انواع موتور دیزل راد دیزل وارد کننده و تامین کننده انواع دیزل ژنراتور و موتور برق | centraldiesel

در واقع او موفق به ساخت موتوری شد که امروزه به نام او یعنی دیزل معروف است. البته او، خود نقشی در این نام‌گذاری نداشت بلکه شاگردان و دوستدارانش این نام را به احترام وی روی چنین موتورهایی گذاشتند. هرچند نمونه‌های امروزی با آنچه رودولف دیزل طراحی کرد خیلی متفاوت است، اما سیکل کاری این موتورها بر اساس یک چیز است که در واقع مخترع آن رودولف بوده است.

این قطعه یا جزء در موتورهای دیزلی، از نشت مایعات به سرسیلندر جلوگیری می کند. چرا که در صورت خیس شدن سر سیلندرها عمل احتراق با توجه به فراهم نشدن سوخت و هوای مناسب برای راه اندازی به درستی انجام نخواهد شد. همچنین این قطعه با توجه به سیستم خنک کاری از یک طرف و همچنین گرمای ناشی از احتراق از طرف دیگر مستعد تاب برداشتن می باشد. موتور بنزینی مخلوطی از گاز و هوا را می گیرد، فشرده می کند و با جرقه ای ترکیب حاصل را مشتعل می کند ولی موتور دیزلی هوا را می گیرد، آن را فشرده کرده و سپس سوخت به هوای فشرده تزریق می شود.

  • شاید کمی گیج کننده باشد اما بهتر است در ذهن خود تحلیل کرده و سیستم را باز سازی کنید ( شاید تکنولوژی جدیدی خلق شد ) .
  • این موتورهای غول آسا، دارای توان خروجی kW ، دور حدود 60 تا 100 rpm ، و ارتفاع تا 15 متر هستند.
  • بعد از آن صاحبان کشتی با توجه به انجام آزمایشات دریا و اطلاعات داده شده توسط سازندگان، حد بـالای سـطح قدرت موتورهای در حال کار را، بین 85 تا 100 درصد سرعت خروجی تعیین می‌کنند.

سامانه روغن کاری سامانه روغن کاری باعث می‌شود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک می‌شود. سامانه روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن می‌باشد. سامانه سوخت رسانی سامانه سوخت شامل پمپ تزریق سوخت، پمپ بالابر، انژکتورها و تمام لوله‌های سوخت است. همچنین در این سامانه امکان وجود فیلتر سوخت و جداکننده آب از سوخت وجود دارد که مانع از آسیب رساندن سوخت بی کیفیت به موتور دیزل می‌شود. هوا و سوخت توسط پیستون به داخل محفظه احتراق مکیده شده و باعث روشن شدن موتور می شود. مخترع موتور دیزل رودولف دیزل است که اولین موتور دیزلی را در سال 1893 میلادی ساخته و به نام او نیز ثبت شده است.

پمپ صنعتی

اما توجه به برخی محدودیت ها و معایب نیز می تواند در انتخاب بهتر، مؤثر باشد. از جمله مهمترین محدودیت ها، تولید صدا و آلودگی صوتی در کنار آلودگی زیست محیطی است. بدون شک، مهمترین خصوصیت موتور تک گازوئیلی قدرت و توان بالای آن است. در واقع توان این نوع موتور تک ها بیشتر از سایر انواع موتور تک نظیر موتور تک بنزینی و گازسوز است.

موتور دیزلی کدام کمپانی بهتر است ؟ ( بی ام دبلیو و یا بنز )

در مجله خبری دیزل مرکزیهای دیزلی سوخت به داخل محفظه احتراق تزریق می‌شود و با دمای بالا در این محفظه دچار اشتعال می‌شود. روند طبقه‌بندی و ملاحظات مربوط به آن طبقه‌بندی موتورهای دیزل از جنبه‌های مختلف قابل بررسی و تحلیل می‌باشد. از نقطه‌نظر تجاری، کشتی‌ها، معمولاً بر اساس نوع بارشان و اغلب، نحوه بارگیری و یا تخلیه بار به رده‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. اما آنچه که در این میان مطرح است، ارزیابی موتورهای دریایی بر اساس شاخصهای عملکردی مانند توان خروجی و فشار متوسط مؤثر می‌باشد.

http://digitalmags.ir