بررسی مدل موتور سیکلت BMW CE 04 2021 و بعد از آن

بررسی موتورسیکلت BMW CE 04مدل ۲۰۲۱ به بعد

تاریخ انتشار 23 شهریور 1403 ساعت 10:00


بررسی مدل موتور سیکلت BMW CE 04 2021 و بعد از آن

جدیدترین اسکوتر ماکسی برقی BMW جسور، سریع، شیک و کارآمد است، اما برچسب قیمت بالایی دارد و بیشتر به ظاهر ظاهر می شود تا عملکرد فنی.

بی ام و در توسعه اسکوترهای الکتریکی تهاجمی تر از بسیاری از رقبا بوده است. مدل C Evolution در سال 2014 پیشتاز شد، CE 02 معادل 125 سی سی در سال 2024 دنبال شد و قبل از آن اسکوتر ماکسی CE 04 مطابق با مجوز A2 معرفی شد. در بین این مدل ها، CE 04 بهترین است و به دلیل عملکرد پر انرژی، طراحی زیبا و تجهیزات مجلل، یکی از بهترین دوچرخه های برقی امروزی به حساب می آید. اما تمام این ویژگی ها قیمت آن را به 16000 دلار نزدیک می کند، در حالی که طراحی جسورانه آن باعث می شود آنطور که انتظار می رود کاربردی و راحت نباشد.

بررسی مدل موتور سیکلت BMW CE 04 2021 و بعد از آن

بررسی طراحی

شکی نیست که CE 04 موتورسیکلتی با طراحی جسورانه و باکیفیت است. هنگام حرکت در خیابان های شلوغ، به اندازه یک سفینه فضایی توجه را به خود جلب می کند. همچنین استفاده از آن آسان، نسبتا کارآمد و با توجه به برند BMW، کیفیت بالا و جزئیات لوکس است. اما آنها بیشتر به عنوان یک بیانیه شرکتی طراحی شده اند تا یک مصلحت عملی، و به دلیل قیمت بالایی که دارند، احتمالا فقط پذیرندگان اولیه فناوری جدید، به ویژه مدگرایان را به خود جذب خواهند کرد.

بررسی مدل موتور سیکلت BMW CE 04 2021 و بعد از آن

راحتی، محافظت در برابر آب و هوا و استقامت همگی کمتر از میانگین انتظارات یک اسکوتر ماکسی است.
اگر با سرعت بالا رانده شود، برد آن ممکن است به کمتر از 80 کیلومتر کاهش یابد و قیمت بالا و ارزش پایین مورد انتظار آن با ویژگی های معمول اسکوترهای شهری ناسازگار است. اما شکی نیست که این یک موتور سیکلت الکتریکی شگفت انگیز است.

موقعیت رانندگی را بررسی کنید

در اینجا ما موقعیت سواری آشنای دوچرخه‌های ماکسی سبک «ورودی» را داریم، به این معنی که استفاده از CE 04 مانند هر اسکوتر ماکسی دیگر آسان است، با یک محدودیت و دو مشکل. وضعیت سواری “عمود نشستن” مشابه وضعیت سایر اسکوترها است که احساس راحتی و راحتی می کند. اما نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که به دلیل وجود باتری این دستگاه حدود 30 درصد از معادل بنزین خود سنگین تر است.
به طور طبیعی، این وزن اضافی کم حمل می شود و در نتیجه مرکز ثقل پایین تری ایجاد می شود. علاوه بر این، زین صاف، نازک و تخته مانند است که ممکن است پس از 40 دقیقه نشستن باعث بی حسی در پاها شود. این باعث می‌شود رانندگی در مسافت‌های طولانی با سرعت بالا، مانند جاده‌های دو طرفه، خسته‌کننده‌تر از آنچه در غیر این صورت بود، شود.

بررسی قابلیت اجرا

CE 04 ممکن است به اندازه بسیاری از اسکوترهای بزرگتر که کمتر از نصف قیمت دارند، کاربردی نباشد، اما این بدان معنا نیست که غیر عملی است. رانندگی بسیار ساده است. فقط آن را روشن کنید، دریچه گاز را بچرخانید و بروید. استفاده از چهار حالت رانندگی آسان، شهودی و کارآمد است، داشبورد بزرگ و کنترل‌های فانتزی خوش‌آمدگویی هستند، و فضای کافی در زیر صندلی برای قرار دادن یک کلاه ایمنی تمام صورت وجود دارد، حتی اگر کمتر از رقبای موتور احتراقی سنتی باشد. این چیزی است که شما باید به آن بسنده کنید.
اندازه، طول و وزن CE 04 به‌رغم وجود دنده معکوس، آن را نسبت به بسیاری از رقبای معمولی کمتر قابل کنترل می‌کند. فقدان سگک های مقاوم در برابر آب و هوا و هر گونه ظرفیت حمل قابل توجهی بسیار آزاردهنده است، و اگرچه ممکن است، ما به شما توصیه نمی کنیم که شخص دیگری را سوار کنید. چون صندلی خیلی کوچک است.

بررسی مدل موتور سیکلت BMW CE 04 2021 و بعد از آن

عملکرد فنی و ترمز را بررسی کنید

موتورسیکلت BMW CE 04 از یک موتور سنکرون آهنربای دائمی خنک‌شونده مایع و یک باتری 8.9 کیلووات ساعتی برگرفته از باتری مورد استفاده در BMW iX بزرگ تمام چرخ متحرک استفاده می‌کند. به عبارت ساده تر، این به معنای حداکثر قدرت 42 اسب بخار (در حالت Dynamic) و گشتاور 62 نیوتن متر است. همچنین چهار حالت عملکرد – Eco، Rain، Road و Dynamic – و عملکرد بازیابی انرژی ترمز/کاهش سرعت برای کمک به افزایش شارژ باتری وجود دارد.

این ترکیب فنی به معنای شتاب چشمگیر است، بی ام و ادعا می کند که صفر تا 50 کیلومتر در ساعت را در 2.6 ثانیه طی می کند و حداکثر سرعت آن به 120 کیلومتر در ساعت محدود شده است. ما این ادعا را تایید می کنیم و هرگز نیازی به قدرت بیشتر برای شتاب گیری در حالت Dynamic احساس نخواهید کرد. چیزی که نقص داشت برد دستگاه بود. اگر موتور الکتریکی به طور تهاجمی رانده شود، حتی با ادعای بی‌ام‌و که در استفاده معمولی حدود 130 کیلومتر پیموده است، به راحتی می‌توان نشانگر برد مورد انتظار را به زیر 80 کیلومتر کاهش داد.
BMW همچنین ادعا می کند که می توان آن را در 4 ساعت و 20 دقیقه با استفاده از پریز برق خانگی یا 1 ساعت و 40 دقیقه با استفاده از شارژر سریع قابل حمل به طور کامل شارژ کرد. ترمز بسیار قوی است، اما یک نکته مهم وجود دارد. در حالی که شتاب می تواند چشمگیر باشد، تجربه کلی عملکرد بی روح، خاموش و غیر هیجان انگیز است.

سواری و هندلینگ

با توجه به اینکه CE 04 یک موتورسیکلت کوچک دو چرخ است – و یک دوچرخه بلند و سنگین – این چیز بدی نیست. قطعات دوچرخه اکثرا با کیفیت هستند. شاخک های غیر قابل تنظیم Showa 35 میلی متری در جلو و یک تک شوک قابل تنظیم در عقب وجود دارد، و اگرچه سواری به دلیل وزن موتور کمی سفت به نظر می رسد، همه چیز قابل کنترل و قابل پیش بینی است.
طول اسکوتر به این معنی است که ثبات هرگز مشکل ساز نخواهد بود و چرخ های 15 اینچی کمی بزرگتر از حد متوسط ​​به پیچیدن های قابل پیش بینی کمک می کنند. در مورد یک اسکوتر، عملکرد بهتر و سرگرم کننده تر از بسیاری از رقبای خود دارد. اما با این قیمت، قابل انتظار است.

اعتبار

یکی دیگر از مواردی که با توجه به جدید بودن CE 04 و سیستم درایو آن به سختی قابل تشخیص است، دوام و قابلیت اطمینان آن است. با این حال، سیستم باتری از مدلی گرفته شده است که قبلاً کارایی خود را در خودروهای برقی BMW ثابت کرده است و عملکرد فنی آن به تلاش زیادی نیاز ندارد و در مجموع قطعات متحرک کمی وجود دارد، BMW دارای رکورد برجسته ای از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان است. و این برند آلمانی اکنون سابقه طولانی تری در ساخت اسکوترهای برقی نسبت به سایر رقبای اصلی خود دارد. بنابراین، احتمالاً دلیل زیادی برای نگرانی نداریم.

تجهیزات

موتور سیکلت CE 04 به عنوان یک ماشین لوکس و باکیفیت طراحی شده است و مشخصات (و قیمت) آن نشان دهنده همین موضوع است. بنابراین، مهم ترین ویژگی، خوشه بزرگ 10.25 اینچی TFT است که از BMW R1250RT Tourer گرفته شده است، با سوئیچ های چرخشی معمولی BMW. دسته های گرمکن، ABS در پیچ ها، اتصال کامل بلوتوث، سه حالت رانندگی، دنده عقب، استارت بدون کلید، محفظه بار در زیر صندلی که از کناره ها قابل دسترسی است و موارد دیگر گزینه ای با قیمت 1100 دلار که شامل چراغ های جلوی تطبیقی ​​نیز می شود.

خلاصه

اگر انگیزه شما برای خرید یک اسکوتر برقی دلایل اقتصادی، زیست محیطی و عملی است، گزینه های بسیار مفیدتری نسبت به CE 04 وجود دارد، حتی اگر نتوانید با عملکرد فنی آن مطابقت داشته باشید. اما اگر به دنبال دستگاهی مجلل و پیچیده هستید که هر جا که می روید سر و صدا را به خود جلب کند و بحث شهر باشد، هیچ اسکوتر برقی دیگری مانند آن وجود ندارد. بنابراین، اگر می‌خواهید به سرعت از اتومبیل‌ها و تاکسی‌ها پیشی بگیرید و در عین حال ظاهری مجلل و لوکس داشته باشید، CE 04 دستگاهی است که باید داشته باشید. البته اگر مایل به پرداخت هزینه باشید.

منبع: https://akharinkhodro.ir/motorcycle-news/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B3%DB%8C%DA%A9%D9%84%D8%AA-bmw-ce-04%D9%85%D8%AF%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%B9%D8%AF/