همه این موارد باعث میشود که موتورهای دیزلی ایمنی بیشتری داشته باشند. یک موتور دیزلی فقط هوا را میگیرد و آنرا متراکم میکند و سپس سوخت را به داخل هوای متراکم انتقال میدهد اما موتورهای بنزینی مخلوط هوا و گاز را مکش میکند و آن را متراکم میکند و سپس مخلوط را با جرقه مشتعل میکند. در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودر شده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده میشود و ذرات سوخت محترق میگردد. پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز میکند. در همین حال سوپاپ تخلیه نیز بازمیگردد و گازهای حاصل از احتراق بوسیله هوای تازه از سیلندر خارج میگردند.
- همه این موارد باعث میشود که موتورهای دیزلی ایمنی بیشتری داشته باشند.
- فاز آخر تخلیه از طریق اگزوز است که در آن مخلوط هوا و سوخت مصرف شده از طریق دریچه خروجی باز شده از سیلندر خارج می شود تا یک چرخه جدید شروع شود.
- این وسیله اکسیژن وارده به سیلندر را افزایش می دهد و از انجایی که وجود اکسیژن بیشتر باعث بهبود احتراق می شود در نتیجه راندمان موتور دیزلی را افزایش می دهد.
- موتورهای دیزلی پر سر و صدا بوده و دائما در حال لرزش هستند، بنابراین پایه های گیره و سایر قطعات مکانیکی که آنها را احاطه کرده اند نسبت به قطعات مورد استفاده موتورهای بنزینی نسبت به آسیب حساس تر هستند.
© “کیان باتری” یک علامت تجاری ثبت شده است و تمام حقوق آن محفوظ میباشد. البته چند سالی است که داشمندان تحقیقاتی بر روی این گزینه انجام می دهند تا این میزان آلودگی را کنترل کنند اما در حال حاضر به همان شکل است که گفتیم. با گذشت زمان با پیشرفت علم و تکنولوژی در صنعت دیزل نیز پیشرفت های بسیاری حاصل شد و نم نم مشکلاتی که در مدل های اول آن وجود داشت رفع شد. این خبر را توشیهیرو میبه، رئیس خودروسازی هوندا در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد. طبق اظهارات او، هدف هوندا «پیشرفت در حوزههای خودرو، پیشرانه، انرژی و رباتیک» است. دیزل همیشه به این فکر میکرد که این مباحث کامل نیستند و به همین خاطر به این فکر افتاد تا پیشرانهای متفاوت و کامل را بسازد که مشکلات نسخه قبلی خود را نداشته باشد و در عین حال، بازدهی بیشتری هم داشته باشد.
همه چیز درباره خودروهای دیزلی
پیشرفت بیشتر مجله خبری دیزل مرکزیهای دیزل، تا توسعه سامانههای پیشرفته تزریق سوخت در دهه ۱۹۳۰ طول کشید. در این سالها رابرت بوش تولید انبوه پمپهای سوختپاش خود را آغاز کرد. توسعه پمپهای سوختپاش (پمپهای انژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودروها مناسب بودند متعادل شد. نکته آخری که وجود دارد مربوط به سوخت این خودرو ها است، سوخت ماشین های دیزلی از نوع گازوئیل است که در مقایسه با دیگر سوخت ها روغنی تر و سنگین تر است، علاوه بر این موارد در سوخت ماشین های دیزلی عملیات تبخیر دیر تر انجام می شود و نقطه جوش در آن ها نسبت به آب بالاتر است. خودروهای دیزلی در کنار ماشینهایی که با بنزین کار میکنند، امروزه به یکی از پرطرفدارترین انواع اتومبیلهای معمول و پر مصرف در سطح جهان تبدیل شدهاند.
موتور های بنزیی :
در ابتدا دانه های روغنی گیاهی را به عنوان سوخت برای اختراعش در نظر گرفته بود. استفاده می کنند و یا در غیر این صورت جرقه زنی و فرآیند احتراق بهبود می دهند . این قطعه سبب فیلتر شدن و تسفیه سوخت شده و از صدمه خوردن به قطعات موتور جلوگیری می کند. قابل توجه مشتریان گرامی بخش وارد کردن کد امتیازات موجود بر روی جعبه پیستون… میباشد.گروه دایون دارای۳۰۰ ردیف محصول و ۱۰۰ گواهی ثبت اختراع بوده که در میان سایر رقبای خود منحصر بفرد است. تمامی دوره ها برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، کودکان کار و نیازمندان رایگان می باشد.
آلایندگی محیط زیست
موتورهای دیزلی و بنزینی در بحث انبساط سوخت از همان مفهوم استفاده می کنند. هر دو موتور احتراق داخلی هستند که انرژی شیمیایی را از سوخت به انرژی مکانیکی منتقل می کنند که باعث حرکت پیستون ها در سیلندرها می شود. پیستون ها به میل لنگ متصل هستند که برای ایجاد قدرت برای حرکت خودرو حرکت ایجاد می کند. موتورهای دیزلی و بنزینی موتورهای قابل احتراق هستند به این معنی که آنها با انفجارهای کوچک سوخت را به انرژی تبدیل می کنند.