تاریخ انتشار 29 مرداد 1403 ساعت 18:00
صنعت خودروسازی هند با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است. با وجود پیشرفت های قابل توجه، خودروهای تولید شده در این کشور همچنان از نظر ایمنی با بهترین مدل های بین المللی فاصله دارند و نمی توانند در تست های تصادف عملکرد خوبی داشته باشند. مدل های ماروتی سوزوکی ارتیگا و رنو تریبر آخرین نمونه های این ادعا هستند!
بر اساس آخرین گزارش خودرو، خودروهای ماروتی سوزوکی ارتیگا و رنو تریبر ساخت هند نیز به بازارهای آفریقا صادر می شوند. در ادامه کمپین خودروهای ایمن برای آفریقا، شعبه جهانی NCAP به سراغ این دو مینی ون رفت و عملکرد آنها را در تست های تصادف با استانداردهای بین المللی سنجید. اگرچه این دو خودرو ساخت برندهای معروفی هستند اما به دلیل نداشتن فناوری ها و سیستم های پیشرفته نتوانستند امتیاز قابل قبولی را از Encap کسب کنند.
اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم که Ertiga تنها یک ستاره ایمنی از 5 ستاره احتمالی در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال دریافت کرده است. در این بخش مینی ون هندوژاپنی از حداکثر 34 امتیاز 23.63 امتیاز کسب کرد. این خودرو در زمینه حفاظت از سرنشینان جوان با کسب 19.40 امتیاز از 49 امتیاز ممکن، به دو ستاره ایمنی دست یافت. بد نیست اشاره کنیم که بازار هندی Ertiga دارای 3 ستاره ایمنی در حفاظت از مسافران بزرگسال و کوچک است. این به دلیل تفاوت در پروتکل های NCAP و انجام تست ها با استانداردهای مختلف است.
رنو تریبر به ترتیب 22.29 و 19.99 امتیاز از NCAP در حفاظت از سرنشینان بزرگسال و خردسال دریافت کرد. نسخه ویژه این خودرو برای بازار هند نیز به عملکرد بهتری دست یافت و در سال 2021 توانست 4 ستاره ایمنی را از NCAP کسب کند.
نکته جالب اینجاست که Encap تاکید می کند که بدنه هیچ یک از این پیکاپ ها به هیچ وجه نمی تواند فشار اضافی را تحمل کند.
شایان ذکر است که هند شعبه جداگانه ای از NCEP را برای سنجش ایمنی محصولات موجود در بازار این کشور ایجاد کرده است. این شعبه با نام Bharat NCAP (به اختصار BNCAP) شناخته می شود.
منبع: https://akharinkhodro.ir/car-news/foreign-car/%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D9%88%D9%84%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%86-%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D9%81-%D8%AF%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C/