موتور سیکلت هندی اسکات 2025 در پنج مدل مختلف (Babur، Sport، Classic، Super، 101) و دو سطح تجهیزات (Limited و Limited + Tech) موجود است. با ترکیب این مدل ها و تجهیزات، تعداد انواع موجود به 11 عدد می رسد که قیمت هایی بین 13 تا 17 هزار دلار دارند. پس از سوار شدن بر هر پنج مدل پایه، احساس کردیم که تنها یکی برای ما مناسب است: 101. دلیل این انتخاب صرفاً به دلیل سیستم ترمز و تعلیق بود. در حال حاضر، باید بدانید که تفاوت های اصلی بین مدل های قدیمی و جدید شامل تغییر قاب از آلومینیوم به فولاد لوله ای، موتور جدید 1250 سی سی اسپید پلاس و اگزوز یکپارچه است.
فقط مدل های بابر، اسپرت و کلاسیک بدون تجهیزات اضافی ارائه می شوند. این مدل های پایه مجهز به سیستم های آنالوگ با نشانگر سطح سوخت، مصرف سوخت، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و چراغ های LED هستند. مدل Limited (700 دلار بیشتر) ویژگیهایی مانند حالتهای سواری (استاندارد، اسپورت و تور)، کنترل کشش، کروز کنترل، یک پورت USB و نام تجاری خاص را اضافه میکند.
بسته فناوری Limited+ در حالی که در مدل های Bobber، Sport و Classic اختیاری است، در مدل های Super و 101 اجباری است و با قیمت 1700 دلار، کیلومترشمار آنالوگ را با استارت بدون کلید و نمایشگر رنگی 4 اینچی جایگزین می کند. این نمایشگر دیجیتال از سیستم RideCommand هند استفاده می کند که شامل برنامه ریزی مسیر، ناوبری گام به گام، پیش بینی آب و هوا و ترافیک و آمار سفر است.
تمام مدل های اسکات 2025 از موتور 1250 سی سی 60 درجه V-twin و سیستم خنک کننده با آب استفاده می کنند. قدرت خروجی برای همه مدل ها به جز 101 105 اسب بخار در 7250 دور در دقیقه و گشتاور 82 پوند فوت در 6300 دور در دقیقه است که پنج اسب بخار قدرت و 10 پوند فوت گشتاور نسبت به مدل های 2024 افزایش می یابد، در حالی که گشتاور مدل 101 همچنان ادامه دارد شش اسب بخار بیشتر در همان دور موتور (111 در مقابل 105). نمایندگی های هندی می توانند با برخی تغییرات نرم افزاری قدرت مدل های دیگر را به 101 اسب بخار برسانند، اما اینکه آیا افزایش قدرت ارزش آن را دارد یا نه، به قیمت آن بستگی دارد.
در مقایسه با مدل خروجی 1130 سی سی، مدل جدید قدرت و گشتاور بیشتری دارد، اما برای حرکت از حالت سکون به مهارت بیشتری در کنترل کلاچ نیاز دارد. این ویژگی باعث شده تا برخی افراد هنگام کار با این موتورسیکلت آن را خاموش کنند. این مشکل احتمالاً ناشی از چرخدنده بزرگتر مورد استفاده در مدلهای 2025 است که به کاهش دور موتور در سرعتهای ثابت و در نتیجه بهبود مصرف سوخت کمک میکند. با این حال، این مشکل را می توان با جایگزینی چرخ زنجیر اصلی با یک واحد کوچکتر حل کرد.
نکته دیگری که ما وسوسه می شویم آن را تغییر دهیم اگزوز جدید است. سازنده می گوید که تغییر از دو صدا خفه کن به یک صدا خفه کن برای فراهم کردن فضای بیشتری برای کیسه های زین بوده است. اگرچه این تغییر منطقی به نظر می رسد، اما به نظر من مدل های قبلی با اگزوز دوگانه بهتر بودند. خوشبختانه امکان نصب اگزوز دوگانه به عنوان لوازم جانبی وجود دارد.
سیستم تعلیق و ترمز 101 نسبت به سایر مدل ها برتری دارد. این نسخه با کمک فنرهای دوگانه کاملاً قابل تنظیم در عقب و یک کارتریج دوتایی معکوس در جلو ارائه می شود. در مقایسه با مدل های دیگر با کمک فنر ساده تر، این سیستم تعلیق بهتر عمل می کند و سواری راحت تری را فراهم می کند. ترمزهای 101 نیز عملکرد بهتری نسبت به مدل های دیگر با روتور جلو دوگانه و کالیپرهای چهار پیستونه برمبو دارند.
در نهایت، اجازه ندهید نام ورزشی شما را فریب دهد. زیرا این مدل به همان سیستم تعلیق و ترمز غیر 101 مانند سایر مدل ها مجهز شده است. چرخ جلوی بزرگتر در مدل اسپرت، احساس پایداری بیشتری ایجاد می کند و به موتورسوار اعتماد به نفس بیشتری برای کنترل موتور در پیچ ها می دهد.
هندی با تغییر قاب به فولاد لوله ای توانست موتورسیکلت هایی با قابلیت سفارشی سازی بیشتر و وزن کمتر (5 کیلوگرم کمتر از مدل 2024) ارائه دهد. همچنین در حالت های مختلف رانندگی تفاوت قابل توجهی بین حالت استاندارد و اسپرت وجود دارد که پاسخگوی نیازهای مختلف مسافران است.
حرف آخر
هند با عرضه پنج مدل مختلف اسکوتر برای سال 2025، سعی کرده تا با حفظ ویژگی های مثبت سری، نیازهای مختلف سوارکاران را پوشش دهد. اگرچه ممکن است پایان مدل قبلی اسکات برای برخی غم انگیز باشد، اما مدل های جدید توانسته اند با پیشرفت های کوچک و بزرگ جایگزین آن شوند.
جای تعجب نیست که دوچرخه سواران اسکات 101 را به سایر محصولات ترجیح می دهند، اما سلیقه همه یکسان نیست، دقیقاً به همین دلیل است که هند تصمیم گرفته است پنج نسخه مختلف از اسکات را برای مدل 2025 عرضه کند.
اسکاتی برای همه! بسیاری از سوارکاران اسکات را از زمان معرفی آن در یک دهه پیش دوست داشته اند و دیدن پایان این مدل غم انگیز است، اما جایگزینی آن اگرچه متفاوت است، اما اصالت آن را بدون هیچ تغییر شدیدی بهبود می بخشد.
چیزهای کوچکی مانند یک ساب فریم بازطراحی شده که تناسب جهانی را برای همه لوازم جانبی اسکات فراهم می کند، کمک زیادی به بهبود این محصول می کند. عرضه همزمان پنج مدل جدید کار کوچکی نیست و به نظر می رسد هند در رسیدن به این هدف و حتی فراتر از آن موفق بوده است.
منافع
بهترین عملکرد اسکات تا کنون
ارزش خرید بالا
طرح های گرافیکی زیبا
معایب
قدرت کم در دورهای پایین
من اگزوز دوگانه قدیمی را ترجیح می دهم
طراحی ناخوشایند آینه های زیر فرمان
منبع: https://akharinkhodro.ir/motorcycle-news/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B3%DB%8C%DA%A9%D9%84%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D8%AA-2025/