انواع موتورهای دیزلی صنعتی و کاربرد آن فیام موتور | centraldiesel

این موتور بر اساس اندازه شناور و مقدار قدرتی که برای حرکت شناور نیاز است، انتخاب می‌شود. همچنین مـی‌توان از یک یا چندین موتور دیزل به صورت موازی، برای راه‌اندازی شناورهای دریایی استفاده نمود. در عین حال با توجه به نیاز روزافـزون بـازار همواره شاهد سیر صعودی برخی شاخصهای مرتبط با توان موتور در این عرصه بوده‌ایم.

امور صنعتی با موتور تک دیزلی

موتور دیزلی مقاوم‌ است و طول عمر بالایی دارد، از سوی دیگر، هزینه‌های نگهداری از این موتور نیز پایین می‌باشد. تعمیر انواع موتور پرکینز با بهترین قیمت و خدمات سرویس و تامین قطعات در دیزل پارسیا انجام می‌شود. این موتورها در خودروها، کامیون‌های سبک و برخی کاربردهای کشاورزی و ساختمانی و به عنوان ژنراتورهای برق ثابت کوچک بوده و به‌ عنوان درایوهای مکانیکی استفاده می‌شوند. سایر روش‌های راه‌اندازی شامل تجهیزات کمکی و پذیرش انفجار هوای فشرده به یک موتور فعال با هوا است که برای چرخاندن چرخ لنگر موتور بزرگ طراحی شده است. دمای هوا معمولاً بیش از 526 درجه سانتیگراد (979 درجه فارنهایت) است.

  • به طور معمول، بانک های سیلندر در چند ضلعی از دو استفاده می شود، هرچند که تعداد هر سیلندر می تواند تا زمانی که بار بر روی میل لنگ متعادل باشد، برای جلوگیری از لرزش بیش از حد استفاده شود.
  • مجموعه «آبیاران پویان آذر» یکی از بزرگترین تامین کنندگان عمده تجهیزات صنعتی در داخل کشور است که عرضه با کیفیت‌ترین محصولات از معتبرترین برندهای شناخته شده بین‌المللی را در طول 50 سال فعالیت تجاری خود برعهده داشته است.
  • در صورتی که موتور دیزل (در هر سرعت موتور )، توسط یک سیستم غیر متمرکز که فقط توسط شیر ورودی باز و بسته می‌شود، کار می‌کند.
  • جالب است بدانید موتور دیزلی در تانک‌ها هم استفاده می‌شوند و به دلیل قدرت بسیار زیاد می‌توانند تانک‌هایی با وزن بیش از ۴۰ تن را با سرعتی در حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت جابجا کنند.

هزینه سوخت دیزل در مقایسه با بنزین ، منجر به علاقه قابل ملاحظه به هواپیماهای عمومی کوچک دیزلی شده است و از همین رو، چند تولید کننده به تازگی شروع به فروش موتورهای دیزل نموده‌اند. نکته مهم درباره استفاده از موتورهای دیزلی این است که حتماً باید از روغن استاندارد برای آن استفاده کرد. در موتور برق دیزلی، انرژی الکتریکی از تبدیل یک سوختِ شیمیایی، عمدتاً گازوئيل، تولید می‌شود. برای این کار، گازوئیل و هوا در تراکم بالایِ سیلندر قرار می‌گیرند تا حدی که بدون نیاز به جرقه زدن، اشتعالِ سوخت صورت می‌گیرد و چرخه‌ی تبدیل انرژی آغاز می‌شود. مهم‌ترین تفاوت موتور دیزلی با موتورهای دیگر در همین نوع سوخت و شیوه‌ی احتراق داخلی است. موتور دیزل و آلترناتور اجزای اصلی تشکیل‌دهنده‌ی یک دستگاه دیزل ژنراتور هستند که طی انجام عملیات کوپلینگ، با یکدیگر مونتاژ می‌شوند.

موتور دیزل چیست

بله حالا می توانیم بگوییم موتور های دیزل در صنعت هوابرد کاربرد بسزایی دارد اما نه در زمینه هواپیمایی . از برندهای خارجی موتور دیزل می‌توان به بنز، بی ام دبیلیو، آئودی و فورد و از برندهای مطرح تولید داخلی ایران می‌توان به پرکینز، موتور سازان تبریز و بنز ایدم اشاره کرد. موتورهای چهار، شش، هشت و دوازده سیلندر برای توان‌های بیش‌تر و مصارف صنعتی استفاده می‌شوند و ساختارهای بزرگ‌تر و پیچده‌تری دارند. موتورهای یک، دو و سه سیلندر برای توان‌های پایین‌تر استفاده می‌شوند و ساختار ساده‌تر و ابعاد کوچک‎‌تری دارند.

مزایا و ویژگی های موتور دیزلی

خود را به عنوان یک مجله خبری دیزل مرکزی پیشرو در صنعت دیزل ژنراتور مطرح کرده وبعنوان یک توزیع کننده متخصص و فعال این کارخانجات در پروژهای مختلف همکاری مطلوب و شایسته ای داشته است . در این مقاله قصد داریم شما را با موتور دیزلی آشنا کنیم و تاریخچه این دستاورد مهم بشری را بازگو کنیم. در بیشتر موارد، سیستم‌ این مدل از نوع تزریق مستقیم بوده و دارای توربوشارژ و ‌خنک کن انتهایی هستند. هنگامی که قابلیت اطمینان و پایداری بسیار مهم است، ممکن است با سرعت 500 دور در دقیقه کار کنند. موتورهای با سوراخ های بیشتر از 600 میلی متر تقریباً منحصر به سیستم های چرخه دو زمانه می شوند. این سیستم همچنین برای خنک کردن موتور نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا دمای بالاتر موجب افت کیفیت روغن موتور خواهد شد و سیستم خنک کننده موتور نیز با کنترل دمای روغن، از افت کیفیت روغن مورد استفاده موتور جلوگیری می کند.

http://digitalmags.ir