تاریخ انتشار 10 مرداد 1403 ساعت 18:00
J.D. Power نتایج نظرسنجی APEAL را برای سال 2024 منتشر کرد. نکته جالب این است که در این مدت برند Rivin به عنوان یکی از تازه واردان به بازار بسیار خوب درخشید و در صدر قرار گرفت. این بدان معناست که ریون در بین تمامی برندهای خودرویی بیشترین مشتری را دارد.
JD Power APEAL Research چیست؟
بر اساس آخرین گزارش خودرو، در تحقیقات APEAL، JD Power نظرات و تجربیات صاحبان مدلهای با مسافت پیموده شده صفر را در سه ماهه اول پس از خرید مورد بررسی قرار داده است. این تحقیق 37 مولفه مختلف را مورد بررسی قرار می دهد – از سطح راحتی راننده در صندلی گرفته تا مواردی مانند احساس منتقل شده در هنگام شتاب گیری و عملکرد سیستم های مختلف – و سطح کلی رضایت مالکان از خودرو را اندازه گیری می کند.
به گفته جی دی پاور، خودروسازان سنتی بیشتر نظرات مشتریان را در نظر می گیرند و خودروهای جدیدی تولید می کنند که بیشتر با سلیقه آنها مطابقت دارد. بنابراین مدل های جدید از نظر فاکتورهایی مانند فضای کابین، کیفیت متریال به کار رفته و سهولت استفاده از امکانات و امکانات مختلف بهبود یافته اند.
رضایت بیشتر مشتریان از خودروهای لوکس
نگاهی به امتیازات به دست آمده نشان می دهد که مشتریان خودروهای لوکس از آنها رضایت بیشتری دارند. اگر بخواهیم به جزئیات بیشتری بپردازیم، می گوییم که میانگین امتیاز برای برندهای لوکس برابر با 870 است، در حالی که میانگین امتیاز برای برندهای غیر. برندهای لوکس به 837 می رسند.
در بین برندهای لوکس، ریوین با امتیاز 900 و درصد از همه نام های بزرگ برتری دارد. پس از این برند جدید، پورشه با امتیاز 891 و جگوار با 886 امتیاز رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند. برندهای دیگری مانند لندرور، بیامو، مرسدس بنز، لینکلن و جنسیس به ترتیب در دستههای زیر قرار دارند. همه این برندها امتیازی بالاتر از میانگین عدد 870 را کسب کردند. جالب اینجاست که برند لکسوس با امتیاز 866 در نیمه انتهایی جدول رده بندی قرار گرفته است. آئودی با 847 امتیاز در انتهای جدول قرار دارد. طبیعتاً در صورت احتساب Polestar باید گفت که رتبه آخر به این برند با امتیاز 839 می رسد.
کاهش رضایت مشتریان آمریکایی از خودروهای ژاپنی؟
در بین برندهای رایج، مینی، رم و کیا به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. هیوندای، جی ام سی، فولکس واگن، بیوک و شورلت نیز جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند. میانگین امتیاز این نوع برندها 838 است.در جدول برندهای معمولی، میتسوبیشی در انتهای جدول قرار دارد. تویوتا از پایان با 831 امتیاز در رده چهارم قرار دارد! نکته عجیب این است که تمام برندهای ژاپنی امتیاز کمتری از میانگین کسب کردند و به همین دلیل است که همه آنها در نیمه پایین جدول قرار می گیرند.
BMW سری 7 بهترین خودرو از نظر رضایت مشتری
از بین تمامی مدل های موجود در بازار آمریکا، بی ام و سری 7 بیشترین رضایت مشتری را دارد. مدلهای دیگری مانند سری 2، iX و X4 بیشترین امتیاز را در بخش خود کسب کردهاند و در صدر قرار دارند. با وجود این، کیا بیشترین برد را در بین تمام خودروسازان به دست آورد. این شرکت با مدل های کارناوال، فورته، EV6، EV9 و K5 توانست بیشترین امتیاز رضایت را در کلاس خود کسب کند. هیوندای سانتافه در سگمنت SUV های سایز متوسط و جنسیس GV60 در سگمنت SUV های کوچک لوکس بیش از همه رقبا نظر مثبت صاحبان خود را به خود جلب کرده اند.
ناگفته نماند که این جلسه پژوهش APEAL بیست و نهمین جلسه ای است که برگزار می شود.
منبع: https://akharinkhodro.ir/car-news/foreign-car/%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87-%D9%88-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%9B-%D8%B1%DB%8C%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%B1/