این تفاوت هزینه به این دلیل است که هزینه ثبت نام خودروهای دیزلی ۱ تا ۳ درصد بسته به قیمت و نوع خودرو بیشتر از خودروهای بنزینی است. همانطور که همراه بودید، در ابتدای مقاله تعریفی از هر دو موتور داشتیم و کاربردهای هر یک از آن ها نیز ذکر شد. در ادامه تفاوت هایی که این دو موتور را از یکدیگر متمایز می کند، بررسی کردیم. نمیتوان به صورت قطعی ادعا کرد که موتور بنزینی بهتر است یا موتور دیزلی. موتورهای دیزلی به گونهای ساخته شدهاند که بسیار مقاوم هستند و عموما عمر طولانی تری نسبت به موتورهای بنزینی دارند. خودروهای با موتورهای دیزلی می توانند مسافت پیموده شده زیادی را طی کنند.
- ایمنی موتورهای ژنراتور دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی بسیار بیشتر است زیرا گازوئیل نسبت به بنزین کمتر فرار بوده و قدرت اشتعال آن هم به مراتب از بنزین کمتر است.
- سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده میشود که در نتیجه آن سوخت شعلهور میشود.
- گشتاور است که باعث حرکت خودرو ميشود و فرق ماشين ديزلي با بنزيني در اين است که موتور ديزل با داشتن گشتاور بالا براي جابجايي بارهاي سنگين استفاده ميشود.
- حرکت پیستون از طریق شاتون به میللنگ منتقل میشود و موجب گردش میللنگ میگردد.
- البته با پیشرفت علم و تکنولوژی، مشکلات یاد شده برطرف و پیشرانههای دیزلی بهبود پیدا کردند و به این صورت بود که بعدها از آنها در سیستم اتومبیلهای تولید شده که توسط شرکتهای بزرگ خودروسازی همچون مرسدس بنز ساخته میشدند، استفاده شد.
- مخلوط سوخت و هوا به طور خود به خودی مشتعل می شود و سبب ضربه زدن می شود .
همچین ارزش یک مجله خبری دیزل مرکزیی استفاده شده و دست دوم دیزلی بیشتر از خودروهای دست دوم بنزینی است. در حالی که عمر موتورهای بنزینی بیشتر از عمر موتور خودروهای دیزلی است. هنگام خرید خودرو یکی از مواردی که ذهن مشتری را درگیر میکند، نوع سوخت مصرفی آن است. خودروهای دیزلی و خودروهای بنزینی که در بازار خودرو پیشتاز هستند، بسته به ویژگیها، مزایا و معایبشان مشتریهای خاص خود را دارند. کارخانه ایران خودرو دیزل هر ساله بخشی از بازار خودروهای سنگین را به خود اختصاص می دهد و در همین راستا فروش لیزینگی و اقساطی کامیون های ایران خودرو کمک شایانی به افزایش فروش شرکت در بازار ایران می کند.
کانال تلگرام ماشین نِت مخصوص استان تهران
از طرفی کارکرد خشن، سر و صدا و ارتعاشات در خودروهای دیزلی بیشتر از خودروهای بنزینی است. موتور بنزینی برخلاف موتورهای دیزلی که برای راه اندازی به انرژی الکتریکی نیاز دارند، به مصرف باتری کمتری نیاز دارد. در مورد تسمه ها، تعویض تسمه ها در خودروهای بنزینی بین 120 تا 150 هزار کیلومتر توصیه می شود، در حالی که در خودروهای دیزلی می توان تا 200 هزار کیلومتر به تعویق افتد. در واقع موتورهای دیزل بیشتر برای کارهای قدرتی ، سنگین و آهسته مناسبند مانند کامیون ها، اتوبوس ها، تراکتورها، بولدوزرها و ماشین آلاتی از این دست. در مقایسه ای مشابه گفته می شود موتورهای بنزینی برای کارهای سبک ترکه سرعت مد نظر است، گزینه بسیار خوبی هستند.
۵ موردی که باید در مورد ماشین های دیزل بدانید
برای اشتعال سوخت از یک لامپ الکتریکی یا روش های دیگر در خارج سیلندر استفاده می شد. شرکت تراکس کار از سال 1392 فعالیت خود را در زمینه فروش انواع ماشین آلات سنگین، کامیون ، کشنده ، کمپرسی ، کامیونت ، ماشین آلات راه سازی و خودرو آغاز نمود. شرکت تراکس کار همواره در نظر داشته است تا بهترین خدمات را به کاربران خود جهت خرید انواع خودرو های سبک و سنگین با شرایط مناسب ارائه دهد. با عنایت خداوند متعال توانسته ایم در سال های اخیر رضایت مشتریان خود را به دست آوریم. در وبسایت های مختلف قیمت ماشین های سنگین بعضاً لیست شده است اما باید توجه داشته باشید که قیمت خودروهای سنگین بعضاً دچار نوسان و افزایش و افت قیمت می باشد لذا همواره قبل از تصمیم به خرید خودرو سعی کنید از نمایندگی های معتبر آخرین لیست قیمت محصولات ایران خودرو دیزل را دریافت نمایید.
برترین خودروهای مفهومی امسال
بالاتر اشاره کردیم که هم خودروهای بنزینی و هم دیزلی به یکدیگر شباهت دارند و تنها در برخی جهات با هم متفاوت هستند. با این که هر دو پیشرانه، انرژی لازم را از طریق انفجارهای کنترل شده و کوچک به وجود میآورند اما با این حال تفاوت اصلی که دارند، شیوهای است که به وسیله آن، احتراق را در محفظه سیلندر ایجاد میکنند. او بالاخره پس از 14 سال موفق شد تا پیشرانهای اختراع کند که در زمان احتراق به جای استفاده از بنزین، از گازوئیل استفاده کند. البته سیستمی که او طراحی کرده بود، اشکالاتی همچون سر و صدای زیاد و آلودگی هوای زیاد را نیز داشت. به همین خاطر هم در ابتدا از پیشرانههای دیزلی تنها در کشتیها، اتوبوسها و در نهایت خودروهای بسیار بزرگ و سنگین استفاده شد.