلف از میله های ارتقا یافته، ارتفاع صندلی های مختلف و چرخ های سبک وزن است. در آپدیت جدید، دوکاتی نیز مانند ب ام و تجهیزاتی را در قالب بسته های لوازم جانبی ارائه می کند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به پکیج Sport Travel و رادار با چرخ های آلیاژی و جعبه پلاستیکی و بسته مسافرتی ماجراجویی و رادار با چرخ های سیمی و آلومینیومی اشاره کرد. میله ها.

بررسی Ducati Multistrada V4 2025

نتیجه گیری

همیشه دلایل زیادی برای خرید Multistrada V4 وجود داشته است. شیک، اسپرت، کاربردی، پیچیده است و به طور کلی هر کاری که اکثر موتورسواران می خواهند را انجام می دهد. و اگر V4 S نمی تواند این کارها را انجام دهد، چهار مدل V4 Multistrada دیگر وجود دارد که ممکن است با ترجیحات شما مطابقت بیشتری داشته باشند. نسخه جدید همه اینها را بهتر انجام می دهد.

عملکرد بهتری دارد و به لطف تغییراتی که در سیستم تعلیق ایجاد شده، عملکرد بهتری دارد، امکانات بیشتری دارد و به تجهیزات بهتری مجهز است. فقط شکایت؟ البته این یک موضوع سلیقه ای است، اما رنگ ها و گرافیک های جدید برای چشم بسیار زیاد است و وقتی چند گزینه اضافه کنید، قیمت وحشتناک تر می شود. اما شما نمی توانید همه را با هم داشته باشید!

منبع: https://akharinkhodro.ir/motorcycle-news/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D9%88%D9%84%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%A7-v4-%D9%85%D8%AF%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B2/