در مقابل، موتورهای بنزینی هستند که برای فرآیند احتراق نیازی نیست فشار بالایی را متحمل شوند؛ به همین دلیل قطعات به کار رفته در این موتورها سبکتر و ظریفتر است. زمانی که آقای دیزل موتور خود را اختراع کرد هنوز گازوئیل وجود نداشت. وی اولین موتور ساخت خود را با گرد ذغال سنگ به کار انداخت بکار انداخت ولی بعداً به فکر استفاده از روغن های گیاهی به عنوان سوخت افتاد. این امر امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته چرا که استفاده از روغن گیاهی و بیودیزل ( سوختی که از طبیعت بدست می آید و به جای گازوئیل مورد استفاده قرار می گیرد. ) باعث میشود تا هیچ مقدار دی اکسید کربن اضافی وارد هوا نشود. به عبارتی دی اکسید کربن حاصل از احتراق روغن و یا سوخت گیاهی همان دی اکسید کربنی است که قبلاً توسط گیاه از هوا جذب شده و این یعنی یک چرخه قابل بازیافت و یک منبع طبیعی برای تامین سوخت . در این وضعیت الکل به آرامی خواهد سوخت ولی اگر همان مقدار الکل را درون یک افشانه ریخته و به سمت یک شعله شمع بیافشانید، شاهد احتراقی بهتر، کامل تر و سریع تر خواهید بود.
مکان های فاقد انرژی برق
در مجتمع فنی حرفه ای دارالفنون ری در رشته مکانیک خودرو به شما آموزش در مورد خودروهای دیزل و همچنین موتورهای بنزینی را خواهیم گفت. در بخش هایی از متنی که خواندید از مطالب موجود در سایت مزدا به عنوان منبع استفاده شده است. در پایان به این نکته نیز باید توجه داشت که خودروهای دیزل از نظر مصرف سوخت نسبت به خودروهای بنزینی عملکرد بهتری دارند (در مسافت های طولانی) واز نظرمالی می توان گفت که بهتر از خودروهای بنزینی هستند. به علت فشار احتراق بالا و گرمای زیاد، پیستون های این نوع موتورها از آلیاژهای خاصی که از آلومینیوم که مجهز به تقویت کننده فولادی است ساخته می شود. در برخی از پیستون ها کل محفظه احتراق یا قسمتی از آن داخل پیستون تعبیه شده است. استفاده از توربو شارژر انبساط، فشرده شدن هوا و درنتیجه گرمشدن آنرا در پیخواهد داشت.
چرا موتورهای دیزلی مصرف بسیار کمتری نسبت به بنزین دارند؟
در موتورهای بنزینی، نسبت تراکم به طور کلی بسیار پایین تر است، زیرا آنها برای شروع فاز احتراق بیشتر به شمع متکی هستند. در مورد نسبت تراکم استفاده شده در موتورهای بنزینی می توان گفت که در حالت عادی بین 7 تا 10 می باشد و در خودروهای با عملکرد بالا این نسبت تراکم کمی بالاتر بوده و تا 13 می رسد. هر چند طراحی جدید موتورهای دیزلی باعث شده است که خودروهای سواری کمصداتر و با آلایندگی کمتر روانه بازار شوند که در نزد خریداران محبوبیت زیادی کسب کردهاند. امروزه خودروها از نظر سوخت مصرفی و کارکرد موتور، تنوع بالایی پیدا کردهاند و انواع موتورها مزیتهای خاص خود را دارند.
ارتباط با خودروبانک
۳٫مجله خبری دیزل مرکزی های سنگین مانند دیزل (گازوئیل) دارای رتبه ساتان بالاتر و اکتان پایین تر هستند در نتیجه باعث افزایش تمایل برای احتراق خود به خودی و به طور کامل در سیلندر هستند . به همین سبب در هنگام تزریق دیزل به محفظه عمل سوختن به طور کامل انجام میشود. این سوختن و احتراق باعث انرژی زیادی میشود و موجب آن است تا پیستون به سمت پایین حرکت کند و باعث حرکت میل لنگ میشود . روش بالا بر خلاف موتور های بنزینی و گازسوز است که برای مخلوط کردن سوخت و هوا از یک سوپاپ جرقه ای برای ایجاد احتراق استفاده میکنند. اکثر کامیونهای باربری و حمل و نقل و همچنین قطارها، اتوبوسها، قایقها و وسایل نقلیه مزرعه، ساختمانی و نظامی و برخی خودروها و کامیونهای سبک دارای موتورهای دیزلی هستند.
- همچنین به خاطر پروسه انفجار و تراکم بسیار بالا در داخل سیلندر، این موتورهای آلودگی صوتی زیادی نسبت به موتور بنزینی، ایجاد می کنند.
- بنز به دلیل اولین استفاده کننده عمده از موتور دیزل در جهان به عنوان بهترین در میان رقبا شناخته می شود .
- به این ترتیب، محفظه خارجی پمپ انژکتور عهده دار سوخت رسانی بخش های درونی پمپ است.
چند سال پیش مرسدس بنز از پیشرفته ترین مورد هشت سیلندر دنیا پرده برداری کرد. یک موتور هشت سیلندر به حجم چهار لیتر با ۳۲ سوپاپ و دو توربو چارجر که سیستم تزریق سوخت آن از نوع CDI ( ریل مشترک ) بود. اگر همین اتومبیل را به جادوگران برابوس بسپارید، شاهد عملکرد بهتری هم خواهید بود. نصب رینگ های ۲۰ انچی آلومینیومی، دستکاری موتور و اعمال اندکی کاهش وزن باعث خواهد شد تا این سدان شاخ برادر ۱۲ سیلندر خود یعنی ۶۰۰ S بنزینی را به راحتی خرد کند.