انواع موتور دیزل راد دیزل وارد کننده و تامین کننده انواع دیزل ژنراتور و موتور برق | centraldiesel

ماشین آلات مورد استفاده کشاورزی، تراکتورها، پمپ‌های آبیاری، ماشین‌های خرمن­کوب و دیگر تجهیزات، اغلب دارای موتور دیزلی هستند. ساخت‌وساز، یک بخش دیگر است که به‌شدت بر توان سوخت دیزل متکی است. همه ماشین های بتن ریزی، ماشین آلات حفاری، غلتک‌ها، ترنچرها و با موتور دیزل کار می­کنند. در موتورهای چهارزمانه سوپاپ‌ها بالای پیستون قرار دارند، درحالی‌که در موتور دو زمانه، سوپاپ هوا روی بدنه سیلندر و پایین‌تر از سوپاپ تخلیه قرار دارد و باز و بسته‌شدن سوپاپ هوا، توسط خود پیستون انجام می‌شود. برای همین وقتی پیستون در نقطه مرگ پایین قرار دارد، مانعی جلوی سوپاپ هوا نیست، (در این حالت سوپاپ تخلیه بسته است) بنابراین هوا به‌اندازه کافی وارد سیلندر شده و پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند.

معایب موتور تک گازوئیلی

در این مرحله حرارت گازهای مشتعل شده به ۲۰۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و فشار داخل سیلندر تا حدود ۸۰ اتمسفر افزایش می‌یابد. پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود ۳/۲ از زمان قدرت ادامه پیدا می‌کند. پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین‌ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می‌کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته‌است و سوپاپ هوا باز است. با پایین آمدن پیستون یک خلأ نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد. در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می‌گردد.

پاسخ به “معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل”

بر اساس سیلندر این موتور ها به چهار، شش، هشت و دوازده موتور سیلندری تقسیم می شوند. لازم به ذکر است که موتور های تک سیلندری نیز وجود دارند اما چون توان آن ها پایین تر و کم تر است برای ساختار های ساده و کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرند. موتورهای دیزلی به گونه‌ای مقاومت بسیار زیادی دارند و عمر طولانی‌تری نسبت به موتورهای بنزینی دارند. موتورهای بنزینی جز موتورهای احتراق داخلی هستند و دارای جرقه اشتعالی هستند که با سوخت‌های فرار مانند بنزین کار می‌کنند.

  • با این حال، راهکارهایی برای کم کردن صدای این گونه از موتورها در نظر گرفته شده است، مثلاً برای کاهش صدای ناهنجار، این موتورها را درونِ یک باکس عایق صدا یا در یک اتاقک جداگانه قرار می‌دهند.
  • موتورهای بنزینی برای کارهای سبک‌تر گزینه بسیار خوبی هستند؛ بنابراین در خودروهای سواری بیشتر از موتورهای بنزینی به جای موتورهای دیزلی استفاده می‌شود.
  • انواع موتور دیزل بر اساس نام یا برند، توان و تعداد سیلندر وجود دارند که می توان از آن برای مصارف خانگی مانند ویلا یا صنعتی مانند شرکت استفاده نمود.
  • برای این که بتوانیم صدای موتور را کاهش دهیم، از صدا خفه کن استفاده می شود.
  • اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر می‌شود و سپس بوسیله پیستون فشرده می‌گردد.
  • هم عملیات روی زمین و هم زیر زمین، به تجهیزات دیزلی برای استخراج مواد و بار کردن آنها به کامیون‌ها وابسته است.

هنگامی که پیستون با قدرت به بالا کشیده شده و به انتها می‌رسد، شیر ورودی بسته شده و سرعت چرخش چرخ‌ها بیشتر می‌شود و هوا را در 21% از حجم اصلی آن پخش می کند. موتورهای بنزینی عموماً دارای سرعت خیلی بیشتری نسبت به موتورهای دیزلی هستند. در واقع می‌توان گفت موتورهای دیزلی بیشتر برای کارهای سنگین، آهسته و قدرتی مناسب هستند؛ بنابراین از موتورهای دیزلی در کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، بلدوزرها، تراکتورها و به طور کلی ماشین‌های سنگین استفاده می‌شود.

http://digitalmags.irمجله خبری دیزل مرکزیهای دیزلی شمع ندارند و گرمای هوای فشرده، سوخت را خود به خود مشتعل می کند. بیشتر صاحب‌خانه ها برق تک فاز را ترجیح می‌دهند، در حالی‌که در کاربردهای تجاری و صنعتی اغلب برق سه فاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ژنراتورهای دیزل به خاطر بهره مندی از طول عمر بالا و هزینه عملکرد پایین، مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتورهای دیزل مدرن کم سر و صداتر هستند و تعمیر و نگهداری کمتری را نسبت به واحدهای گازی با اندازه مشابه (با گاز طبیعی یا پروپان) دارند.