انواع موتور دیزل پرکینز و مزایای استفاده از آنها آنلاین کالاسان بازار محصولات و خدمات صنعت برق | centraldiesel

ازنظر شرایط بهره‌برداری نیز در مجموعه شرایط بارگذاری توان کم ناپیوسته قرار می‌گیرند. توان خروجی موتور دیزل دریایی نیز غالباً بارزترین شاخص، هم از نظـر طراح و هم از نظر مشتری، است. به هر حال موتور با هر ویژگی مثبت باید توان مورد نیاز کاربرد را تأمین نماید.

طراحی مدرن و به‌روز موتورهای دیزلی به‌خصوص موتورهای دو زمانه، علاوه بر کاهش وزن موتور در کاهش صدای آن نیز نقش دارند. در این مرحله درحالی‌که هوای داخل سیلندر متراکم است، مقداری سوخت دیزل پاشیده می‌شود که منجر به انفجار می‌شود. بعد از اینکه انفجار صورت گرفت، موج ناشی از انفجار، پیستون را به پایین پرتاب می‌کند، بدین ترتیب با پرتاب شدن پیستون به سمت پایین، میل‌لنگ که به انتهای آن متصل است، می‌چرخد و این فرایند ادامه پیدا می‌کند.

موتور دیزلی

همانطور که پیستون از این موقعیت دور می شود، تزریق سوخت ادامه می یابد و فرآیند احتراق به عنوان یک فرآیند با فشار تقریباً ثابت ظاهر می شود. از آنجایی که کل فرآیند احتراق با تزریق سوخت کنترل می شود، تزریق باید در موقعیت صحیح پیستون (یعنی زاویه میل لنگ) شروع شود. در این سیستم، قطعات موتور تحت حالت فشار روغن کاری میشوند تا موتور عملکرد روان تری داشته باشد.

  • در نتیجه نیازی نیست برای انجام امور نسبت به خرید موتور تک با توانی بیش از حد نیاز اقدام نمایید.
  • بر همین اساس این موتورها برای شناورهایی کـه در شـرایط کـارکرد سنگین قرار داشته و نیاز به توان زیادی دارند، مناسب می‌باشند.
  • دیزل در اغلب بخش های صنعتی به طور گسترده ای استفاده می شود، زیرا قدرت بیشتری را برای هر واحد سوخت فراهم می کند و نوسانات پایین آن باعث می شود که آن را به خطر بیفتد.
دمای مجله خبری دیزل مرکزی معمولاً بیش از 526 درجه سانتی‌گراد است؛ اما در هنگام روشن شدن موتور، از آنجایی که دمای هوا در سیلندرها توسط نسبت تراکم موتور و دمای فعلی تعیین می‌شود، گاهی متدهای گرم کردن سیلندر هم به کار گرفته می‌شود. اگر به دنیای خودروها علاقه‌مند هستید، احتمالاً آشنایی با جزییات موتور خودرو هم برایتان جالب و آموزنده است. موتورها انواع متفاوتی دارند؛ اما موتورهای دیزلی که معمولاً در ماشین‌آلات بزرگ و سنگین استفاده می‌شوند، بسیار جلب توجه می‌کنند. نه فقط به این دلیل که دود و صدای زیادی تولید می‌کنند، بلکه به دلیل توان زیادی که دارند تا یک دستگاه بسیار سنگین را به جلو حرکت دهند. علاوه بر این، موتورهای دیزلی برای کنترل قدرت به تزریق مخلوط ورودی متکی نیستند. به این ترتیب، راندمان دور آرام موتور تک دیزل بسیار برتر از موتور بنزینی بوده و کاهش راندمان قدرت موتور کمتری دارد.

کاربرد در صنایع[ویرایش]

پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز می‌کند. در همین حال سوپاپ تخلیه نیز بازمی‌گردد و گازهای حاصل از احتراق بوسیله هوای تازه از سیلندر خارج می‌گردند. موتور دیزل نوعی از موتورهای درون‌سوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود. تفاوت اصلی موتورهای دیزل با دیگر موتورها، استفاده از احتراق در اثر تراکم آن است. در این پیشرانه ها عمل احتراق صورت نمیگیرد بلکه در اثر تراکم بسیار بالا مخلوط سوخت و هوا بدون جرقه زدن متراکم می شوند.

http://digitalmags.ir