دینام وظیفه تولید برق را برعهده دارد و از بسیاری از قطعات پیچیده تشکیل شده است، اما یکی از مهمترین اجزای آن روتور است که شامل یک شافت می شود. روتور، با انرژی مکانیکی تأمین شده توسط موتور و چندین آهن ربای دائمی که در اطراف آن نصب شده می چرخد و یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند. این میدان مغناطیسی به طور مداوم در اطراف یکی دیگر از اجزای مهم دینام یعنی استاتور می چرخد.
موتور دیزل چیست؟ با انواع و نحوه کار موتور های دیزلی آشنا شوید
پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود ۳/۲ از زمان قدرت ادامه پیدا میکند. موتوردیزل نوعی از موتورهای درونسوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود. بعد از اینکه سوپاپها بسته شده، پیستون به سمت بالا حرکت میکند که به آن نقطه بالای مرگ گفته میشود.
گاورنر الکترومکانیکی و ۱۰ نکته ای که هنگام کار با آن باید در نظر گرفت.
ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با برخی از مهم ترین بخش های موتور اشنا کنیم. میان سرسیلندر و بلوک موتور قرار داشته و از نشت مایعات به داخل سرسیلندر جلوگیری خواهد کرد؛ زیرا در صورت خیس شدن سرسیلندر، عمل احتراق موتور به درستی انجام نخواهد شد. سوخت مورد نیاز موتور در مرحله بعد به بخش پمپ تغذیه، جهت هدایت سوخت منتقل میشود. وظیفه تنظیم میزان سوخت وارد شده و فشار مورد نیاز جهت اسپری و تزریق سوخت را عهده دار می باشد. ژنراتور که با دریافت انرژی مکانیکی آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند یا به عبارت دیگر وظیفه ژنراتور تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی می باشد.
سیستم الکتریکال و تابلو برق که وظیفه کنترل،نمایش و حفاظت اجزای دستگاه را برعهده دارد. سیستم های برق رسانی که شامل چراغ های هشدار ، دینام ، ترمو استارت ، شمع ، کوئل و سیم کشی می شوند و وظیفه انتقال برق به اجزای مختلف موتور را دارند. آموزشگاه فن اموزان دوره های تخصصی آموزش مکانیک خودرو ، آموزش برق خودرو ، آموزش جلوبندی و آموزش تعمیرات ایسیو را بصورت عملی با کار روی خودروهای واقعی در تعمیرگاههای مجهز برگزار می کند. تمامی دوره ها با اعطای مدرک معتبر و تحت نظارت سازمان فنی حرفه ای برگزار می شود. از آنجا که آنها از خطوط لوله موجود گاز استفاده می کنند ، ذخیره سوخت مشکلی ایجاد نمی کند. اما پیشرفت در فن آوری به این معنی است که سوخت دیزل می تواند تمیزتر از گذشته سوزانده شود.
- ژنراتورهای دیزلی میتوانند برای تولید جریان برق الکتریکی از انواع سوختها استفاده کنند.
- این قطعه یا جزء در موتورهای دیزلی، از نشت مایعات به سرسیلندر جلوگیری می کند.
- فشار زیاد گازهای منبسط شده (به علت احتراق) پیستون را به طرف پایین و تا نقطه مرگ پایین میراند.
در این مجله خبری دیزل مرکزی ها برای شعله ور ساختن سوخت از حرارت های بالا استفاده می شود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می کنند. در این حالت وقتی پیستون به سمت پایین حرکت می کند حجم سیلندر زیاد می شود و وقتی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند حجم سیلندر کم می شود.