بررسی موتورسیکلت BMW K1600 GT

بررسی موتور سیکلت ب ام و K1600 GT

تاریخ انتشار 10 مهر 1403 ساعت 18:00


بررسی موتورسیکلت BMW K1600 GT

K 1600 GT و مدل کامل تر GTL BMW در سال 2011 به عنوان موتورسیکلت های شش سیلندر سوپر تورینگ با قدرت بسیار بالا و طراحی مجلل، مفهوم موتورسیکلت های مسافت طولانی را بازتعریف کردند. این موتورها در سال 2017 و دوباره در سال 2022 به روز شدند و اکنون کاملاً مطابق با استاندارد یورو 5 هستند، اما قدرتمندتر، مجهزتر و کارآمدتر از همیشه هستند.

بررسی طراحی

K 1600 GT به عنوان تنها 6 تخت در این محدوده، بیشتر به موتور خود می پردازد، اما به دلیل نحوه طراحی و تجهیز آن که راحت، لوکس، شگفت آور سریع، چابک و انعطاف پذیر است، شایسته تحسین است. . این موتور ابتدا در سال 2011 با نسخه ای معرفی شد که دارای امکانات بیشتر و موقعیت رانندگی راحت تری برای راننده بود. K1600 GT اصطلاح کمد لباس کامل را دوباره تعریف کرد و از آن زمان تاکنون به طور مداوم بهبود یافته است. در سال 2017 بدنه و پکیج TFT جدید دریافت کرد و در سال 2022 به استاندارد یورو 5 رسید و عملکرد بهبود یافته و تجهیزات جدیدی مانند چراغ های LED تطبیقی ​​و سیستم تعلیق بهبود یافته را دریافت کرد. نتیجه یک موتورسیکلت شیک، کارآمد و بی عیب و نقص است که حداقل از نظر موتورسیکلت های لوکس بزرگ تقریباً غیر قابل سرزنش است.

بررسی موتورسیکلت BMW K1600 GT

وضعیت نشستن خود را بررسی کنید

BMW K 1600 GT یک موتورسیکلت کلاسیک اروپایی توریستی است، در حالی که مدل GTL موقعیت صندلی راحت تری با ردیف بالایی استاندارد و پشتی خلبان دارد. هر دو خیلی راحت هستند. اگرچه به طور طبیعی بزرگ و در ابتدا کمی ترسناک است، صندلی GT به طرز شگفت انگیزی کم و باریک است و موقعیت صندلی عمودی راننده را به راحتی کنترل می کند. فرمان آسان به دست می‌آید، تمام کنترل‌ها و نمایشگرها به راحتی مدیریت می‌شوند و صفحه نمایش بزرگ و قابل تنظیم الکترونیکی همه عناصر را کنترل می‌کند. راحتی مسافران بهتر از این نمی شود.

بررسی موتورسیکلت BMW K1600 GT

عملکرد فنی و ترمز را بررسی کنید

در حالی که هر دو نسخه K 1600 همیشه سریع بوده اند، نسخه به روز شده 2022 حتی سریعتر است. این دوچرخه که در ابتدا در سال 2011 با قدرت 160 اسب بخار از موتور شش سیلندر سوپرشارژ خود به بازار عرضه شد، با تغییرات یورو 4 در سال 2017 و تغییرات بیشتر برای مطابقت با استانداردهای یورو 5 در سال 2022 به روز شد. اگرچه قدرت هنوز 160 اسب بخار است، اما اکنون در 1000 دور در دقیقه موجود است. پیش از این، در 6750 دور در دقیقه، حداکثر گشتاور از 175 نیوتن متر به 180 نیوتن متر افزایش یافته است. این قدرت، همراه با نرمی V6، تجربه سواری فوق العاده سریع و شبیه به “فرش پرنده” را ایجاد می کند که هیچ موتور دیگری در این کلاس نمی تواند برای مسافت های طولانی با سرعت ثابت و همچنین برای عبور از پیچ های گسترده انجام دهد. با توجه به اندازه اش بسیار سریعتر از آن چیزی است که نشان می دهد. البته، ترمزها باید بسیار قوی باشند تا این اندازه را ایمن متوقف کنند و خوشبختانه اینطور هستند.

بررسی موتورسیکلت BMW K1600 GT

بررسی و برخورد با رهبری

دوچرخه های تور، به ویژه دوچرخه های بزرگ و کامل، هرگز چنین هندلینگ عالی نداشته اند. اگر مزیت اصلی K 1600 GT عملکرد خیره کننده موتور شش سیلندر آن باشد، هندلینگ آن در رده دوم قرار دارد که حتی فیزیک را نیز گیج می کند. بله، این یک دوچرخه اسپرت نیست، اما K 1600 GT می تواند چرخش های شگفت انگیزی را به روشی فیزیک به چالش بکشد و این نسخه جدید بهتر از همیشه است. اضافه شدن سیستم تعلیق الکترونیکی جدید “Dynamic ESA” که BMW آن را نسل جدید می نامد، سواری نرم و در عین حال قابل کنترلی را فراهم می کند و هندلینگ کلی این موتورسیکلت باورنکردنی است. بله، هنوز هم یک موتورسیکلت بزرگ و سنگین است که احترام می‌طلبد، اما به لطف قاب آلومینیومی سبک وزن و سیستم تعلیق باکیفیت، K 1600 GT را می‌توان به شیوه‌ای اسپرت‌تر از آنچه که ظاهرش نشان می‌دهد، سوار کرد.

دوام فنی و قابلیت اطمینان

اعتماد به نفس BMW از اکثر برندها بالاتر است و K 1600 GT اکنون یک مدل اثبات شده است که چندین بار اصلاح شده و تمام مشکلات آن برطرف شده است. بنابراین، اگرچه مشکلات اولیه مانند مشکلات گیربکس و دیسک ترمز وجود داشت، اما اکنون این مشکلات به طور عمده متعلق به گذشته است. به طور کلی، این موتورسیکلت پرچمدار دارای بدنه ای محکم، خوش ساخت و بادوام است. اگر نمونه استفاده شده به خوبی نگهداری شود و ظاهری تمیز داشته باشد، جای نگرانی نیست.

انواع تجهیزات و امکانات

اکثر موتورسیکلت ها با تجهیزات لوکس تر از BMW های لوکس عرضه نمی شوند. تجهیزات شامل قفل مرکزی چمدان، نمایشگر الکترونیکی، حالت‌های مختلف رانندگی، اتصال بلوتوث برای تلفن و فرمان، پانل ابزار بزرگ 10.15 اینچی TFT، دنده عقب، تعویض سریع دنده، صندلی قابل تنظیم و گزینه‌هایی مانند صندلی‌ها و دسته‌های گرم شونده جدیدترین سیستم تعلیق پویا ESA موجود است. و چراغ های جلو تطبیقی ​​LED و خیلی بیشتر.

خلاصه

از زمان معرفی خود در سال 2011، K 1600 بزرگترین، پیشرفته ترین، قدرتمندترین و راحت ترین موتور سیکلت توریستی موجود در تمام نسخه های خود بوده است. به روز رسانی های قبلی در سال های 2017 و 2022 نشان می دهد که این موتورسیکلت با وجود معرفی GL1800 Gold Wing جدید از هوندا، همچنان از زمان خود جلوتر است. بله، شما می توانید بحث کنید که آیا واقعاً به یک موتور سیکلت تورینگ شش سیلندر نیاز دارید، به خصوص وقتی که BMW موتور دو سیلندر عالی R 1250R T را نیز ارائه می دهد. اما باید بدانید که Touring هرگز اینقدر جالب یا چشمگیر نبوده است.

منبع: https://akharinkhodro.ir/motorcycle-news/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%DA%A9%D9%84%D8%AA-%D8%A8-%D8%A7%D9%85-%D9%88-k1600-gt/